Iverfar Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Kanskje ta seg tid å lese seg igjennom tråden? Samme spørsmålene er stillt om og om igjen.Nei jeg er overhodet ikke sur. Kluet var at jeg leste på faktisk din blogg, det innlegget med visumproblemer. Det stod ikke at du måtte tilbake til oslo for å få nytt, men at du måtte "heelt" til Oslo. Jeg klarte å tolke det som om du ikke hadde vært i Oslo for å få visum før, men at du måtte dit for å få det visumet du skulle ha nå. Men BEKLAGER så mye da Forresten, haha Iver Endret 8. mars 2008 av smismas Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg var i Oslo to ganger for å få visum, første gang for offentlig skole og andre gang for privat skole. Antar at det er dette du har misforstått. Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) må nevne at jeg også er blitt små forvirra rundt det punktet ; ) for har blitt fortalt så mye forskjellig om hvordan man kan få visum, f.eks noe annet enn at du må dra til Oslo, så har noen sagt at det er jo bare å dra til den lokale politistasjonen osv. :] - "Bare å sende søknad til ambasaden så får du godkjent eller ikke" -"Kan ikke forstå noe annet." også et eksempel. Endret 8. mars 2008 av chriis91 Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Slik får man visum: Speak, Ef, STS, eller hvem du reiser med kommer til å bestille time ved ambassaden i Oslo når tiden nærmer seg. Dette kommer mest sansynlig til å bli rett før eller i løpet av sommerferien. Deretter drar du til den amerikanske ambassaden i Oslo for et ''interjuv'' Der svarer du på noen spørsmål, betaler og signerer pairer så er søknaden din levert. Deretter venter du 10-15 dager før du får svar om du har fått visum. Når du har fått visumet vil det nok ligge i posten. Endret 9. mars 2008 av SurfingElite Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Det er bare ambassaden som gir ut visum, politikontoret kan bare gi deg pass. Visum kan nok ikke fikses bare ved å fylle inn et skjema og sende i posten. Ei venninne av meg i Brasil satt i 8 timer på visumkontoret for å slippe inn til "intervjuet". Det var eneste mulighet å snakke med dem personlig, og det var laaaaaaaaaaaaang kø. Sikkert ikke sånn i Norge men likevel. Endret 9. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 der vett, perfekte svar fint fint Lenke til kommentar
smismas Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Da var det oppklart får sikkert mer informasjon angående dette på orienteringsmøtene som skal holdes nå fremover! Lenke til kommentar
Gilmek Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 vil nå bare understreke at EF bestiller ikke tid til deg på ambassaden. de sender deg papirene du må fylle ut, men timebestilling må du fikse selv. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Da er EF hvertfall forskjellig fra Aspect og Speak. Lenke til kommentar
linekaro Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Oj, ting har endret seg de siste 5 årene siden jeg søkte om utvekslingsstudent-visum! Trengte bare å sende inn søknad og passet mitt, så fikk jeg det tilbake i posten.. Det eneste de var strenge på var bildet, måtte sende inn 3 forskjellige før det ble "bra nok"... Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Sikker på at du dro etter 2001? Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Det samme med STS, der må man reservere ambassadetid selv, som i og for seg tar 10 minutter med internett, piece of cake. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Litt nytt angående områderepresentanten min: Utforsket av FBI og er nå klar for rettsak for å ha stjålet over 100 000 USD fra koreanske utvekslings studenter. Altså skolepenger og penger som skal gå til å betale vertsfamiliene. De (mann og kone) har blandt annet vært på TV et par ganger der de har gråtet om unnsylding. Disse idiotene håper jeg virkelig kommer i fengsel, for det er de sleipeste personene jeg har møtt. Jaja Områderepen min skal i fengsel. Bra jobbet Speak! Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det er jo kjempebra..... Var dette fra CASE, Aspect eller en annen organisasjon? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 CASE ''ga'' meg til en annen organisasjon, så dette var altså ikke CASE. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 CASE ringte, media oppslag på TV og i avis måtte virkelig til for at de skulle ringe. Fikk ny områderepresentant i dag. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Absolutt. Tok over 4 måneder før Speak klarte å ringe CASE om det tydligvis. Skuffende av Speak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå