odaje Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Nå har jeg endelig betalt første delbetaling, så nå er plassen i boks! Jeg reiser med Speak......... Ehehehheehe, jaja! Gartulerer!! Jeg var på intervjue med speak i dag! kan ikke vente på svar! Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Man må egentlig gå SSP(allmenn), men du kan spørre/mase på skolen din. En jente jeg kjenner går på MK og skal til USA neste år Må hun ta opp media fagene når hun kommer hjem? Nei, mener hun bare måtte passe på å få fotografering og sånn. Kan spørre henne etterpå Okei, det var visst sånn at hun måtte gå hele året på nytt kjipeeern Lenke til kommentar
safags Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Quote bluebeard: + Hvis hun søkte stipend, måtte hun garantert betale tilbake stipendet. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Får man ikke dratt hvis man har 2 i noen fag til jul? eller er det karakterene fra 10 klasse eller karakterene til sommeren? Lenke til kommentar
izzie1 Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Da var legetimen gjennomført og jeg kan snart sende inn papirene som skal til USA. Skal ta første dose av twinrix (hepatitt a og b i en) på fredag, og betaler ca 900 kr til sammen for alle tre dosene Endret 6. november 2009 av izzie1 Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Hvordan er det med besøk hjemme fra Norge hos de ulike selskapene? Jeg har ingen problemer med å vente til utpå våren/til jeg kommer hjem, men har en kamerat som mener at det er bare dumt å ikke kunne ha besøk av familien (egner seg da kanskje ikke så bra til å reise men..) han skulle ihvertfall ikke reise med explorius, for der kan man ikke ha besøk før utpå våren Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 Hos Speak er det vel sånn helst ikke før 1. februar. Regner med det er ganske likt over hele linja. Lenke til kommentar
safags Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 EF kan du ha besøk når du vil, selv om de anbefaler deg til å vente utpå våren. Det gjør jeg å, tror det hadde blitt litt psykisk knekk hvis far og mor kom i november før jul, så reiste hjem til norsk jul og du sitter stuck her 7 måneder til... Kjenner en der faren hans var i samme stat på en foretningsreise. Så han ble der noen dager, han hadde det tungt noen uker etterpå. Jeg vil personlig ikke ha noe besøk før utpå våren. Fant dette ut da jeg kom hit. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Noen som vet om hvor mange som ikke får godkjent år og ikke stipend selv om de går studiespes? Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Noen som vet om hvor mange som ikke får godkjent år og ikke stipend selv om de går studiespes? Min rådgiver sier at viss du ikke får året godkjent når du kommer tilbake, så kan ikke lånekassen kreve tilbake pengene. På det med godkjent må jeg selv ta igjen tysken selv for å få året godkjent -.- viss jeg ikke er så heldig å ha muligheten til å ha tysk på den skolen jeg havner på, noe det er liten sannsynlighet for, virker det som.. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Derfor du får en forhåndsgodkjenning. Så slike ting ikke skal skje. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 tar igjen tysken i sommerferien etter utvekslingsåret.. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Kan man ikke gå tysk med andreklassingene? De som begyner med språk på VGS må jo ha tre år, så jeg bør vel klare å ha sisteåret med språk jeg og. Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Må vel bare ha to år med tysk? eller er det jeg som tar helt feil? Å, jo det er mulig å ha tysk med andreklasse, men det er vanskelig å få til med tanke på timeplaner Endret 4. november 2009 av purkerygg Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Anbefaler at dere som tenker masse på å få besøk hjemmefra, bruker dette året på å forberede dere på å ikke få besøk - ikke før mot slutten iallefall. Organisasjonene setter ikke reglene bare for å være jævlige. Jeg har selv ikke hatt hjemmelengsel og stortrives her borte, men merker at de gangene jeg har snakket med de hjemme over Skype, føler jeg litt