Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje ta seg tid å lese seg igjennom tråden? Samme spørsmålene er stillt om og om igjen.

Nei jeg er overhodet ikke sur.

 

Kluet var at jeg leste på faktisk din blogg, det innlegget med visumproblemer.

Det stod ikke at du måtte tilbake til oslo for å få nytt, men at du måtte "heelt" til Oslo. Jeg klarte å tolke det som om du ikke hadde vært i Oslo for å få visum før, men at du måtte dit for å få det visumet du skulle ha nå.

Men BEKLAGER så mye da

 

Forresten, haha Iver :p

Endret av smismas
Lenke til kommentar

må nevne at jeg også er blitt små forvirra rundt det punktet ; ) for har blitt fortalt så mye forskjellig om hvordan man kan få visum, f.eks noe annet enn at du må dra til Oslo, så har noen sagt at det er jo bare å dra til den lokale politistasjonen osv. :]

 

- "Bare å sende søknad til ambasaden så får du godkjent eller ikke" -"Kan ikke forstå noe annet." også et eksempel.

Endret av chriis91
Lenke til kommentar

Slik får man visum:

 

Speak, Ef, STS, eller hvem du reiser med kommer til å bestille time ved ambassaden i Oslo når tiden nærmer seg. Dette kommer mest sansynlig til å bli rett før eller i løpet av sommerferien. Deretter drar du til den amerikanske ambassaden i Oslo for et ''interjuv''

Der svarer du på noen spørsmål, betaler og signerer pairer så er søknaden din levert.

Deretter venter du 10-15 dager før du får svar om du har fått visum. Når du har fått visumet vil det nok ligge i posten.

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar

Det er bare ambassaden som gir ut visum, politikontoret kan bare gi deg pass. Visum kan nok ikke fikses bare ved å fylle inn et skjema og sende i posten. Ei venninne av meg i Brasil satt i 8 timer på visumkontoret for å slippe inn til "intervjuet". Det var eneste mulighet å snakke med dem personlig, og det var laaaaaaaaaaaaang kø. Sikkert ikke sånn i Norge men likevel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Oj, ting har endret seg de siste 5 årene siden jeg søkte om utvekslingsstudent-visum! Trengte bare å sende inn søknad og passet mitt, så fikk jeg det tilbake i posten.. Det eneste de var strenge på var bildet, måtte sende inn 3 forskjellige før det ble "bra nok"... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Litt nytt angående områderepresentanten min:

 

Utforsket av FBI og er nå klar for rettsak for å ha stjålet over 100 000 USD fra koreanske utvekslings studenter. Altså skolepenger og penger som skal gå til å betale vertsfamiliene.

De (mann og kone) har blandt annet vært på TV et par ganger der de har gråtet om unnsylding.

Disse idiotene håper jeg virkelig kommer i fengsel, for det er de sleipeste personene jeg har møtt. Jaja Områderepen min skal i fengsel.

 

 

Bra jobbet Speak!:thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...