Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krangler? Haha, tror du misforstår totalt kjære venn.

 

Vi krangler ikke om hvem som bor på rikest plass, finn et sted i den diskusjonen der jeg nevnte noe som helst om hvor jeg bor! Poenget er at det helt sikkert er forskjell fra hvor du bor i landet. For som sagt så er det tydligvis ikke så vanlig her.

Lenke til kommentar

Har et aldri så lite dilemma her jeg nå.. Idag falt dollarkursen til 5,11, noe som jeg regner med er starten på bunnnivået. Jeg TROR ikke den faller så veldig mye mer nå, kanskje til 5,0, men ikke så mye lengre. Derfor tilbød pappa seg å kjøpe dollar for 10 000 norske, noe som vil gi meg en god slump med dollar.

 

Spørsmålet blir derfor: Er dette smart? Til høsten kan kursen være oppe i 6 igjen og da har jeg gjort en stor tabbe. Dette er 10 000 norske som jeg er villig til å satse. Tenkte å vente noen dager å se hvor mye den endrer seg, men har lyst til å ta en rask beslutning. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Har et aldri så lite dilemma her jeg nå.. Idag falt dollarkursen til 5,11, noe som jeg regner med er starten på bunnnivået. Jeg TROR ikke den faller så veldig mye mer nå, kanskje til 5,0, men ikke så mye lengre. Derfor tilbød pappa seg å kjøpe dollar for 10 000 norske, noe som vil gi meg en god slump med dollar.

 

Spørsmålet blir derfor: Er dette smart? Til høsten kan kursen være oppe i 6 igjen og da har jeg gjort en stor tabbe. Dette er 10 000 norske som jeg er villig til å satse. Tenkte å vente noen dager å se hvor mye den endrer seg, men har lyst til å ta en rask beslutning. Hva tror dere?

 

 

Skjønner ikke helt hva du mener, hvis du kjøper for 10 000 nå og kursen er 5, hvis kursen da går opp til 6 ville du jo ha tjent penger. Kjøper en dollar for 5kr og selger( eventuelt) den for 6 til høsten 1 kr i fortjeneste eller?

Du mente kanksje hvis den faller til 4?

Endret av Ulriksen
Lenke til kommentar
Har et aldri så lite dilemma her jeg nå.. Idag falt dollarkursen til 5,11, noe som jeg regner med er starten på bunnnivået. Jeg TROR ikke den faller så veldig mye mer nå, kanskje til 5,0, men ikke så mye lengre. Derfor tilbød pappa seg å kjøpe dollar for 10 000 norske, noe som vil gi meg en god slump med dollar.

 

Spørsmålet blir derfor: Er dette smart? Til høsten kan kursen være oppe i 6 igjen og da har jeg gjort en stor tabbe. Dette er 10 000 norske som jeg er villig til å satse. Tenkte å vente noen dager å se hvor mye den endrer seg, men har lyst til å ta en rask beslutning. Hva tror dere?

 

Hvis du slår opp på na24 så er det første som står der: "Markede går fullstendig av skaftet", kan ikke nok om økonomi til å påstå hva som vill skje, men det er tydelig at noe skjer. e24 sier: "900 000 amrikanere kan bli husløse" boligmarkede er på vei inn i en krise. Skulle kanksje ventet et par dager, regjeringen der må jo nesten gjøre noe. Men har hørt med onkelen min (har studert ved NHH) han mener det ikke ville vært så dumt og gjøre det i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

Heisann :)

 

Er det noen som vil anbefale å søke på et utvekslingsår nå? Jeg skal være utvekslings student til USA året 2009/2010. Jeg begynner på vg 1 til høsten. men er det smart å søke så tidlig. Jeg tenkte det hadde vært smart å vente til etter jeg har begynt på skolen.

 

Er det noen som vet om man kan få året godkjent dersom man går MDD (Musikk, dans og drama), for jeg har nemlig søkt på 1. Almenn 2. MDD og 3. MK (medie og kommunikasjon. Men jeg er så usikker, for jeg kan ikke dra hvis jeg ikke får året godkjent, altså jeg får ikke stipend, og dette er noe jeg har drømte om i et og et halvt år.

 

Jeg var på intervje med ef sist sommer, og ble akseptert, men siden man ikke får stipend eller året godkjent valgte jeg heller å vente til vg2.

