Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Kunne betalt litt ekstra for å ha komme til et miljø der ingen var religiøse ja :yes:

 

 

Betalte ikke du litt ekstra for å nemlig komme på privatskole?

 

 

Men anyways ang det med Discovery Trip og Culture Camp, SurfingElite, så var ikke det eneste grunnen til at jeg ville reise, men det var noe jeg tenkte at jeg absolutt måtte "ta med i pakken" når jeg først skulle ta et utvekslingsår. Jeg ble jo veldig skuffet når jeg fikk høre det, og ble kanskje litt overdramatisk. Skoleåret hadde jeg nok tatt for det om.

 

Men.. Jeg ringte EF og fikk ordnet opp i det. De har gitt meg til noen nye partnere innenfor EF som gjør at jeg får muligheten. Må dog få tilsendt nye søknadspapirer som jeg må fylle ut. Som om jeg ikke brukte nok på de forrige...>.<

 

Slipper å ta intervjuet på nytt i alle fall.

 

-Mich

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samme, men nå vet ca. hele skolen at jeg er ateist, folk kommer og prøver å konvertere meg, sier at hvis jeg aksepterer jesus som min frelser, og han har eksistert, kommer jeg til himmelen, his han ikke har eksistert, what's the difference?

Svarer enkelt "Hvem sier bibelen er sann?"

 

 

skjønner at det er flere enn meg som har det problemet ja. + vertsfamilien min i tillegg. de har innført et opplegg som minner litt om en konsentrasjonsleir her egentlig. "ikkeno henging med gutter på egenhånd fordi vi veit aldri hva du kan finne på"

grr, ting begynner å gå meg på nærvene her nede

Lenke til kommentar

Hei og hopp, superglad for å komme over denne tråden!

 

Sendte inn en påmelding til aspect sammen med noen kompiser og en vennine. vi er nå 4 stk og håper å tilbringe alle Aspects felles ferie opplegg sammen :) (vet at vi ikke kommer på samme sted etc).

Noen som har noen tips til hvor jeg burde søke meg til, evt. hvordan? skal på intervju om litt antar jeg....

Vil oppleve mest mulig iløpet av turen, men er ikke så kresen på akkurat hvor jeg kommer. tror det blir dumt å satse "zomg jeg SKAL til Cali lizzooom". er jo mange andre fine steder i USA. noen spess steder/stater å anbefale? jeg ønsker den stereotype store amerikanske highschoolen med am. fotball og wrestling muligheter, og cheerleaders seff :D:) vil også komme til en familie som har råd til å vise meg amerika og kanskje ta med meg og vise meg rundt. (har lest mange skrekkhistorier om folk som har kommet til fattige familier fra helvette). Vil også komme på en skole som er ca. samme som norske skoler når det kommer til det faglige.. vil ikke ha lekser til øra, men vil ikke komme hjem og føle at jeg er dum som fan.

 

noen tips på hvordan jeg kan få til mine kanskje-litt-for-kresne ønsker? noen pek i riktig retning?

Ustedal, om du fortsatt loker rundt her, super blogg og mye god info :) takk kamerat

 

Edit: haha, fant ut 5 min etter jeg skrev dette at moren min er vennine til en som jobbet i aspect i 17 år :D w00tw00t

Endret av Olli-going-amerikano
Lenke til kommentar

Football som i amerikansk fotball? Det er noen som er fan, Ottawa hadde ett lag en gang, men det gikk konkurs. Skolen min har ikke football lag, men jeg vet at Notre Dame har det.

Skolen min har:

 

basketball, ski (langrenn og slalom), soccer, volleyball, curling, track, girls field hockey, water polo, Badminton, tennis, rugby, bordtennis og selfoelgelig hocky

 

 

Selv spiller jeg basketball paa seniorlaget. Vi vant foroeverig i dag^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...