Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste minusen jeg vet om er at EF har så mange studenter. Slik at det vil alltid være flere misfornøyde med EF enn i andre organisasjoner, og dermed får de et dårlig rykte for alle går jo ut med sine historier hver gang noe gale skjer...

 

Men jeg har fått tildelt partner, SMG (reiser med EF), men jeg har også fått et ISE hefte med regler og slikt! Hvem er da partneren min? :p

Vet du GILMEK hvordan ISE er med discovery tours? er det ISE som har disse reglene at man ikke får dra over statsgrensene med mindre ditten og datten?

 

Hehe, har du fått hefte fra ISE med regler og sånn så ja, da er du med ISE. turene deres derimot er faktisk utrolig bra! men ja dessverre er det de som har reglene at du ikke får dra over statsgrensene uten ISE representant eller vertsfamilen, og heller ikke ta bil lappen.... De er ikke forferdelige, men har du et ønske om å reise å besøke venner mens du er her, så for al del ikke fortell selskapet om det. jeg ble nekta å møte min mor i NY fordi et eller anna de aldri gav meg svart på, men punktum finale, jeg får ikke dra.... Forresten, av alle organisasjonene jeg kunne dratt med så ville jeg fortsatt valgt EF trass i alt jeg har opplevd selv, og det andre sier... Skulle bare ønske de ikke overførte elever til søsterselskapene sine.

 

Forresten, vil bare gi mine beste ønsker til Guro, som onsdag var involvert i en bilulykke i Missouri som fortsatt befinner seg i bevisstløshet. Vet det er flere av studentene i USA her på forumet som kjenner henne personlig! Stå på Guro, det her klarer du!

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har fått med seg ulykken i Lee's Summit denne uken? Den norske utvekslingsstudenten Guro Magnussen var innvolvert i en bilulykke da hun, sammen med en brasiliansk utvekslingsstudent og en lokal gutt var på vei til skolen. Guro ble alvorlig skadet og ligger nå i koma.

 

Finnes en "Pray for Guro, Ryan and Gustavo" gruppe på Facebook som alle burde joine. Der kommer det forresten updates på hvordan det går med Guro etterhvert: http://hs.facebook.com/group.php?gid=8988299820

 

Håper virkelig det går bra med henne. Dette må jo være det værste som kan skje en utvekslingsstudent?

 

Noen som kjenner henne og eventuelt vet hvilken organisasjon hun reiser med?

Lenke til kommentar
Lurer på en ting med f.eks Speak, de tar opp 70 studenter i året, hvis flere søker er det da karakterene dine som teller, eller gjelder inntrykket de får av deg under intervjuet mest?

Det er litt førstemann til mølla prinsippet, de godkjenner folk etter hvert. Det er ikke slik at de tar opp 200 studenter til intervju og så til slutt vurderer de hvem de skal godkjenne. Men ellers så er det intervjuet som teller mest. Så lenge du har over 3 i alle fag så er det godt nok for de fleste organisasjoner. Det viktigste er at man er moden nok, vet hva man begir seg ut på, hvorfor man vil dette osv, og det er jo på intervjuet at dette kommer frem!

 

Ellers, tragisk å høre om Guro og de andre studentene. Håper alt går fint med de til slutt, dette er alle foreldres mareritt.

Lenke til kommentar

Nevnte saken her om dagen faktisk^^

 

 

Men jo Jeg kjenner Guro personlig og hun er en nydelig jente som går på skolen min i norge. fikk litt sjokk når jeg leste en avis i journalist timen på skolen her og så navnet hennes komme opp. jeg veit ikke om Guro dro med EF eller speak, men jeg heller litt imot den siste.

 

For de som lurer så ankom foreldrene hennes på torsdag kveld og de lurer nå på om resten av familien skal komme etter eller ikke i og med at det kan ta måneder før hun våkner opp fra koma. Hvis dere er interessert i hvordan ting går med henne vil jeg foreslå at dere går inn på www.ringblad.no som er lokalavisa der hun kommer fra og det kommer regelmessige oppdateringer på hvordan det går med henne fra familien. Ellers flyter det diverse nyheter både på facebook og nyhetene i USA i et sett, det er mange som er glad i henne i allefall, det har vi bevist=) Men join gruppa på facebook og vis støtte så godt dere kan, det er mitt råd, hun er tross alt en av oss utvekslingsstudentene her i landet.

Lenke til kommentar

ahh, jeg liker ikke amerikankse toaletter. Er digg når du nettopp har driti og det bare renner utover.

 

Nå har jeg oversvømt badet mitt 2 ganger, og dassen har gått tett flere ganger.

 

Kanskje fordi det er en gammal dass, men faen - jeg har gammal dass hjemme også. Og den har aldri gått tett.

 

Men er jo bra med erfaring, har faktisk aldri brukt sånn sugekopp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...