pinnsvin Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg vet at i hvert fall YFU har utvekslingsår til musikkskoler rundt om i verden, om det er til USA vet jeg ikke. Men det er vel verdt å sjekke ut? For det gjør det vel enklere å få det godkjent. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg går på musikklinja og skal til USA til neste år.. ;$ Håper jeg klarer å få det godkjendt da! ;D Tror det kan bli vanskelig, men vet jeg hadde kommi til å angra om jeg ikke hadde prøvd vaffal ^^ Er det noen her som vet å ordne stipend? Og når får vi pengene, til høsten regner jeg med..? Da må det bli lån.. /: Hvordan klarer dere som ikke får året godkjendt å betale for detta? :-O Slik det er på min skole, så får de inn søknadspapirene til stipend den 1. mai, så må du snakke med rådgiver og få forhåndsgodkjent året eller noe. Min lærer(som og er rådgiver) sier at hun ikke forhåndsgodkjenner noe :s men hun har jo sendt folk på utveksling før, så det skal vel gå greit denne gangen og, får jeg håpe! Lenke til kommentar
Jeeah Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg vet at i hvert fall YFU har utvekslingsår til musikkskoler rundt om i verden, om det er til USA vet jeg ikke. Men det er vel verdt å sjekke ut? For det gjør det vel enklere å få det godkjent. Åå, det visste jeg ikke! Men vet ikke om det er nødvendig å sjekke det så veldig grundig, har allerede holdt på med to svære søknadsbunker, først til AFS som ikke hadde ledig plass til usa, og nå akkurat ferdig med søknaden til Speak. Ledig hos Speak vaffal ^^ Men tar en sjangs på å skolekor, band, osv. også får jeg vel ta noen musikk-fag-privatist-eksamener når jeg kommer hjem.. Blæh. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 På min skole (som er veldig liten) har vi i hvert fal alle mulige musikk fag; "music theory" "choirs" "band" "marching band" og maange andre (aner ikke helt siden jeg ikke tar noen) Lenke til kommentar
Jeeah Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Takker for raskt svar! Men er det ikke slik at skolen MÅ forhåndsgodkjenne utvekslingsåret for at man i det hele tatt skal få stipend? Også mener jeg at Lånekassen må vite hvilken stat du skal til, også varierer summen du får utifra det..? Eller noe sånt. Det er jo litt dumt siden ikke alle vet hvor de havner hen enda /: Siden du går allmenn så ordner det seg sikkert, smismas! På min skole (som er veldig liten) har vi i hvert fal alle mulige musikk fag; "music theory" "choirs" "band" "marching band" og maange andre (aner ikke helt siden jeg ikke tar noen) Åh, dritbra! Det hadde passet meg ypperlig Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ja jeg syns å huske noe om stat, husker ikke hvordan jeg ordnet det når jeg søkte men jeg søkte før jeg fikk stat... Jeg ble tildelt 5-6 stater hvor jeg enten kom til, det kan hende jeg førte opp alle disse... dessverre husker jeg ikke Vel, du kan jo dra ned dit, se hvilke fag du får, sende fagliste til skole i Norge, eventuelt da hvis de godkjenner året så kan du sende godkjennelsesbrev fra skolen i Norge osv sammen med søknaden til lånekassen, og først da få penger. Du kan altså komme hit og så søke på stipend, så lenge det skjer før fristen går ut (tror det er første november elns). Lenke til kommentar
Jeeah Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ja jeg syns å huske noe om stat, husker ikke hvordan jeg ordnet det når jeg søkte men jeg søkte før jeg fikk stat... Jeg ble tildelt 5-6 stater hvor jeg enten kom til, det kan hende jeg førte opp alle disse... dessverre husker jeg ikke Vel, du kan jo dra ned dit, se hvilke fag du får, sende fagliste til skole i Norge, eventuelt da hvis de godkjenner året så kan du sende godkjennelsesbrev fra skolen i Norge osv sammen med søknaden til lånekassen, og først da få penger. Du kan altså komme hit og så søke på stipend, så lenge det skjer før fristen går ut (tror det er første november elns). Har ikke ønsket noen stater, så har ingen anelse om hvor jeg skal tilbringe mitt neste år x) Jeg har fått ordna et slikt forhånds-godkjennelsesbrev fra skola mi, men det er jo litt kjipt hvis det blir slik at jeg ikke får tatt nok musikkfag, også trekker skolen seg og da ryker stipendet med.. Jaja, da blir det enda et videregående skoleår, men håper det blir verdt det da, hvis det blir den løsningen Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvis det er så at de ikke vil godkjenne året, så er jo privatisteksamen en mulighet i de fagene du ikke får her borte, sånn at de vil ta deg inn tredje året Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) HAWAII Second that:D HAWAII Endret 12. februar 2008 av Iver.th Lenke til kommentar
smismas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 så stille det er her for tiden da papirene mine blir sendt til usa i løpet av uken:D Deilig å tenke på!! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Mine papirer er sendt til USA (Ifølge Speak), men nå har jeg ikke hørt et pøkk fra dem på lenge. Venter fortsatt på infobrev.. Akkurat nå føler jeg at Speak faller sammen snart. Tydelig at de har for liten bemanning i forhold til studenter. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nååå sitter jeg i sengen hos den nye vertsfamilien min forhåpentligvis blir det mye bedre enn hos den forrige, jeg har vel ledd mer på ett døgn enn hva jeg har gjort på de siste månedene her Så nå gleder jeg meg veldig til siste del av oppholdet... Gled dere utvekslingsstudenter! Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 bra! Det var rimelig spontant, går du fortsatt på samme skole? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ja heldigvis Jeg fikk snakket med en lærer (jeg har veldig god kontakt med han), og han snakket med rådgiver og flere andre lærere. På kvelden ringte han noen han kjenner (tilfeldigvis var det foredrene til en god venninne av meg), og de sa at de gjerne ville hjelpe meg, og siden de dro fra meg i sånn tre uker gjorde vi det veldig spontant. Phew Forresten, har dere det kjekt på Hawaii? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hawaii er bra, rimelig shabby hotel, og litt for turist for min smak, men er deilig med avslapping og shopping en uke : ) Lenke til kommentar
marssvin Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er det noe krav om å ha GOD i orden og adferd om man skal få resie til USA? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Vil anta de tar det med i vurderingen ja. Hawaii er deilig, bra med sol.. men hotellet er en annen historie. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 SurfingElite er Bare GENIAL. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 var hotellet bare noe drit? Jaja, se det positive i det og tenk at de prøvde sikkert bare å spare dere for ytterlige utgifter nå er det vinterferie her hjemme! Og i morgen drar jeg til syden, når jeg kommer hjem er papirene mine sendt til USA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå