siritveitan2 Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 Nei, stipend får du kun om året blir godkjent. Noe det ikke blir hvis du tar det i 1. klasse. Må jeg da betale alt av skolebøker og andre nødvendige ting selv? Lenke til kommentar
smismas Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 Nei, stipend får du kun om året blir godkjent. Noe det ikke blir hvis du tar det i 1. klasse. Må jeg da betale alt av skolebøker og andre nødvendige ting selv? Nop, det inngår i programavgiften, skolebøker iaf. Spørs hva du ser på som "nødvendige ting". Faktisk, så gikk jeg igjennom papirene mine isted, og der humpet jeg over følgende setning under emne "hovedprinsipp for godkjenning": "Utdanningen fra utlandet kan etter søknad gi rett til inntak til hhv. Vg2 eller Vg3 når utdanningen på Vg1 eller Vg2-nivå er gjennomført i utlandet." Men over til dette, det er opp til skolen din å godkjenne året, og det er kun mulighet for å søke stipend dersom du går Vg2 i utlandet. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Siden jeg kom hit har jeg gått opp 29 lbs xD Kvalmt Jeg har kun gått opp 3-4 Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 forresten, når det står under schedules på skolens nettside: A-day så er det 4 periods og 4 periods under B-day. Vil det si at A-day er f.eks mandag så B-day tirsdag osv osv sånn annenhver? :] Lenke til kommentar
marssvin Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Skla planlegge sommerferien min nå.MEn vet ikke helt når jeg kommertil å resie. Så dere som er der nå, når dro dere over? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Får stadig mer og mer lyst på USA-år 2. VG-året. Går nå i niende, så det blir i så fall i år 2010-2011. Vurderer de fleste aktører, spesielt STS og Speak. Skal bestille alle katalogene i kveld, har bare sett STS sin. Hva hadde dere valgt på områdevalg hos STS? http://www.sts-education.no/norway/hs/prog...sa/velg_omrade/ Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Btw; hvordan ranker dere disse selskapene etter hva dere har hørt? Speak Aspect EF STS AFS YFU Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 forresten, når det står under schedules på skolens nettside: A-day så er det 4 periods og 4 periods under B-day. Vil det si at A-day er f.eks mandag så B-day tirsdag osv osv sånn annenhver? :] Paa min skole er Day 1 dager som er oddetall (f.eks 1. 15. og 31.) og Day 2 er dager som er partall (eks. 2. 16. og 30.) Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Btw; hvordan ranker dere disse selskapene etter hva dere har hørt? Speak Aspect EF STS AFS YFU 1. Speak 2. Aspect 3. AFS 4. STS 5. YFU 6. EF Lenke til kommentar
smismas Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Btw; hvordan ranker dere disse selskapene etter hva dere har hørt? Speak Aspect EF STS AFS YFU 1. Speak 2. Aspect 3. AFS 4. STS 5. YFU 6. EF Hallo det går jo ikke an å rangere selskapene uten videre:p må nesten ta litt i betraktning hvor mange studenter de sender ut osv, jeg har hørt mye drit om yfu og afs, selvfølgelig mye om EF og men de har så mange studenter at jeg giddikke bry meg Endret 14. april 2008 av smismas Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Btw; hvordan ranker dere disse selskapene etter hva dere har hørt? Speak Aspect EF STS AFS YFU 1. Speak 2. Aspect 3. AFS 4. STS 5. YFU 6. EF Hallo det går jo ikke an å rangere selskapene uten videre:p må nesten ta litt i betraktning hvor mange studenter de sender ut osv, jeg har hørt mye drit om yfu og afs, selvfølgelig mye om EF og men de har så mange studenter at jeg giddikke bry meg Det går jo an å rangere etter hva man har hørt, så får man selv velge om man synes det er en riktig rangering. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Man kan ikke rangerer på den måten, det blir for tilfeldig. Kontakt de diverse selskapene og finn ut hvem du føler er mest riktig for deg. Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) enig med smismas og SurfingElite om dette ja :] - alt med hvor mange studenter som sendes ut osv, er det mange er det jo dømt at noen blir misfornøyd Endret 14. april 2008 av chriis91 Lenke til kommentar
sforum Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Får stadig mer og mer lyst på USA-år 2. VG-året. Går nå i niende, så det blir i så fall i år 2010-2011. Vurderer de fleste aktører, spesielt STS og Speak. Skal bestille alle katalogene i kveld, har bare sett STS sin. Hva hadde dere valgt på områdevalg hos STS? http://www.sts-education.no/norway/hs/prog...sa/velg_omrade/ Jeg valgte vestkysten. område 6 om jeg husker riktig.... Orker ikke gå innpå hjemmesiden å sjekke akkurat nå Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Hadde valgt Østkysten, litt mer liberale folk og mindre religon Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Hvis du kan velge, så gå for østkysten, som jonas sier, california er også rimelig liberal. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Altså når man først tenker USA, så vil man til et fint, rikt sted der man kan nyte et år. Utrolig vanskelig å oppfylle dette ønske, da de aller fleste i USA er i arbeiderklassen. California kan være himmel eller helvete. Du har noen få fine steder med rikmannstrøk og strender også har man en haug med småbyer langt ute på landet 40 miles til nærmeste Walmart. Vil du ta den sjansen? Vil du ta sjansen å ende opp i en bortglemt liten by med farming som deres største interesse? Kjenner en fra årets kull som dro til California, men som nå allerede er hjemme pga et misslykket år. California har mange liberale mye fordi det er mange storbyer der, men som utvekslings student kan man ikke ende opp der uansett. Det er så forferdelig mange studenter som har lyst til å komme dit, men i ettertid er jeg glad jeg ikke endte opp dit. Dette var ikke svar på Ivers post, men alle studentene som til stadighet kommer inn hit med sin Californian dream. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Enig med Jonas, man havner som regel ikke i storbyene, og det er de liberale er, spessielt i sørtstatene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Whatwhaaaat? Så du insinuerer at California ikke er som på musikkvideoer til gangstarappere? Ikke bare hoes and money og damer med store romper og gangstere som kjører rundt i lowriders? Nå er jeg dypt sjokkert! Endret 15. april 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Man kan ikke rangerer på den måten, det blir for tilfeldig. Kontakt de diverse selskapene og finn ut hvem du føler er mest riktig for deg. Jupp enig, som sagt så mangen gang, ring og finn ut selv, snakk med de, spør og grav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå