Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

STS har forberedelseskurs i New York som varer i 8 dager. Du får sjekke hjemmesidene til de forskjellige organisasjonene. Du er tidlig ute, og har jo god tid om du ikke skal reise før 2009/2010.

 

Selv søkte jeg i februar i år og jeg drar ut nå til høsten.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

hm, det at EF koster 47k vil jeg si meg ganske uenig i : ) etter alt jeg har regnet ut er det på lik linje med speak's 60k :] - Dette kan godt være pga "unødvendigheter" som bla. campen som koster 8.9k elns + mer annet

 

 

Edit: EF har sine camper i Vermont (Norwich University) og Rhode Island (Bryant University) , det er hovedsaklig bare 2 camper, men de har også en til for de som ikke fikk plass i de opprinnelige. Denne er på stonehill college i Massachussettes - Tror det der er grunnen til at de setter opp denne tredje :]

Campene varer i 2 uker

 

 

Og btw, listen over organisasjoner kan du finne på første siden i denne tråden ; )

Endret av chriis91
Lenke til kommentar

Som sagt alle har sine positive og negative sider. Speak har fått voldsomt mye skryt de siste årene, men personlig hadde jeg litt problemer med dem. Fikk blandt annet ikke familie før 1 september og kun 4 dager senere var jeg i USA. Jeg måtte også betalte 35 000 kr for privat skole, siden de ikke klarte å finne annnen skole til meg.

 

Aspect har hatt mye negativt i år, en venn av meg reiste hjem til jul siden de fant 2 helt forferdelige familier til ham.

Lenke til kommentar
Med privatskole tenker jeg med en gang på hjemmeundervisning og den stilen der....

 

Sikkert på at du ikke blander mellom homeschool og private school nå?

Privat skole er en skole som ikke er eid av staten eller ''kommunen'' men av privatpersoner eller firmaer.

 

Hjemmeundervisning? Vet overhodet ikke hva du sikter til.

Lenke til kommentar

Er ikke så lett som at du bare kan håndplukke stat og sted å være i. De mest populære stedene som sørkalifornia er nok tatt flere år i forveien? Er sikkert ikke uten grunn at folka her i tråden havna i Pennsylvania og andre litt "bortvekk"-stater i småbyer eller suburbs, og ikke på solkysten i LA.

 

Som utvekslingsstudent har du heller ikke i nærheten av den samme friheten til festing og drikking som en statsborger-ungdom på samme alder. Du blir overvåket av vertsfamilie, og kan sendes hjem ved brudd på ganske strikse regler som å komme hjem til riktige tider, ikke drikke eller røyke. Er ikke akkurat "The Hills" og "Daytona Beach" i real life der borte med sexy modeller overalt på strendene, der alt man gjør er å feste og treffe damer og lage drama på klubber.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Husk; Det er ikke du som velger familie, det er familien som velger deg.

Kjenner folk som har havnet i varmestrøk som nå er utrolig lei varmen.

Du kan selvsagt ta ''statsgaramti'' som noen av orginaisasjonene tilbyr, men vet ikke om det er verdet det. Når jeg søkte var jeg veldig klar for å komme til et varmt strøk, jeg satte opp California som statsgaranti etc. Allergiene mine gjorde at jeg ikke fikk det som jeg ville, men tror egentlig bare det var like greit.

 

Søker man statsgaranti er det mindre sjanse for at man får en virkelig god familie.

Jeg har det helt fint i Pennsylvania nå og sommeren kommer mye tidligere her enn i Norge.

Jeg har uansett fått sjansen til å dra til Hawaii, noe som veier fint opp mot å bo i California.

 

En ting du skal huske på er at om du kommer til CA, så er det stor sjanse for at du havner på et øde sted i midten av staten. Det er ikke slik at hele Calfornia er surfing, strand shopping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...