pinnsvin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 ah ompopo, bra for deg at du fikk den godkjent :] fikk du starte rett på 3. året da ? - håper jeg får samma mulighet isåfall Ja, godkjent og alt. Trenger ikke engang å ta noen fag ekstra i år Eneste negtive er at jeg er litt etter i kunnskap om media iforhold til resten av klassen Det er dette jeg er litt redd for derfor tror jeg at jeg velger almenn påbygging. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Uh, idag fikk jeg brev om at jeg kommer til å lande på Gardermoen klokke 12.50, onsdag 25 juni Det var sent, når slutter skolen din? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 De fagene så fantastiske ut, særlig word, photography og gourmet foods.. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Uh, idag fikk jeg brev om at jeg kommer til å lande på Gardermoen klokke 12.50, onsdag 25 juni Det var sent, når slutter skolen din? 6. juni. Personlig ville jeg gjerne ha reist litt tidligere, siden jeg har en tonn ting å ordne før skolen begynner hjemme. Får høre om det går ann å gjøre noe, ifølge brevet skal det visst være en god grunn. Men men Når er din avreisedato? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Skolen min slutter 30 mai, men så skal jeg feriere med min norske familie i et par uker. Jeg skal ikke bruke billeten jeg fikk av Speak. Kjøpte heller ny, fordi jeg gidder ikke å dra hjem fra Atlanta. Tror vi reiser hjem rundt 15 juni fra New York, usikker på om det JFK eller Newark. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Å det høres veldig fint ut Kommer ikke til å søke om tidligere avreise... det koster jo 600 kroner! da kan jeg likså greit henge med folkene her i et par ekstra uker Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Skolen min slutter 18 mai, og min billett er den 12 juni. Men jeg skal utsette den slik at jeg kan ta lappen. Og se amerikansk 4 juli, kanskje. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Tror virkelig ikke jeg hadde orket å bli her helt til etter 4 juli. Har ganske så lyst å kommer hjem å se vennene mine. Lenke til kommentar
master air Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) O.o Dere slutter veldig tidlig, min graduation party er 25. juni. Edit: Har noen av dere utvekslingsstudenter valgt realfag? Vi har fagvelgefrist til fredag og jeg vil helst ta realfag( R-matte, fysikk, biologi og internasjonal engelsk). Blir realfagene godkjent? Jeg skal til Australia. Eller blir det sykt vanskelig å komme hjem til R2 og fysikk, etter at jeg kanskje har hatt matte som bygger på noe helt annet? Jeg snakket med rådgiver rett etter jeg begynte på VG1 i fjor, og hun sa det var anbefalt å ta programfag. Jeg spurte ikke om realfag... Fysikk vil i mitt tilfelle her i Canada ikke bli noe problem, jeg er nettopp ferdig med grade 12 physics her, og det tilsvarer 3FY hjemme. I matte er det bare Calculus kurset jeg kan ta, saa jeg vil ikke faa nok matte til aa forsette med R-matte naar jeg kommer hjem, med mindre jeg leser mye av det selv. Endret 27. januar 2008 av master air Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Tipset er visstnok å få familie på besøk siste 2 ukene som kan ta med all bagasjen hjem XD Lenke til kommentar
megm Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jeg har ikke dratt enda da, men jeg har fått avreisedato og alt sånt! jeg skal dra ned dit 12 august, og skolen starter 3. september. Skolen er ferdig 8 juni og jeg må være hjemme igjen i Norge 14. jeg bare lurte på en ting. Må jeg dra hjem den 14 da eller kan jeg bestille en senere flybillett? Jeg trodde det var sånn at visumet gikk ut at du måtte dra hjem den datoen du fikk jeg!? Og så lurte jeg på når speak setter opp disse forberedelseskursene til New York!? jeg vil veldig gjerne være med der men de har ikke satt opp noen kurs enda så jeg får jo egentlig ikke vite det. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Tipset er visstnok å få familie på besøk siste 2 ukene som kan ta med all bagasjen hjem XD Gå rundt og drasse på foreldrene når du er på skolen? Nei Takk, la dem komme når den er ferdig. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Nettopp, siste 2 uker før du skal dra. Har vel litt tid igjen over there etter at skolen er ferdig? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jeg har ikke dratt enda da, men jeg har fått avreisedato og alt sånt! jeg skal dra ned dit 12 august, og skolen starter 3. september. Skolen er ferdig 8 juni og jeg må være hjemme igjen i Norge 14. jeg bare lurte på en ting. Må jeg dra hjem den 14 da eller kan jeg bestille en senere flybillett? Jeg trodde det var sånn at visumet gikk ut at du måtte dra hjem den datoen du fikk jeg!? Når du søker om visa så søker du om studenvisa. Den er i 11 måned. Min begynte 1. august (elns) og går ut siste dagen i juni. Ergo har du som student visa i 11 måneder (som er ett skoleår) Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Men det bør vel være mulig å utvide visumet? Har sett mange som har hatt ferie med familien etter skolen er ferdig. Lenke til kommentar
Raawr Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg skal reise til usa til neste sommer igjen, og da reiser jeg sannsynligvis med YFU. Noen av dere som har gått helse og sosialfag første året også reist til usa for å ta andre året der? Jeg får kanskje lov til dette. Rådgiveren på skolen min skal ordne et møte med rådgiver på den videregående skolen jeg skal gå på til neste år, så jeg kan kaanskje, kaaanskje få gå helse og sosial og få året godkjendt. Da må jeg ta fag i USa som tilsvarer de fagene som jeg måtte hatt 2.året, og om det er noen fag som umulig går an å få i usa, må jeg studere de på egenhånd, tror jeg:) noen som har erfaring med slikt fra før? Lenke til kommentar
master air Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Men det bør vel være mulig å utvide visumet? Har sett mange som har hatt ferie med familien etter skolen er ferdig. Du kan faa turist visum som varer i 3 maaneder. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg skal reise til usa til neste sommer igjen, og da reiser jeg sannsynligvis med YFU.Noen av dere som har gått helse og sosialfag første året også reist til usa for å ta andre året der? Jeg får kanskje lov til dette. Rådgiveren på skolen min skal ordne et møte med rådgiver på den videregående skolen jeg skal gå på til neste år, så jeg kan kaanskje, kaaanskje få gå helse og sosial og få året godkjendt. Da må jeg ta fag i USa som tilsvarer de fagene som jeg måtte hatt 2.året, og om det er noen fag som umulig går an å få i usa, må jeg studere de på egenhånd, tror jeg:) noen som har erfaring med slikt fra før? Nå vet ikke jeg hvilke fag du må ha for å få året godkjent, men skolen min har i hvert fall en haug med fag som baserer seg på det å ta vare på barn, sykdommer etc. Hvis du er flink til å studere på egenhånd så vil det jo ikke være noe problem. Det spørst på praksisen da, for dere har vel endel praksis på helse og sosialfag?... Uansett, vær overbevisende og tro på deg selv! Lenke til kommentar
Raawr Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hvordan bør jeg være når jeg skal møte rådgiveren på min neste skole? Noen gode råd om ting som er lurt å nevne o.l ? Lenke til kommentar
master air Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Bare vaer deg selv, og si hvor du har tenkt deg, og spoer han/hun om hva du maa passe paa for at aaret blir godkjent. Raadgiveren har nok hatt studenter foer som skal reise saa han/hun vet nok hva du maa vite/faa svar paa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå