Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

ah ompopo, bra for deg at du fikk den godkjent :] fikk du starte rett på 3. året da ? - håper jeg får samma mulighet isåfall :p

 

Ja, godkjent og alt. Trenger ikke engang å ta noen fag ekstra i år :D

Eneste negtive er at jeg er litt etter i kunnskap om media iforhold til resten av klassen

 

Det er dette jeg er litt redd for :) derfor tror jeg at jeg velger almenn påbygging.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uh, idag fikk jeg brev om at jeg kommer til å lande på Gardermoen klokke 12.50, onsdag 25 juni :D

 

Det var sent, når slutter skolen din?

 

6. juni.

 

Personlig ville jeg gjerne ha reist litt tidligere, siden jeg har en tonn ting å ordne før skolen begynner hjemme.

Får høre om det går ann å gjøre noe, ifølge brevet skal det visst være en god grunn. Men men

 

Når er din avreisedato?

Lenke til kommentar

O.o Dere slutter veldig tidlig, min graduation party er 25. juni.

 

Edit:

Har noen av dere utvekslingsstudenter valgt realfag? Vi har fagvelgefrist til fredag og jeg vil helst ta realfag( R-matte, fysikk, biologi og internasjonal engelsk). Blir realfagene godkjent? Jeg skal til Australia. Eller blir det sykt vanskelig å komme hjem til R2 og fysikk, etter at jeg kanskje har hatt matte som bygger på noe helt annet? Jeg snakket med rådgiver rett etter jeg begynte på VG1 i fjor, og hun sa det var anbefalt å ta programfag. Jeg spurte ikke om realfag...

Fysikk vil i mitt tilfelle her i Canada ikke bli noe problem, jeg er nettopp ferdig med grade 12 physics her, og det tilsvarer 3FY hjemme. I matte er det bare Calculus kurset jeg kan ta, saa jeg vil ikke faa nok matte til aa forsette med R-matte naar jeg kommer hjem, med mindre jeg leser mye av det selv.

Endret av master air
Lenke til kommentar

jeg har ikke dratt enda da, men jeg har fått avreisedato og alt sånt! jeg skal dra ned dit 12 august, og skolen starter 3. september. Skolen er ferdig 8 juni og jeg må være hjemme igjen i Norge 14. jeg bare lurte på en ting. Må jeg dra hjem den 14 da eller kan jeg bestille en senere flybillett? Jeg trodde det var sånn at visumet gikk ut at du måtte dra hjem den datoen du fikk jeg!?

Og så lurte jeg på når speak setter opp disse forberedelseskursene til New York!? jeg vil veldig gjerne være med der men de har ikke satt opp noen kurs enda så jeg får jo egentlig ikke vite det.

Lenke til kommentar
jeg har ikke dratt enda da, men jeg har fått avreisedato og alt sånt! jeg skal dra ned dit 12 august, og skolen starter 3. september. Skolen er ferdig 8 juni og jeg må være hjemme igjen i Norge 14. jeg bare lurte på en ting. Må jeg dra hjem den 14 da eller kan jeg bestille en senere flybillett? Jeg trodde det var sånn at visumet gikk ut at du måtte dra hjem den datoen du fikk jeg!?

 

Når du søker om visa så søker du om studenvisa. Den er i 11 måned. Min begynte 1. august (elns) og går ut siste dagen i juni. Ergo har du som student visa i 11 måneder (som er ett skoleår)

Lenke til kommentar

Jeg skal reise til usa til neste sommer igjen, og da reiser jeg sannsynligvis med YFU.

Noen av dere som har gått helse og sosialfag første året også reist til usa for å ta andre året der?

 

Jeg får kanskje lov til dette. Rådgiveren på skolen min skal ordne et møte med rådgiver på den videregående skolen jeg skal gå på til neste år, så jeg kan kaanskje, kaaanskje få gå helse og sosial og få året godkjendt.

Da må jeg ta fag i USa som tilsvarer de fagene som jeg måtte hatt 2.året, og om det er noen fag som umulig går an å få i usa, må jeg studere de på egenhånd, tror jeg:)

noen som har erfaring med slikt fra før?

Lenke til kommentar
Jeg skal reise til usa til neste sommer igjen, og da reiser jeg sannsynligvis med YFU.

Noen av dere som har gått helse og sosialfag første året også reist til usa for å ta andre året der?

 

Jeg får kanskje lov til dette. Rådgiveren på skolen min skal ordne et møte med rådgiver på den videregående skolen jeg skal gå på til neste år, så jeg kan kaanskje, kaaanskje få gå helse og sosial og få året godkjendt.

Da må jeg ta fag i USa som tilsvarer de fagene som jeg måtte hatt 2.året, og om det er noen fag som umulig går an å få i usa, må jeg studere de på egenhånd, tror jeg:)

noen som har erfaring med slikt fra før?

 

Nå vet ikke jeg hvilke fag du må ha for å få året godkjent, men skolen min har i hvert fall en haug med fag som baserer seg på det å ta vare på barn, sykdommer etc.

 

Hvis du er flink til å studere på egenhånd så vil det jo ikke være noe problem. Det spørst på praksisen da, for dere har vel endel praksis på helse og sosialfag?... :) Uansett, vær overbevisende og tro på deg selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...