Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, stipend får du kun om året blir godkjent. Noe det ikke blir hvis du tar det i 1. klasse.

 

 

 

Må jeg da betale alt av skolebøker og andre nødvendige ting selv?

Nop, det inngår i programavgiften, skolebøker iaf. Spørs hva du ser på som "nødvendige ting".

Faktisk, så gikk jeg igjennom papirene mine isted, og der humpet jeg over følgende setning under emne "hovedprinsipp for godkjenning":

"Utdanningen fra utlandet kan etter søknad gi rett til inntak til hhv. Vg2 eller Vg3 når utdanningen på Vg1 eller Vg2-nivå er gjennomført i utlandet."

Men over til dette, det er opp til skolen din å godkjenne året, og det er kun mulighet for å søke stipend dersom du går Vg2 i utlandet.

Lenke til kommentar
forresten, når det står under schedules på skolens nettside: A-day så er det 4 periods og 4 periods under B-day. Vil det si at A-day er f.eks mandag så B-day tirsdag osv osv sånn annenhver? :]

Paa min skole er Day 1 dager som er oddetall (f.eks 1. 15. og 31.) og Day 2 er dager som er partall (eks. 2. 16. og 30.)

Lenke til kommentar
Btw; hvordan ranker dere disse selskapene etter hva dere har hørt?

 

Speak

Aspect

EF

STS

AFS

YFU

 

1. Speak

2. Aspect

3. AFS

4. STS

5. YFU

6. EF

Hallo det går jo ikke an å rangere selskapene uten videre:p må nesten ta litt i betraktning hvor mange studenter de sender ut osv, jeg har hørt mye drit om yfu og afs, selvfølgelig mye om EF og men de har så mange studenter at jeg giddikke bry meg

Endret av smismas
Lenke til kommentar
Btw; hvordan ranker dere disse selskapene etter hva dere har hørt?

 

Speak

Aspect

EF

STS

AFS

YFU

 

1. Speak

2. Aspect

3. AFS

4. STS

5. YFU

6. EF

Hallo det går jo ikke an å rangere selskapene uten videre:p må nesten ta litt i betraktning hvor mange studenter de sender ut osv, jeg har hørt mye drit om yfu og afs, selvfølgelig mye om EF og men de har så mange studenter at jeg giddikke bry meg

 

Det går jo an å rangere etter hva man har hørt, så får man selv velge om man synes det er en riktig rangering.

Lenke til kommentar
Får stadig mer og mer lyst på USA-år 2. VG-året. Går nå i niende, så det blir i så fall i år 2010-2011.

 

Vurderer de fleste aktører, spesielt STS og Speak. Skal bestille alle katalogene i kveld, har bare sett STS sin.

 

Hva hadde dere valgt på områdevalg hos STS? http://www.sts-education.no/norway/hs/prog...sa/velg_omrade/

Jeg valgte vestkysten. område 6 om jeg husker riktig.... Orker ikke gå innpå hjemmesiden å sjekke akkurat nå:p

Lenke til kommentar

Altså når man først tenker USA, så vil man til et fint, rikt sted der man kan nyte et år.

Utrolig vanskelig å oppfylle dette ønske, da de aller fleste i USA er i arbeiderklassen.

 

California kan være himmel eller helvete. Du har noen få fine steder med rikmannstrøk og strender også har man en haug med småbyer langt ute på landet 40 miles til nærmeste Walmart.

Vil du ta den sjansen? Vil du ta sjansen å ende opp i en bortglemt liten by med farming som deres største interesse? Kjenner en fra årets kull som dro til California, men som nå allerede er hjemme pga et misslykket år. California har mange liberale mye fordi det er mange storbyer der, men som utvekslings student kan man ikke ende opp der uansett.

 

Det er så forferdelig mange studenter som har lyst til å komme dit, men i ettertid er jeg glad jeg ikke endte opp dit.

 

Dette var ikke svar på Ivers post, men alle studentene som til stadighet kommer inn hit med sin Californian dream.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...