lengsel når samtalen er over. Man trives rett og slett bedre om man ikke tenker på Norge og de hjemme. Mitt lille whinerminutt: Flyttet inn hos den nye vertsfamilien for noen uker siden nå og merker at jeg ikke er deppa hver dag når jeg er i huset pga at personene som bodde der var helt kokos og slemme. Bor nå med ny vertsmor og hennes sønn på 30 år. Huset er relativt lite. Greia er at jeg føler det er veldig skittent og uhygenisk. Man går med sko inne, og det vaskes ikke eller støvsuges. Vel jeg har prøvd å vaske bort støv og hår og dritt på badet noen ganger, men det kommer nytt på 1-2-3. Måtte vaske vekk store mengder støv på rommet mitt da jeg flyttet inn. Føler badet er værst, med hår fra husdyra eller whatever over alt. Veldig lite uten ventilasjon sett bort fra vinduet. Dusjen er eldgammel og fordeler ikke vannet skikkelig. Føler av og til at jeg lever skittent. Rensligheten og størrelsen på huset er ufattelig forskjellig fra Norge. De siste dagene har jeg vurdert å ta det opp og kanskje komme til en løsning, men føler det er litt frekt elns. Vet jeg kom hit og ikke skal bestemme deres levemåte - det har jeg ingen intensjoner om heller. Jeg kan endelig slappe av når jeg er hjemme og de er veldig greie folk, sett bort fra rensligheten... Feedback? Endret 5. november 2009 av Tobye Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Anbefaler at dere som tenker masse på å få besøk hjemmefra, bruker dette året på å forberede dere på å ikke få besøk - ikke før mot slutten iallefall. Organisasjonene setter ikke reglene bare for å være jævlige. Jeg har selv ikke hatt hjemmelengsel og stortrives her borte, men merker at de gangene jeg har snakket med de hjemme over Skype, føler jeg litt lengsel når samtalen er over. Man trives rett og slett bedre om man ikke tenker på Norge og de hjemme. Mitt lille whinerminutt: Flyttet inn hos den nye vertsfamilien for noen uker siden nå og merker at jeg ikke er deppa hver dag når jeg er i huset pga at personene som bodde der var helt kokos og slemme. Bor nå med ny vertsmor og hennes sønn på 30 år. Huset er relativt lite. Greia er at jeg føler det er veldig skittent og uhygenisk. Man går med sko inne, og det vaskes ikke eller støvsuges. Vel jeg har prøvd å vaske bort støv og hår og dritt på badet noen ganger, men det kommer nytt på 1-2-3. Måtte vaske vekk store mengder støv på rommet mitt da jeg flyttet inn. Føler badet er værst, med hår fra husdyra eller whatever over alt. Veldig lite uten ventilasjon sett bort fra vinduet. Dusjen er eldgammel og fordeler ikke vannet skikkelig. Føler av og til at jeg lever skittent. Rensligheten og størrelsen på huset er ufattelig forskjellig fra Norge. De siste dagene har jeg vurdert å ta det opp og kanskje komme til en løsning, men føler det er litt frekt elns. Vet jeg kom hit og ikke skal bestemme deres levemåte - det har jeg ingen intensjoner om heller. Jeg kan endelig slappe av når jeg er hjemme og de er veldig greie folk, sett bort fra rensligheten... Feedback? Hvilket land er du i? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Står i signaturen hans det edit: Angående statsgaranti og det, tror dere det vil være en god ide å velge stater med høyt folketall og befolkningstetthet? Jeg vil ikke på bondelandet, nemlig. Endret 5. november 2009 av Attityd Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Er så heldig å havne i California jeg. Plassen, skolen og sånn er jo dritbra, men denne staten er jo i pengekrise akkurat nå. Min forrige vertsmor, som nå er IC, sier at hun har snakket med hundrevis av familier dette året om de vil være vertsfamilier for studenter, og svaret var i ca. 2/3 nei pga. for dårlig økonomi. Ikke alt er perfekt med California... Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 5. november 2009 Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Gjelder det bare i Cali? Endret 5. november 2009 av Bluebeard Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2009 Nei. Det er ingen tvil om at færre amerikanske familier tar i mot utvekslingsstudenter nå, når så mange fortsatt sliter litt med økonomien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå