Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mangle karakterer? tviler på at de som studerer i utlandet vil mangle karakterer i 3 klasse! hvorfor skulle det være sånn:P Vi har jo de samme fag i utlandet, som de vi skulle ha hatt i Norge, hvis ikke må de bli tatt hos privattist... selvom karakterene vi får i utlandet ikke teller i Norge, så har vi jo fortsatt de samme fagene i 3 klasse som 2 klasse..sånn nesten hvertfall! Tror ikke det er noe problem, når det er såå mange i Norge som studerer utenlands! Det burde jo komme et pluss tegn på vitnemålet som beviser at du har vært et år i utlandet!:) Tenk så mye du lærer, og ganske så tøft er det jo også..

Lenke til kommentar
Btw, 2. klasse i videregående = Junior High School.

7680565[/snapback]

 

 

Nei. Senior= 12.klasse. 2.klasse på videregående=12.klasse. Så de som går i andre klasse er like gamle som de som går senior.

 

I USA er videregående ferdig etter 12. klasse, altså ett år før i Norge, men de må gå et ekstra år på college.

Lenke til kommentar
Det kommer vel helt ann paa. Du kan enten bli junior eller senior. Det er helt opp til den skolen du gaar paa. Jeg er selv junior paa denne skolen, siden det er skolens regler ang. utvekslingsstudenter. Noe som er litt irriterende, siden alle i klassen min er ett aar yngre enn meg.

7680719[/snapback]

 

Det kan ha noe med at du er født tidelig på året; amerikanerene har ikke klasser etter året man blir født. Det varierer forøverig fra stat til stat...

 

Btw, 2. klasse i videregående = Junior High School.

7680565[/snapback]

 

 

Nei. Senior= 12.klasse. 2.klasse på videregående=12.klasse. Så de som går i andre klasse er like gamle som de som går senior.

 

I USA er videregående ferdig etter 12. klasse, altså ett år før i Norge, men de må gå et ekstra år på college.

7693707[/snapback]

 

Hehe, så når man kun hadde 6 nivå på barneskolen, så var alle automatisk yngre?

 

Egen erfaring og erfaring av venner tilsier at junior high school = Vk1.

Lenke til kommentar
Vi vil vel mangle de fleste karakterene, men det trekker deg ikke ned så lenge du gjør det bra i tredjeklasse.

7687011[/snapback]

 

Det er korrekt. Fag som er bestått vil gå som "godkjent" på det norske vitnemålet, de vil altså ikke telle inn på snittet. Men man vil dog få realfagspoeng for realfagene osv..

Lenke til kommentar
Mangle karakterer? tviler på at de som studerer i utlandet vil mangle karakterer i 3 klasse! hvorfor skulle det være sånn:P Vi har jo de samme fag i utlandet, som de vi skulle ha hatt i Norge, hvis ikke må de bli tatt hos privattist... selvom karakterene vi får i utlandet ikke teller i Norge, så har vi jo fortsatt de samme fagene i 3 klasse som 2 klasse..sånn nesten hvertfall! Tror ikke det er noe problem, når det er såå mange i Norge som studerer utenlands! Det burde jo komme et pluss tegn på vitnemålet som beviser at du har vært et år i utlandet!:) Tenk så mye du lærer, og ganske så tøft er det jo også..

7693444[/snapback]

Hva babler du om? Jeg kan ikke ta noen av de fagene jeg skulle hatt i Norge her, utenom realfag, noe som jeg ikke tar i uansett. Derfor kan jeg velge å vrake i alle fagene her, og jeg må ta samfunnslære som privatist hjemme. Det er det eneste skolen krever.

Lenke til kommentar

Hæ?? hva mener du a Ustedalen:P Skjønte ikke helt det! Min skole krever at jeg MÅ ha minst C (karakter 3) i ALLE fag jeg tar i USA + at før jeg drar må jeg ha minst 3 i engelsk og over 3 i snitt! Også må jeg ta fag i USA som går ut på det samme som de fagene jeg har i Norge!

 

Så nei, man kan ikke bare drite helt i skolen, hvis man vil få året godkjent og hvis man i det hele tatt vil dra til USA!

Og min rådgiver sier det kan hende at vi kanskje må ta historie hos privattist..Det er ikke helt sikkert enda da, men det kan hende!

 

Og ja, jeg vet at karakterene vi får i USA ikke teller inn på noe vitnemål greier her i Norge! men det vil jo ikke gå utover oss for det.. Trenger ikke bety at vi får noe dårligere for det..:)

 

Så sånn er det!

Lenke til kommentar

Å få C i USA er IKKE noe problem. Skolen er latterlig enkel, hvis du da ikke velger college classes (da kan du regne med en god del timer med lekser hver dag).

Jeg trenger ikke å ta noen fag her som ligner på fagene der hjemme.

Hva du skal ta som privatist, er opp til skolen.

Og som jeg sa før, det er vansklig for en norsk student å få en dårlig karakter.

Lenke til kommentar

ja, jeg vet det! Og det har jeg ikke sagt noe imot heller.. alt er opp til skolen min og hvilken skole jeg havner på borti der.. Noen skoler er vanskeligere enn andre osv.. mange sier at skolen i USA er lettere.. noe som selvfølgelig er en fordel.. men man har jo også de som synes den er like vanskelig.. alt etter hvor du havner og hvilke fag man velger.

 

Jeg tror også at skolen i Norge er vanskeligere enn den i USA.. eller det virker hvertfall veldig sånn på de fleste.. jeg sliter litt mer almen er i Norge.. får for det meste 3 og noen ganger 4 hvis jeg er heldig.. jaja. sånn er det!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

What?

 

Nå har jeg letet skikkelig lenge etter en side hvor det står om utveksling ;D

Koselig at man kan skrive med folk som også skal reise 07/08.

 

Menne, bare lurte på en ting, hvor lang tid tar det fra du har sendt søknaden til du blir innklat på intervju?

 

:)

Lenke til kommentar
Hvem hater ikke lekser? Jeg gjør dem aldri i Norge, og jeg klarer meg. Allikevel må du nok gjøre noe her.

7729940[/snapback]

 

 

Det er jo noen som hater de mer enn andre.. Har du det gøy i USA?? hvilken stat er du i?

7736834[/snapback]

Selvsagt, og jeg vil si jeg er i den gruppen som hater lekser og skolearbeid, selv om jeg gjør det.

Jeg har det helt fantastisk nå. Tanken på at jeg bare har fire måneder igjen er skremmende trist.

 

What?

 

Nå har jeg letet skikkelig lenge etter en side hvor det står om utveksling ;D

Koselig at man kan skrive med folk som også skal reise 07/08.

 

Menne, bare lurte på en ting, hvor lang tid tar det fra du har sendt søknaden til du blir innklat på intervju?

 

:)

7830430[/snapback]

Det kommer vel helt ann på. Jeg vil regne med på denne tiden av året er det godt mulig du må vente til mars, men det er også muligheter for at du blir innkalt i februar eller en dato etter ditt ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...