tsutom Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei! Har akkurat åpnet mitt nyinnkjøpte kamera, og får ikke lcd skjermen til å virke. Og bare så det er sagt med en gang, jeg vet at man ikke kan se motivet på lcd skjermen når man tar bilder:) Problemet mitt er at skjermen er helt svart, får ikke opp menyen eller noen ting? Hva skjer, er skjermen rett og slett ødelagt eller finnes det en knapp eller noe slikt for å skru den på?? Forbanna irriterende er det iallefall, gleda meg til å teste ut og sette meg inn i ting og tang i kveld,grrrrrrrrrrrrrrr Til opplysning tar kameraet bilder, da jeg har overført til pc, og slik fått se at det funker! Hjelp mottas med STOR takk Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Sansynligvis har du en funksjon på kameraet som gjør at skjermen kan slåes av for å spare strøm. Slik er det på mitt kamera. Prøv deg litt fram med knappene eller les bruksanvisningen, så finner du ut om den er slått av.. Lenke til kommentar
tsutom Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Når jeg holder det opp mot lyset, kan jeg faktisk se veldig veldig svakt at det er noen "meny greier" der! Forsvinner når jeg slår av kameraet. Tyder jo på at det er liv i skjermen da! Finner et punkt i bruksanvisningen som omtaler lysstyrke på lcd skjermen, men det hjelper svært lite da innstillingene må foretas på min svarte skjerm??! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Når jeg holder det opp mot lyset, kan jeg faktisk se veldig veldig svakt at det er noen "meny greier" der! Forsvinner når jeg slår av kameraet. Tyder jo på at det er liv i skjermen da! Finner et punkt i bruksanvisningen som omtaler lysstyrke på lcd skjermen, men det hjelper svært lite da innstillingene må foretas på min svarte skjerm??! 5879408[/snapback] Hmm... får ikke stillt skjermen min så mørk at jeg ikke ser noe Men for å finne LCD lysstyrken gjør slik: Trykk på pil opp (ISO), Meny, pil ned, 2 ganger til venstre, 3 ganger ned, SET og du skal kunne trykke til høyre for å få skjermen lysere Valgte ISO knappen som start da Meny-knappen kan åpne menyen der du var sist... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Høres mystisk ut, skjermen min blir ikke i nærheten av så mørk som du sier. Det kan jo være forskjellige grunner til det, nøyaktig hva det er vet jeg ikke. Om du har kjøpt kameraet i en fotoforretning kan du jo ta det med så de får se på det. Jeg ville uansett tatt kontakt med selger om du ikke klarer å finne ut av det på egenhånd, dette høres rart ut. Du har testet dette i vanlig inne-lys, ikke sant? Lenke til kommentar
tsutom Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Høres mystisk ut, skjermen min blir ikke i nærheten av så mørk som du sier. Det kan jo være forskjellige grunner til det, nøyaktig hva det er vet jeg ikke. Om du har kjøpt kameraet i en fotoforretning kan du jo ta det med så de får se på det. Jeg ville uansett tatt kontakt med selger om du ikke klarer å finne ut av det på egenhånd, dette høres rart ut. Du har testet dette i vanlig inne-lys, ikke sant? 5879846[/snapback] Joda, jeg har testet det i vannelig innelys, under lamper osv, virker som skjermen er på, men lyset er skrudd av, hvis man kan si det slik! Har kjøpt det på Japan foto, så jeg får nok ta det med til butikken i morra og høre hva de har og si!! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Høres ut som om baklyset er defekt. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå