Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Flertallet (de fleste) av de voksne jeg kjenner røyker.
Her er det omvendt, flertallet av de voksne jeg kjenner roeyker ikke. Men jeg har mange venner som roeyker, men ikke noe mer enn i Norge.

 

Iver: OK, kjenner en venn som bor utenfor Houston, sjansen er veldig liten for at dere har moett.

 

USA folk, har dere hatt eksamner enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørst nok i hvilket miljø man havner i vil jeg tro :)

 

Jeg har hatt midterms i alle fag, og finals i ett fag. Fikk 100% og beste karakter i amerikansk historie :p den var moro å få! Ellers ble det veldig bra i de fleste fag, foruten i journalistikk der det ble 90%. Det var ikke feil besvarte spørsmål, det var bare ikke de svarene lærern ville ha. "It's correct, but not what I want". Argh. Blir A i alle fag lell da

Lenke til kommentar

Among the most disadvantaged, an understanding of how close social ties and economic circumstances influence smoking behaviour is crucial, if we are to develop more effective smoking cessation intervention strategies for working class women.

Although smoking prevalence among pregnant women is highest among those of lower socio-economic status...

(http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1360-0443.1993.tb02029.x?cookieSet=1&journalCode=add)

 

Results. Overall, the prevalence of current smoking was greatest among persons in—and independently associated with—working class jobs, low educational level, and low income.

(http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1448243)

 

In the United States, an estimated 25.9 million men (23.9 percent) and 20.7 million women (18.1 percent) are smokers

(http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=4559)

 

Dette er 42%

 

Overbevist eller vil du ha mer informasjon?

 

Forresten, ingen har sagt at "de fleste i arbeiderklassen røyker", jeg sa at de fleste røykerne TILHØRER arbeiderklassen. Noe som jeg akkurat har gitt deg flere kilder på.

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar

Jeg fikk egentlig aldri noe informasjon av EF hvorvidt jeg var kommet inn i Canada eller ikke, foer jeg snakket med vertsfamilien min. Men de sendte meg alltid papirer med informasjon om tradisjoner i Canada. Saa var veldig sikker paa at jeg ville komme inn. Canada er riktig nok litt anderledes aa komme inn til enn USA(og storbritania i ditt tilfelle) fordi de har mye strengere begrensninger om hvor mange som faar komme aa studere i landet deres. EF sendte bare tre stykker hit, hvor jeg var en av dem. YFU kunne sende en, hvorvidt de gjorde det eller ikke vet jeg ikke. Jeg ble tilbudt plassen, men jeg hadde allerede begynnt betalingen til EF.

 

Det jeg ville gjort vis jeg var deg, det gjelder egentlig alle nye utvekslingstudenter, er aa ringe EF, speak whatever og spoer, naar du har faatt vite hvor du ender opp, mas om at vertsfamilien din ma finne ut hvilke fag du kan ta. Selv fant vertsfamilien min ut dette, og jeg kunne velge fag ble helt like linje med alle de Canadiske studentene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...