Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da var det dårlig timing, uansett, gratulerer!:D

 

Må du ikke ha førerkortet i 6 måneder for at det skal kunne brukes i Norge (i en viss tidsperiode såklabert..)? Noen som vet åssen de reglene er? Hvilke ting må man ta opp igjen osv... Føler de reglene endrer seg hele tiden :p

Lenke til kommentar
Må du ikke ha førerkortet i 6 måneder for at det skal kunne brukes i Norge (i en viss tidsperiode såklabert..)? Noen som vet åssen de reglene er? Hvilke ting må man ta opp igjen osv... Føler de reglene endrer seg hele tiden :p

 

Tror reglene sier at du må ha minst 6mnd igjen av visumet ditt, så i praksis blir det jo det samme.

Lenke til kommentar
Hvordan er din opplevelse av dem? Hvordan taklet de eventuelle problemer osv?

 

Erfaringene her borte har vært veldig bra, jeg ble overført til STS foundation med hovedkontor i Phoenix, Arizona her borte, har hatt noen områdesmøter, de følger ikke så mye opp, men så har jeg ikke hatt noen problemer med familie etc heller, så kan ikke akkurat uttale meg.

 

Det eneste negative jeg kan si er at på forberedelseskurset i Oslo i juni var de helt tafatte og visste veldig lite, jeg fikk også tildelt familie to uker før jeg dro og hadde bestilt New York tur i Oktober året før, så da.. to uker før jeg var klar til å dra fikk jeg beskjeden av at jeg ikke fikk dra til New York, fordi jeg fikk hostfamilie så seint.

 

Det gikk en uke hvor de unngikk både meg og faren min sine telefoner, og kom med unnskyldninger om at de ikke fikk tak i USA kontoret etc... Til slutt en dag møtte vi opp i Oslo på kontoret dems og dro ikke før vi fikk snakka med dem, da ordna alt seg og jeg fikk vite at jeg kunne dra til New York om en uke.

Det er det eneste problemet jeg har hatt med dem så langt, før avreise.

 

Men jupp, her borte i USA har det gått strålende og jeg kunne ikke hatt det bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...