Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt lokalkjent der jeg:P

Er sinnsykt flatt, du må nok en rimelig god del vestover for å se "fjell"

Er frodig, det overasket meg, men det er masse trær, små innsjøer etc.

Arlington er vel en Subrub av Dallas, og du vil da komme til å bo i en av USA's største Metropolian areas, med rundt 6 millioner innbyggere; )

jeg anbefaler deg å ta deg en tur til Six Flags, og samme hvor redd du er for berg og dalbaner, The Titan er et must!

Og det årlige Texas State Fair holdes også der, er du like "heldig" som meg kan du finne "North Texas Norwegian Club" de danset hva som var av norske danser!:p

Ellers så bor du nærme Dallas Cowboys, samt Dallas Stars og Dallas Mavericks stadion, så du har massevis av muligheter til å få med deg NBA, NFL, NHL og Baseball med Dallas Rangers.

Shopping er fantastisk i Dallas, Dallas Galleria, Grapevine Mills og Stonebriar mall er alle kjøpesentere veldig sentralt for deg!

Folk i Storbyen i Texas er som amerikanere flest, jeg møtte ikke mange Rednecks, men er mange koselig folk, ikke altfor mange Bush-tillhengere heller, tru det eller ei: )

Været kommer til å være bra året rundt, i år var det vel en eller to dager med snø totalt, og det var mer enn vanlig, Januar er vel den kaldeste måneden med temperaturer i gjennomsnitt 10 grader C*

Ellers så er været veldig skiftende, 10 grader en dag til 35 den neste, og ti grader føles verre enn det føles hjemme.

Når du først kommer dit må du være forberedt på varmesjokk, med temperaturer over 40, det blir ikke kaldere før i November.

Men klaffer familien får du nok en kjempetid i Nord-Texas!

har du forresten fått noe mer informasjon om de?=)

Endret av Iver.th
Lenke til kommentar

ah deilig innlegg Iver<3

Ok. siden du sier at jeg må ta the titan skal jeg ta det som en utfordring. Og det blir ikke lett men skal få det til ; ) må ærlig innrømme at jeg ikke vet om ei eneste jente som tør mindre enn meg på slike ting : p

det som er at det er velkomstfamilie bare da, så jeg får nok ikke bo med de så lenge (hvis jeg må i det hele tatt). Men high schooln er sikra

Uansett så har jeg info om de da :] faren 39 år, mora 38(housewife) - 3 barn født i 93, 96 og 2006.

Activities: museums, music/concerts, eating out, movies, community events, computers, cooking, guitar, football, watching tv, photography, volunteering, writing, baseball, basketball, fishing

pets: 3 dogs, 2 cats , 2 guinea pigs : )) også har de visst nok ingen religion og er aldri i kirka.

Det som kan være små kjipt er "Will student share a room? Yes, with sibling twelve or under"

Alt bortsett fra den siste der høres perfekt ut og skulle nesten ønske dette var permanent familie : p Blir sikkert morsomt det da, dele rom med 12 år gammel jente eller 2 år gammel gutt =o

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått familie! De ser og høres kjempehyggelige ut. Foreldrene er begge 36 år, fabrikkarbeidere, og barna er to jenter på 10 og 12, 2 katter en hund. De bor ved Lafayette, Indiana, egentlig ganske øde tror jeg - i forhold til at jeg er en byjente Men forandring fryder! Jeg reiser med EF.

Noen som har noe erfaring med Indiana?

Lenke til kommentar
ah deilig innlegg Iver<3

Ok. siden du sier at jeg må ta the titan skal jeg ta det som en utfordring. Og det blir ikke lett men skal få det til ; ) må ærlig innrømme at jeg ikke vet om ei eneste jente som tør mindre enn meg på slike ting : p

det som er at det er velkomstfamilie bare da, så jeg får nok ikke bo med de så lenge (hvis jeg må i det hele tatt). Men high schooln er sikra

Uansett så har jeg info om de da :] faren 39 år, mora 38(housewife) - 3 barn født i 93, 96 og 2006.

Activities: museums, music/concerts, eating out, movies, community events, computers, cooking, guitar, football, watching tv, photography, volunteering, writing, baseball, basketball, fishing

pets: 3 dogs, 2 cats , 2 guinea pigs : )) også har de visst nok ingen religion og er aldri i kirka.

Det som kan være små kjipt er "Will student share a room? Yes, with sibling twelve or under"

Alt bortsett fra den siste der høres perfekt ut og skulle nesten ønske dette var permanent familie : p Blir sikkert morsomt det da, dele rom med 12 år gammel jente eller 2 år gammel gutt =o

Er du skikkelig råtass tar du "The Texas Giant" også, verdens påstått beste treberg-og-dalbane, men jeg advarer deg, jeg fikk sinnsykt vondt i overkroppen etter turen med den, men absolutt verdt det!:p

Og du kan ikke dele rom med noen fra det motsatte kjønn, forresten^^

Endret av Iver.th
Lenke til kommentar
det som er at det er velkomstfamilie bare da, så jeg får nok ikke bo med de så lenge-

De aller fleste blir boende hos sin velkomstfamilie, få skifter.

Så man kan altså velge det? eller blir de tilbudt? - ihvertfall, jeg vet ikke jeg hvor fristende det er å dele rom med en to åring (nå aner jeg ikke hvordan to åringer er, eller hvordan det er å dele rom i det hele tatt da)

Lenke til kommentar

I slutten av januar ble det bestemt at jeg reiser med Speak til USA 08/09 og så klart er jeg spent, og har vært litt på utsikt etter forumer som denne. Bare lurer på hvor gode eller dårlige erfaringer folk her inne har med vertsfamiliene til Speak, og når man vanligvis får tildelt en familie (og jeg vet det er spessielle tilfeller som ofte tar sted på det emnet)?

Noen andre som skal på forbredelseskurs med speak til NY eller på infomøtene i Oslo om ikke altfor lenge?

Lenke til kommentar

Heisann,

Tenker, vet og drømmer om et år USA.

Men har noen spørmål som egentlig haster litt.

Jeg går i tiende og har søkt på Service og Samferdsel - med andre ord ikke almen.

Tenkte å gå to ar på dette og ta generell studiekompetanse det tredje året.

Kan jeg alikevell reise det andr året hvis jeg velger dette...?

Hvis ikke kan jeg endre søknaden til almenn innen 15 april...

Hva annbefaler dere at jeg reiser med?

MVH

Ban-One

Endret av Ban-One
Lenke til kommentar

Jeg går Service & Samferdsel og reiser etter andreåret. Jeg får 0 kr i stipend og må derfor betale alt selv. Jeg har allerede nå søkt påbygning til høsten og tar ut permisjon et år mens jeg er i USA, slik at jeg har skoleplass når jeg er tilbake. Med andre ord så er jeg 18 når jeg reiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...