Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Hey gutta, er det Speak, Aspect og AFS dere anbefaler??? Skal til enten USA eller Australia 09/10, og tenker å søke nå. :new_woot:

 

Ser kanskje ut som det er det flesteparten her reiser med, men jeg reiser med STS og har hatt et like bra år som alle de andre vil jeg tro.

Men jeg anbefaler deg å ringe rundt eller møte dem for å finne ut hvem du liker best.

 

Handler mye om flaks også. Du kan reise med det verste selskapet å få et fantstisk år. Speak som har blit rost opp i skyene har gjort mye merkelig og negativt i år, så et bra selskap betyr ikke nødvendigvis at du får et perfekt år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reiser med EF og har en omraaderepresentant, men har bare moett han en gang. \o/ Kan ha noe med at han bor noen timer unna. Har en som bor litt naermere som er ansvarlig for meg, men hun er ikke omraaderepresentant. Hun har jeg snakket med i maks 10 minutter. Kan ha noe med at jeg ikke blir med paa noen av aktivitetene EF organiserer.

Lenke til kommentar
Nå er søknaden min sendt for 09/10 kanskje litt tidlig, menmen:)

 

Hvilket selskap søker du?

 

Noen her som har erfaringer med å gå på en liten skole?

 

Jeg går på en relativt liten skole, men med litt flere studenter enn 150. Jeg liker å gå på liten skole veldig godt. Det var utrolig lett å få venner og du forsvinner ikke i mengden slik som på store skoler.

 

Er dette en privat eller offentlig skole?

 

 

Jeg skal søkte hos Aspect.. ? var det dumt gjort eller? :p

Lenke til kommentar
vil ikke si at noen selskap er feil valg jeg ihvertfall ; ) alle har vel sine pluss og minus :]

 

Jeg kjenner en som saksoker Aspect i aar, men kjenner ogsaa mange som er storfornoyd. Saa det at det er pluss og minus med alle er veldig sant.

 

Saksøker?! Du kan ikke fortelle litt mer om hva det handler om?

Lenke til kommentar
vil ikke si at noen selskap er feil valg jeg ihvertfall ; ) alle har vel sine pluss og minus :]

 

Jeg kjenner en som saksoker Aspect i aar, men kjenner ogsaa mange som er storfornoyd. Saa det at det er pluss og minus med alle er veldig sant.

 

Saksøker?! Du kan ikke fortelle litt mer om hva det handler om?

 

Det ser jeg på som en privat sak for ham, la oss bare si at familien(e) ikke var så god.

Lenke til kommentar

QUOTE(chriis91 @ 26/02-2008 : 09:33) *

nå den syns jeg hørtes litt kjent ut :]

 

 

Høres kjent ut? Ja sikkert mange som ikke er fornøyd med familen sin...

 

_____________________________________________________________________

 

 

 

ja nettopp :)

Endret av chriis91
Lenke til kommentar

aspect blir saksøkt to ganger? hahah, ikke dårlig for et år. jeg har ei venninne som også saksøker speak/aspect i år grunna familie xD ikke bra det der. men hver organisasjon har helt klart sine + og - men jeg sier bare at hvis de prøver å prakke dere inn i ISE, så kom dere til helvete ut av det

Lenke til kommentar

forskjellene?

 

vel, vi har rotary som skiller seg helt ut på det at elevene dems skifter familie opp til 4 ganger i løpet av året de er her. + eller -, tolk det som du vil. noen liker det, andre ikke.

 

EF er vel midt på treet. jeg reiser forresten med de selv og er langt ifra fornøyd med ting de har gjort. campen dems er et helt høl i hue opplegg, og de sender folk til andre orgaisasjoner uten å spørre først, noe jeg fortsatt vil ha en forklaring på når jeg kommer hjem! de er også veeeeeldig sta når det kommer til bytte av familier. på den annen side er de relativt flinke til å finne familier sammenligna med noen andre, og de kommer fort hvis det oppstår en krisesituasjon.

 

Speak/aspect er vel en sak for seg selv. de er kjent for å være den kristne organisasjonen, har egentlig ikkeno kjennskap til det selv, men det var nå det de sa selv. i mange tilfeller er de litt for naive når det kommer til familene de velger, og de sjekker ikke grunndig nok spesielt boforholdene, men familienes økonomi som mer enn en her på forumet har fått erfare. ut ifra hva jeg har hørt er de derimot mer tøyelige når det kommer til å la elevene reise i landet her mens de er på utveksling.

 

afsm yfu(?) og sts har jeg hørt veldig lite om da ingen jeg kjenner sålangt faktisk har dratt med de, men har ikke hørt noe negativt så langt.

 

ISE som jeg regner med flesteparten av dere ikke har hørt om er et av EF's søsterselskaper her i USA og re har regler på absolutt alt! Men på den annen side så har de god oppfølging av studentene sine da de skal møte representanten sin og de andre elevene i området fra samme organisasjon en gang i måneden. store minus er at med ISE får du IKKE ta lappen eller dra noen steder og du for eksempel har planlagt å møte din egentlige familie noen steder mens du er her.

 

 

er sikker på at mange har mer å legge til på begge sider her...

Lenke til kommentar

Eneste minusen jeg vet om er at EF har så mange studenter. Slik at det vil alltid være flere misfornøyde med EF enn i andre organisasjoner, og dermed får de et dårlig rykte for alle går jo ut med sine historier hver gang noe gale skjer...

 

Men jeg har fått tildelt partner, SMG (reiser med EF), men jeg har også fått et ISE hefte med regler og slikt! Hvem er da partneren min? :p

Vet du GILMEK hvordan ISE er med discovery tours? er det ISE som har disse reglene at man ikke får dra over statsgrensene med mindre ditten og datten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...