Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter nå med søknadmappen til aspect. Og der er det en "transcript of grades"

Hva tilsvarer en a,b,c,d og f i Norske karakterer? Og bruker de ikke E?

 

Fikk aldri noe orntlig svar på det. Det står ikke i Aspect sin mappe noe spesefikt om dette, bare at:

a-excellent

b-above average

c-average

d-below average

f-failing

 

Er dette med karakterene veldig viktig?

Lenke til kommentar
Sitter nå med søknadmappen til aspect. Og der er det en "transcript of grades"

Hva tilsvarer en a,b,c,d og f i Norske karakterer? Og bruker de ikke E?

 

Fikk aldri noe orntlig svar på det. Det står ikke i Aspect sin mappe noe spesefikt om dette, bare at:

a-excellent

b-above average

c-average

d-below average

f-failing

 

Er dette med karakterene veldig viktig?

 

Er vel det at Aspect forventer at du kommer tilbake til Norge med gjenomsnitts karakteren "C". Om du skal være så uheldig å havne under, så kan det svi litt med Lånekassen.

Lenke til kommentar

Ble akkurat oppringt av EF, skal til intervju onsdag 23.1 i Molde. På turen tar jeg med meg kjekke Chriis91, siden han vet hvor kontoret er og jeg har null peiling i Molde.

 

Er det noe spesielt jeg bør forbrede meg på? Hva snakket dere om på den engelske delen av intervjuet? Står også i mine papirer at intervjuet skal vare i 2timer, men det er vel bare for å imponere redde foreldre, at EF og andre orginisasjoner tar dette ekstremt seriøst med valg av studenter, men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

papirene skal fylles ut av family physician...

Altså din fastlege blir det da, men få tak i vaksinasjonskort først!

 

Når man skal fylle ut karakterene fra ungdomsskolen er det 9th year, 10th year, 11th year og 12th year...

Er 11th year 1. klasse vgs her hjemme? og dermed blir 10th year 10 klasse osv? :ermm:

Lenke til kommentar

Sorry folkens for at jeg tar opp dette her med hvor lang tid intervjuet tok :p men mitt varte i litt over 1 og en halv time, og så leser jeg her at andres bare tok en halv time! yesyes... virker veldig variert, men jaja.

 

Må også takke pinnsvin, surfing elite, iver og delvis shocktrooper for tre meget interesannte sider og lese :p

Lenke til kommentar
Forresten, Shocktrooper liker du å ta bilder?

 

<jupp, liker bilder åssen det? :)

 

Likte godt noe av det jeg såg i bloggen din, så tenkte jeg skulle spør :)

 

Ble akkurat oppringt av EF, skal til intervju onsdag 23.1 i Molde. På turen tar jeg med meg kjekke Chriis91, siden han vet hvor kontoret er og jeg har null peiling i Molde.

 

Har EF kontor i Molde? :dontgetit: Hvor bor dere gutter forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...