master air Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Flertallet (de fleste) av de voksne jeg kjenner røyker.Her er det omvendt, flertallet av de voksne jeg kjenner roeyker ikke. Men jeg har mange venner som roeyker, men ikke noe mer enn i Norge. Iver: OK, kjenner en venn som bor utenfor Houston, sjansen er veldig liten for at dere har moett. USA folk, har dere hatt eksamner enda? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hadde semester"eksamner" uka før jul, de var lette Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Det spørst nok i hvilket miljø man havner i vil jeg tro Jeg har hatt midterms i alle fag, og finals i ett fag. Fikk 100% og beste karakter i amerikansk historie den var moro å få! Ellers ble det veldig bra i de fleste fag, foruten i journalistikk der det ble 90%. Det var ikke feil besvarte spørsmål, det var bare ikke de svarene lærern ville ha. "It's correct, but not what I want". Argh. Blir A i alle fag lell da Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Kjenner seriøst ingen voksne som røyker. Jeg ser overhodet ingenting til det og at ''de fleste i arbeiderklassen gjør det'' er tull. Vis meg statistikk for jeg har ikke en gang sett en røyk. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Among the most disadvantaged, an understanding of how close social ties and economic circumstances influence smoking behaviour is crucial, if we are to develop more effective smoking cessation intervention strategies for working class women. Although smoking prevalence among pregnant women is highest among those of lower socio-economic status... (http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1360-0443.1993.tb02029.x?cookieSet=1&journalCode=add) Results. Overall, the prevalence of current smoking was greatest among persons in—and independently associated with—working class jobs, low educational level, and low income. (http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1448243) In the United States, an estimated 25.9 million men (23.9 percent) and 20.7 million women (18.1 percent) are smokers (http://www.americanheart.org/presenter.jhtml?identifier=4559) Dette er 42% Overbevist eller vil du ha mer informasjon? Forresten, ingen har sagt at "de fleste i arbeiderklassen røyker", jeg sa at de fleste røykerne TILHØRER arbeiderklassen. Noe som jeg akkurat har gitt deg flere kilder på. Endret 19. januar 2008 av pinnsvin Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Varierer vel fra sted til sted da, kan jeg tenke meg. Mulig du bor i en famile/område som er lavt nede på inntektslisten... i arbeiderklassen. Lenke til kommentar
chriis91 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 ah, deilig info Iver, takktakk Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Varierer vel fra sted til sted da, kan jeg tenke meg. Mulig du bor i en famile/område som er lavt nede på inntektslisten... i arbeiderklassen. Tallene der er generelle. Men du har jo rett, noe som jeg poengterte tidligere, at det kommer jo an på i hvilket miljø du kommer til. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Selvsagt er tallene generelle, men det varierer fra sted til sted akkurat som alt annet. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kanskje det har noe forbindelse med at flertallet i USA tilhører arbeiderklassen? Correct me if I'm wrong.. Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Nå har de norske profilene kommet på denne siden: http://www.aspectfoundation.org/ex_profile...udent_search.pl På meg står det at status er: South States: AL, GA, FL Betyr det at jeg kommer til en av de 3? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Verdt å nevne at dette er for Aspect og Speak studenter da.. Tror ikke EF, AFS, YFU, STS o.l. kommer opp der. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Speak? Jeg kjenner ingen fra Speak som noen gang har vært der. Jeg var forøvrig heller ikke på den siden. Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg reiser med speak og ligger ute på den siden og jeg vet om ei til som reiser med speak som ligger der. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Sikkert noe nytt Speak har begynt med fra i år av da. For i fjor var det ingen av de jeg kjenner som var på den siden. Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg lurer bare på: Er det vanlig å få vite hvor man har blitt plassert via nettsiden til EF,Speak,Aspect osv eller få et brev i posten? Jeg lurer også på når det er vanlig å få vite hvor man havner innenfor det landet du har valgt. Jo, jeg har også klart å fikse meg en blogg --> BLOGG Lenke til kommentar
master air Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg fikk egentlig aldri noe informasjon av EF hvorvidt jeg var kommet inn i Canada eller ikke, foer jeg snakket med vertsfamilien min. Men de sendte meg alltid papirer med informasjon om tradisjoner i Canada. Saa var veldig sikker paa at jeg ville komme inn. Canada er riktig nok litt anderledes aa komme inn til enn USA(og storbritania i ditt tilfelle) fordi de har mye strengere begrensninger om hvor mange som faar komme aa studere i landet deres. EF sendte bare tre stykker hit, hvor jeg var en av dem. YFU kunne sende en, hvorvidt de gjorde det eller ikke vet jeg ikke. Jeg ble tilbudt plassen, men jeg hadde allerede begynnt betalingen til EF. Det jeg ville gjort vis jeg var deg, det gjelder egentlig alle nye utvekslingstudenter, er aa ringe EF, speak whatever og spoer, naar du har faatt vite hvor du ender opp, mas om at vertsfamilien din ma finne ut hvilke fag du kan ta. Selv fant vertsfamilien min ut dette, og jeg kunne velge fag ble helt like linje med alle de Canadiske studentene her. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg fikk beskjed via telefon, men så fikk jeg plassering nokså seint da også. Har dere andre utvekslingsstudenter i år oppdaget de derre runde fudgene med noe krem-aktig fyll mellom de to lagene? De er sinnsykt gode og gir meg det verste sukker-rushet Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 De ringer nok, selvom det ikke direkte var slik i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå