Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten. Noen her som vet ca når EF campen starter i juli ? :]

 

Husker ikke helt, enten starter den 30. juli eller så er det avreise fra Gardemoen den 30.juli ;) De sa det bare var sånn ca, så kan være noen dagers forskjell!

 

Ellers ringte EF til mamma idag og sa at vi måtte få inn resten av papirene, og at de hadde purret meg (sendt mail og slikt for å minne meg på det)

Det var jo en fin løgn å servere, jeg har ikke hørt en tøddel fra de! :hmm: så det var jo litt rart!

Endret av smismas
Lenke til kommentar
Det var enklere på skolen min egentlig, vi fikk ganske enkelt en prosent ut av 100% på hvor gode vi var. Så aldri en eneste bokstavkarakter iløpet av året, og på karakterkortene står det også i prosent-form til alle elevene (fikk 96,2 i gjennomsnitt for hele året :D ). Så hvor bruker de egentlig bokstavkarakterer? Velger skolen selv eller?

Wow, det er et bra snitt. Hvilke fag hadde du?

 

Siden jeg er første i Norge som fikk andre året Medier og Kommunikasjon godkjent i utlandet måtte jeg ha 25 timer i uken med fag jeg kunne relatere til media, så dette var timeplanen:

 

1ste halvår

1. Keyboarding/MS Word (lære å skrive uten å se på tastene + lære Word)

2. Engelsk

3. Historie

4. Skoleavis (journalistikk)

5. Gourmet Foods (kjøkken)

6. Lunch

7. Art

8. Photography (skikkelig fotoklasse med mørkerom og 35mm film)

9. Gym/Kor (annenhver dag)

10. Animation

 

2dre halvår

1. Computer Applications (excel, powerpoint og access)

2. Engelsk

3. Web Design

4. Skoleavis (journalistikk)

5. Gourmet Foods (kjøkken)

6. Lunch

7. U.S. Government

8. Advanced Photography (skikkelig fotoklasse + digitale foto)

9. Gym/Kor (annenhver dag)

10. Advanced Animation

 

Her kan dere se animasjonsfilmen jeg lagde :D husk å stemme på meg :)

Lenke til kommentar

Har noen av dere utvekslingsstudenter valgt realfag? Vi har fagvelgefrist til fredag og jeg vil helst ta realfag( R-matte, fysikk, biologi og internasjonal engelsk). Blir realfagene godkjent? Jeg skal til Australia. Eller blir det sykt vanskelig å komme hjem til R2 og fysikk, etter at jeg kanskje har hatt matte som bygger på noe helt annet? Jeg snakket med rådgiver rett etter jeg begynte på VG1 i fjor, og hun sa det var anbefalt å ta programfag. Jeg spurte ikke om realfag...

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt er det ikkeno problem å ta realfaglinja hvis du skal til australia, det er stort sett USA som byr på problemer der. I allefall det jeg fikk beskjed om, og noen av vennene mine som er her nå har problemer med det, men som sagt de er i USA. Vannskelig blir det nok uanset, men du får det i allefall godkjent=)

Lenke til kommentar
ah ompopo, bra for deg at du fikk den godkjent :] fikk du starte rett på 3. året da ? - håper jeg får samma mulighet isåfall :p

 

Ja, godkjent og alt. Trenger ikke engang å ta noen fag ekstra i år :D

Eneste negtive er at jeg er litt etter i kunnskap om media iforhold til resten av klassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...