Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Lurer fælt på å søke på Speak eller Aspect nå, men jeg har ett spølsmål til å begynne med i alle fall:

 

Jeg er 15, 16 i Mai, blir det noe problem for meg å reise da? Har ikke sett noen i denne tråden som var 16 da de reiste (ikke frem til der jeg leste)

 

veit ikke hvordan det er med norge, men hadde ei sveitsisk jente her som var 15 da hun kom hit, så det burde vel gå an i alle fall fra USA sin side, veit ikke med firmaene i norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer fælt på å søke på Speak eller Aspect nå, men jeg har ett spølsmål til å begynne med i alle fall:

 

Jeg er 15, 16 i Mai, blir det noe problem for meg å reise da? Har ikke sett noen i denne tråden som var 16 da de reiste (ikke frem til der jeg leste)

er litt enklere når du oppgir klassetrinn da!:p vil det si at du vil reise nå til høsten og da går du iiii.... 1. klasse på vgs? Du kan alltids reise, men du vil ikke få stipend, og du må gå 1. klasse om igjen når du kommer hjem...

drar du skoleåret du går i 2. klasse vgs derimot byr ikke det på noen problemer, med mindre du går en annen linje enn almenn/studiespesialiserende og etterhvert medier og kommunikasjon som jeg har skjønt at flere og flere får godkjent!

Lenke til kommentar
Fikk post fra Aspect i dag. Og i brevet sto det at Aspect i Usa hadde funet en skole som kan bli aktuell for meg. SÅ jeg må ta en engelsk test, SLEP.

Noen andre som har tatt den?

Betyr det at de har funnet en familie til meg?

For å si det enkelt, når du har fått familie får du beskjed om det ;) Det kan hende de har en mulig aktuell familie i området, og det vil de sikkert svare på dersom du ringer de. Men når du 100% sikkert har fått en familie så vil du få beskjed!

Lenke til kommentar
Fikk post fra Aspect i dag. Og i brevet sto det at Aspect i Usa hadde funet en skole som kan bli aktuell for meg. SÅ jeg må ta en engelsk test, SLEP.

Noen andre som har tatt den?

Betyr det at de har funnet en familie til meg?

 

Den SLEP testen skal visst være latterlig enkel. Du får spørsmål som "is there anything on the table?". Og så skal du svare. Norske utvekslingselever får vanlig vis rundt 95% på den testen, m.a.o det går kjempe fint :) Det er en test som skolen kan kreve av alle utvekslingsstudenter så de vet at du kan litt grunnleggende engelsk.

Lenke til kommentar
Er Ustedalens USA blogg fortsatt oppe eller er den slettet?

 

Hadde vært litt kult og sett den...

 

Haha, folk er fortsatt interessert i å lese den altså. :p

 

master air: Jeg har aldri vært feit i hele mitt liv, slik at det er sagt. Men når jeg kom hjem hadde jeg gått ned over 4 kilo.

Jeg kom hjem markert og i en form jeg aldri før har sett maken til (dessverre fikk jeg kyssesyken 2 uker etter at jeg hadde kommet hjem, så nå er jeg jo like langt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...