Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
joda!

Hvordan er Canada?:D

Jeg liker det veldig godt, men er inne i eksamentid naa saa skolen er ganske stressende. Og folk som har tenkt seg til Canada, ikke, jeg gjentar ikke ta Grade 12 physics uten aa ta grade 11 semesteret foer. Grade 12 tilsvarer ca 3FY.

 

En venn av broren min hadde med seg norskt tastatur når han var i usa - ganske smart :)

 

Nå er det fint i Canada? - alltid lurt på det :)

Tror Canada er mest kjent for de vakre fargene loennetraerene har om hoesten. Her i Ottawa har det vaert godt over en meter med snoe, men fantastik vakkert er det ikke. Selv liker jeg best sensommeren om kvelden naar jeg sykler ved kanalen. Veldig vakkert, kan se om jeg finner noen bilder.

 

 

Dette gjelder foroeverig til alle USA studenter, hvilket semester tar/tok dere engelsk? Og viste dere hvilke fag dere kom til aa faa foer dere flyttet?

Lenke til kommentar
Hvordan er den engelske delen av intervjuet? Kunne dere skrive litt om det, og hvilket selskap dere reiser med?

Gjerne gi eksempel på hva de spør om:)

 

Jeg reiser med Speak. Den engelske delen min varte i ca. 5 minutt, og spørmålene var: "What do you do with your family" og "What do you do with your friends".

Så don't worry, det går bra ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er den engelske delen av intervjuet? Kunne dere skrive litt om det, og hvilket selskap dere reiser med?

Gjerne gi eksempel på hva de spør om:)

 

 

Hva gjør du på fritiden?

Hva liker du å gjøre med dine venner?

Hvorfor har du lyst å reise som utvekslings student?

Hva trpr du kommer til å bli vanskelig i løpet av året?

 

Speak

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Hvordan er den engelske delen av intervjuet? Kunne dere skrive litt om det, og hvilket selskap dere reiser med?

Gjerne gi eksempel på hva de spør om:)

 

 

Hva gjør du på fritiden?

Hva liker du å gjøre med dine venner?

Hvorfor har du lyst å reise som utvekslings student?

Hva trpr du kommer til å bli vanskelig i løpet av året?

 

Speak

For det meste det samme med EF også...

Lenke til kommentar

Er litt hypp paa aa kjope en laptop mens jeg er her i USA. Sett litt paa prisene og de er betydelig lavere enn i Norge. Noen utvekslingstudneter som har kjopt PC mens de har vaert i USA.

 

Spoersmaalet mitt er bare om det er en smal sak aa koble den over i norsk stromnett med forskjellig antall volt osv? Noen som har erfaring med dette? Hva gjor dere?

Lenke til kommentar

Du kjøper en omformer.. De fleste store leverandørene kan vel også levere ladere for andre strømnett også. Så du kan kjøpe deg det i tillegg til du kommer hjem. Selv så skal jeg kjøpe meg MacBook mens jeg er der og skal i tillegg få den konfiguert med norsk tastatur oppsettt, så alt er mulig :)

Lenke til kommentar
Er du utvekslingsstudent, eller bor du der?=)

 

Jeg har engelsk begge semester, trur det er vanlig?

visste ikke fagene før jeg kom hit, men hadde vel en vis idé om hva jeg ville velge

 

Kunne egentlig tenkt meg å være i Canada, sommer hele året passer ikke meg helt:P

Jeg er utvekslingsstudent, men jeg kjente familien jeg bor hos foer jeg flyttet hit.

Jeg har bare engelsk neste semester, men var det jeg trodde med fagene. Dere fikk ikke bestemme foer dere kom.

 

Hvordan legger du merke til det religiøse i Canada? Store kontraster i forhold til US?

En av mine beste venner er religioes, men hun gaar sjeldent i kirken. De eneste personene jeg vet om som gaar fast til kirken er bestemoren i familien, som gaar en gang i uka. Ogsaa er det noen venner av familien, men de gaar bare for aa gi mat til hjemloese en gang i uka. Saa jeg tror folk her er mindre religioese enn i USA, i det minste ikke like aktive naar det gjelder aa gaa i kirken.

Lenke til kommentar

samme, men nå vet ca. hele skolen at jeg er ateist, folk kommer og prøver å konvertere meg, sier at hvis jeg aksepterer jesus som min frelser, og han har eksistert, kommer jeg til himmelen, his han ikke har eksistert, what's the difference?

Svarer enkelt "Hvem sier bibelen er sann?"

Lenke til kommentar
Hehe, skjønner hva du mener. Har veldig mange sånne på skolen min også. "Respekter meg, så respekterer jeg deg" lizm

 

uansett, jeg ble med i kirken en gang, og da presten snakket om at "de uten gud" ikke kan være lykkelige, lovte jeg meg selv at jeg aldri skulle sette fot i det bygget igjen.

 

har fått de "respekterer du meg, respekterer jeg deg"-greiene jeg og, men synes det er rimelig respektløst å prøve å konvertere meg i det hele tatt, hadde de gjort det samme om jeg hadde vært muslim? Hindu? Buddhist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...