Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var i LA, og jeg ble sinnsykt skuffet. Alt var skittent og ekkelt, det såg skikkelig slum ut. Hollywood og turistplassene var fine, og det samme var de litt finere boligstrøkene, men ellers var det, som HalTan sa, ett høl. Om du, mot all formodning hadde blitt plasert i LA, hadde du nesten ikke fått noe frihet, fordi det er så mye kriminalitet og slikt. Om du først skal til en storby, vil jeg anbefale San Fransisco.

 

Enig der... Ble skuffet av LA. Det er virkelig en rotete, stor, forurenset og upersonlig by! Skal man bo i LA området må man bo i OC, halvtime/time fra LA. Laguna Beach, Newport Beach, Huntington Beach er utrolig fine steder. Kjenner en som ble plassert i Newport Beach. Det var visst akkurat som i den kjente TV serien OC. Mye pengesterke mennesker der. Sannsyneligheten for at du havner her er minimal. Man må ta i betraktning at selskapene som sender studenter kun har et visst antall familier rundt i USA, så det kan variere fra år til år hvor de har familier.

 

Kan anbefale å reise til San Fransisco om du skal bo noe sted. Denne byen er ekstremt fin og grønn! Helt utrolig fin utsikt fra forstadene der. Husker ikke hva det heter, men en forstad etter man har kjørt over golden gate bridge, og svingt til høyre, så kommer man til en idyllisk liten bygd, med hus oppover åsiden, og en koselig havn med masse båter. Tydeligvis dyrt, siden alle i gata hadde Porscher, men her var det helt råååå utsikt!

Lenke til kommentar
Lurer på om OC er like falsk i virkeligheten som på tv, men for vel håpe at det ikke er det. Hadde vært spennende å havne der i alle fall!

 

Litt off-topic, men hvis du har sett The OC så er det ikke slik Orange County er.. "Ingenting" fra tv-serien er filmet der, men mesteparten nede ved Redondo Beach, hvor også studioene ligger. Bare sånn til opplysning :)

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg en ting og det er at du ikke ender opp i OC uansett.

Om de har entriger der? Hvordan kan vi vite det? Uansett, saa er det nok samme intriger der som andre steder i USA. Du kan dromme saa mye du vil om disse stedene, men du kommer ikke til aa ende opp der uansett.

 

Jeg hadde California som statsgaranti, insaa senere at jeg er glad jeg ikke endte opp der. Masse bondeland og en jeg kjente som kom dit er naa tilbake i Norge pga problemer.

Lenke til kommentar
78 dager igjen:P

 

Du kan utvide visumet, Anna-E, det koster litt, men men: )

Bare 78? Har mellom 100 og 113 dager igjen. Sjekket, er 'bare' 92 dager igjen til avslutningsfesten.

 

Spiller de nationalsangen om morgenen paa skolene deres?

mhm, og det er vel 62 eller noe til graduation^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...