 

Har lest at det er noen forsikringer som ikke er så gode.. Noen som vet noe om Erika forsikringen du betaler med ef?

 

Takk

Endret av AngelPlayer
Lenke til kommentar
Heisann :)

 

Er det noen som vil anbefale å søke på et utvekslingsår nå? Jeg skal være utvekslings student til USA året 2009/2010. Jeg begynner på vg 1 til høsten. men er det smart å søke så tidlig. Jeg tenkte det hadde vært smart å vente til etter jeg har begynt på skolen.

 

Bare til å begynne å søke, jeg søkte enda tidligere enn deg.

Lenke til kommentar
Heisann :)

 

Er det noen som vil anbefale å søke på et utvekslingsår nå? Jeg skal være utvekslings student til USA året 2009/2010. Jeg begynner på vg 1 til høsten. men er det smart å søke så tidlig. Jeg tenkte det hadde vært smart å vente til etter jeg har begynt på skolen.

 

Bare til å begynne å søke, jeg søkte enda tidligere enn deg.

 

Var det noen vansker med å få året godkjent? Du visste jo ikke ossen linje du kom inn på på vgs?

Endret av AngelPlayer
Lenke til kommentar
Heisann :)

 

Er det noen som vet om man kan få året godkjent dersom man går MDD (Musikk, dans og drama), for jeg har nemlig søkt på 1. Almenn 2. MDD og 3. MK (medie og kommunikasjon. Men jeg er så usikker, for jeg kan ikke dra hvis jeg ikke får året godkjent, altså jeg får ikke stipend, og dette er noe jeg har drømte om i et og et halvt år.

 

Hei :)

Jeg skal til USA 08/09 og går MDD. Satser på å få det godkjent.. Det er veldig avhengig av skola, om de stiller seg positive til det eller ikke. Det blir sabla kjipt hvis det ikke går, og stipendet blir til lån, men jeg håper det blir et år som er verdt det selv om jeg kanskje må gå 4 år på videregående.

Jeg kjenner at jeg hadde kommet til angra så sinnsykt mye hvis jeg ikke prøver i det minste, men det er "safest" å gå allmenn, som du mest sannsynlig kommer inn på siden du har det på 1. valget ditt ;)

 

Du kan jo også prate med en rådgiver på den skola du skal gå på for å høre hva de tenker om det :)

Lenke til kommentar
Heisann :)

 

Er det noen som vil anbefale å søke på et utvekslingsår nå? Jeg skal være utvekslings student til USA året 2009/2010. Jeg begynner på vg 1 til høsten. men er det smart å søke så tidlig. Jeg tenkte det hadde vært smart å vente til etter jeg har begynt på skolen.

 

Bare til å begynne å søke, jeg søkte enda tidligere enn deg.

 

Var det noen vansker med å få året godkjent? Du visste jo ikke ossen linje du kom inn på på vgs?

 

Du søker ikke om å få året godkjent så tidelig, det gjør du når 2 året ditt nørmer seg.

Lenke til kommentar
Heisann :)

 

Er det noen som vil anbefale å søke på et utvekslingsår nå? Jeg skal være utvekslings student til USA året 2009/2010. Jeg begynner på vg 1 til høsten. men er det smart å søke så tidlig. Jeg tenkte det hadde vært smart å vente til etter jeg har begynt på skolen.

 

Bare til å begynne å søke, jeg søkte enda tidligere enn deg.

 

Var det noen vansker med å få året godkjent? Du visste jo ikke ossen linje du kom inn på på vgs?

 

Du søker ikke om å få året godkjent så tidelig, det gjør du når 2 året ditt nørmer seg.

 

neinei det vet jeg, men liksom du kunne jo ikke vite hvilken linje du kom inn på, men samma

Lenke til kommentar

Har dere hatt vinterferie enda? Selv har jeg March Break neste uke, og skal en liten tur til Lake Placid for aa staa paa ski.

 

AngelPlayer, angaaende Erika forsikringen saa kan jeg ikke akkurat utale meg saa veldig mye, for jeg har ikke maattet bruke den. Men tviler ikke paa at en ikke er fantastisk, men den er rimlig, og som det meste her i liver.. Du faar hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...