Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

ah, såpass ja smismas, er ikke enkelt nei :]

 

om ikke noe uheldigvis har kommet bort i posten. vet aldri men skal ikke si at jeg tviler på at det er EF som tuller : p

 

 

 

 

Edit:

 

Iver: Hadde du mulighet til å velge fag som ligner på fotografi, animation, web design, journalistikk osv? - Vel, kanskje alle som er der nå har lyst til å svare på det, fag som tilsvarer medier og kommunikasjon slik at kanskje jeg kan danne meg et bilde over om det er mange skoler som kanskje har slike fag

Endret av chriis91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg går mk, jeg fikk ta photography og airbrush, i foto lærte vi f.eks å fremkalle fra negativer etc.

I brosjyra stod det om flere fag jeg kunne velge, men fikk som svar at de ikke var tilgjengelige i år.

Så, jeg kommer sannsynligvis inn på 3dje året 08/09.

 

har også ei venninne som fikk ta photo i Texas.

Så burde være fullt mulig, og om det ikke er det, ja, da burde du dra og ta 2ndre klasse om igjen..

Lenke til kommentar

Jeg går også mk. Jeg har Yearbook (her går det under Journalism), men er ikke så mye "mk" greier og jeg tror ikke jeg nevte det for skolen engang.

 

Jeg får heldigvis begynne på tredje året, men tar antageligvis påbygging til genrell studiekompetanse, i steden for mk VG3.

 

Skal forresten alle her gå på samme skole siste året som de gjorde første året? Har veldig lyst til å bytte skole, men de godkjente jo året mitt for at jeg skulle kunne gå hos de det siste året osv da... så det er på en måte veldig råttent...

Lenke til kommentar

Alle storbyer har trygge og utrygge gater. Det er nesten kun i Norge at man kan gå rundt i byen småbrisen midt på natten uten å bli skambankt eller ranet. Å gå rundt i en handlegate i LA midt på lyse dagen med masse folk rundt deg er ikke spesiellt farlig. Bruker du normalt vett så overlever du nok fint et år i utlandet.

-----------

 

 

I Norge blir man voldtatt ikke ranet :D

Endret av Lene3
Lenke til kommentar

Nja, det "værste" jeg har opplevd sent på kvelden/natta i oslo var shady typer som spør "Skarru ha hasj eller?"

 

Kanskje fordi jeg ser litt freaka ut så gidder dem ikke bry seg med meg når det gjelder ran..veit ikke. Har gått alene masse ganger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror det med hvordan du ser ut har mye aa si paa om du blir ranet eller ikke. En raner vil heller gaa for en som ser ut som har mye penger, enn en som ser ut som en freak. Eller vis du ser ut som du er homofil (i Toronto er homsestroeket det tryggeste stedet du kan bo :p)

 

Btw, klippe haaret sitt i Canada er en skummel afaere.

Lenke til kommentar

Er Usa sån som man ser det på tv? naboer som kommer og hilser på deg når du er ny?

Er det virkelig et så bra sosialt land? Er skolene sån som vi ser det på tv? Er det virkelig så enkelt å bli rik der, jeg har fått et slikt intrykk. Spesielt LA og Malibu. Når jeg tenker på rik mener jeg er det sån at viss du er pen og har et fint smil så kommer Disney og kontakter deg. 1,2,3 og poff så er du millionär???

 

Svar ärlig hater du USA? ikke svar da.

Lenke til kommentar

Jeg skal selv til USA til sommeren 08!

Gleder meg noe vilt.

Har store forventninger til turen.

Det er ikke bare en tur, men en språkreise som varer i 3 mnd.

Jeg skal dra med et selskap som har holdt på lenge, så de har jeg tro på.

 

Ønsk meg lykke til :)

Og alle dere andre som skal dra til the land over there!

Lenke til kommentar
Er Usa sån som man ser det på tv? naboer som kommer og hilser på deg når du er ny?

Er det virkelig et så bra sosialt land? Er skolene sån som vi ser det på tv? Er det virkelig så enkelt å bli rik der, jeg har fått et slikt intrykk. Spesielt LA og Malibu. Når jeg tenker på rik mener jeg er det sån at viss du er pen og har et fint smil så kommer Disney og kontakter deg. 1,2,3 og poff så er du millionär???

 

Svar ärlig hater du USA? ikke svar da.

 

Nei, på alle spørsmål.. LA og Malibu representerer ikke majoriteten av innbyggerne i USA.

Lenke til kommentar
Er Usa sån som man ser det på tv? naboer som kommer og hilser på deg når du er ny?

Er det virkelig et så bra sosialt land? Er skolene sån som vi ser det på tv? Er det virkelig så enkelt å bli rik der, jeg har fått et slikt intrykk. Spesielt LA og Malibu. Når jeg tenker på rik mener jeg er det sån at viss du er pen og har et fint smil så kommer Disney og kontakter deg. 1,2,3 og poff så er du millionär???

 

Svar ärlig hater du USA? ikke svar da.

 

Nei, på alle spørsmål.. LA og Malibu representerer ikke majoriteten av innbyggerne i USA.

 

Så USA er bare et helt vanlig land og det vi ser på tv spesielt Disney er fake?

Lenke til kommentar
Du har utrolig mye muligheter i USA, men ja, det du ser på Disney er fake, fake og atter fake.

 

Da er det nok bare noen få som opplever Usa slik jeg trodde flesteparten gjör.

Trodde man kunne bli Skuespiller viss man hadde utseende på 1,2,3 spessielt Disney.

 

Jeg hater ikke Disney men det at små barn tjener 40 ganger mer en en lege som har studert i flere flere år irriterer meg. De gjör ikke noe og lever livet. Hollywood!!

 

I am jelous. :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Endret av Lene3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...