Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei. Jeg trenger hjelp her. Jeg skal selge en bærbar pc til en fyr i Bergen. Han sier han må ha pcen på Lørdag, og vi må derfor sende med bedrift - over natten. Det har seg slik at han vil ikke betale inn på kontoen min, pga. han har brent seg på dette før, samt jeg får ikke lov av faren min til å sende til ham først også vise ham kvittering for at han skal betale. Hvordan skal vi gjøre det da? Lenke til kommentar
hunters Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Her dette burde vel funke. Hmm den tror jeg du skal få slite litt med, sende som postoppkrav? Hmm nei går ikke over natta. Endret 6. april 2006 av hunters Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Hvordan skal jeg bruke det systemet? Lenke til kommentar
hunters Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Her les dette GENIALT SYSTEM. Endret 6. april 2006 av hunters Lenke til kommentar
Pellepedal Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Genialt for kjøper ja....men selger kan jo risikere at kjøper påstår at varene ikke er som forventet og på den måten kan det både dra ut i tid og skape problemer for selger.... Jeg syns ikke dette er en optimal sak å bruke når jeg selger varer....men er nok heller ingen andre løsninger som er spesielt mye bedre dessverre. Pellepedal Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 postoppkrav, men pass opp så ikke posten roter vekk pcen, forsikring Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Ikke send den før du har fått betaling. Eventuelt til nød postoppkrav. Hvis kjøper ikke aksepterer postoppkrav så selg til noen andre. Hvis initialene til kjøper er G.C. så pass opp. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Problemet på payex er at det er en limit på 2500 kroner . edit: sier han som skal kjøpe. Han beskriver problemet sitt med at han ikke får lastet opp med mer enn 2500 på sin payex konto. Uansett så står det både: (4) Maks beløp for Transaksjonen er NOK 25000. og Er det noen beløpsgrenser? Ja: * Du kan ikke bruke kredittkort på beløp under 50 kr. * Du kan ikke bruke Payex-konto på beløp over 1000 kr. * Maksbeløp for tjenesten er 25000 kr i testperioden. Irriterende. Trodde alt skulle gå i boks nå. Endret 6. april 2006 av Mr.SS Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Kan noen hjelpe? 5879982[/snapback] Ikke med en betalingsløsning, dessverre. Men for all del: IKKE send den uten å ha fått betaling. Hvorfor må han absolutt ha den på lørdag, skal han ha den med på påskeferie? Edit: Bedriftspakke dør-til-dør med postoppkrav er nok sannsynligvis det raskeste. "Dette er et avtalebasert produkt som innebærer at vi henter sendinger på avtalt tidspunkt, og leverer på døren hos dine bedriftskunder innen kl. 16.00 dagen etter (dette gjelder som hovedregel, se nedenfor under punktet fremsendingstid)." http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...ftspakkeDorDor/ Merk at "Kun Bedriftspakke Dør - Dør med en EDI-løsning (ikke manuelt utfylte adressekort) kan sendes som postoppkrav." Endret 6. april 2006 av klilleng Lenke til kommentar
VenTraX Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Vil bare gjøre deg oppmerksom på at det står 25000 og ikke 2500. Altså 25 tusen i maks. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Vil bare gjøre deg oppmerksom på at det står 25000 og ikke 2500. Altså 25 tusen i maks. 5880091[/snapback] Jeg vet det. Tar og ringer ham nå for å høre ståa. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Han hadde drevet på med payex brukerkonto. Ikke det systemet som vi skulle bruke. Uansett så fikk jeg instruert det til ham. http://www.payex.no/escrow/ Når han fyller ut her så får han ikke trykket registrer og kommet videre. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Han hadde drevet på med payex brukerkonto. Ikke det systemet som vi skulle bruke. Uansett så fikk jeg instruert det til ham. http://www.payex.no/escrow/ Når han fyller ut her så får han ikke trykket registrer og kommet videre. 5880201[/snapback] Spør du meg virker det hele litt suspekt. Men nå skal jeg ikke blande meg borti dette mer. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Jeg prøvde selv, får ikke kommet videre herifra: http://www.payex.no/escrow/. Når både han og jeg har problemer begynner jeg å lure om det er noe galt med systemet til payex. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Selg pcen til noen andre, og selv om du kanskje får mindre for pc så får du i allefall noe. Hadde aødri sendt avgårde min pc uten penger på forskudd. Rscue Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Heile shiten er nå kansellert, pga. dritttjenesten funka utrolig dårlig samt att ingen tok sjansen på og overføre til bank. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er ikke noen påstolbare bruker/moderatorer her inne som kunne hjelpe til med å få være meglingsmann i Bergen? Må da vel være noen her på forumet som er kjent for å være påstolbar og som kunne tenke seg å overlevere maskina? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ja det hadde jo vært fint vis det hadde vært mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå