Gå til innhold

Tror du på spøkelser?


VegardStr

Anbefalte innlegg

I dunno, men spøkelser har vært et tema lenge og folk vil tro på spøkelser!

 

mennesket vet at det er dødelig. noe som skaper frykt for de fleste i og med at de lurer på om det er noe som er etter døden osv

derfor skaper spøkelset en slags trøst, et liv etter døden hvor man fortsatt er her! (selv om de fleste tror at spøkelser er her grunnet stor urettferd osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror på meg selv.

Livet mitt er ikke så kjedelig at eg må krydre det ved å dikte opp spøkelses, ufo eller "jeg så guds åpenbaring"-historier.

5879911[/snapback]

...og der kom den obligatoriske bedreviteren inn i diskusjonen. :tease:

Kjøper ikke helt begrunnelsen din, synes mer det virker som om du er ute etter å hovere. Jeg er ikke religiøs, vil ikke kalle meg overtroisk heller, men foretrekker å forholde meg såpass ydmyk ovenfor naturen at jeg innrømmer at det kan finnes ting vi ikke kan forklare.

Lenke til kommentar
Kjøper ikke helt begrunnelsen din, synes mer det virker som om du er ute etter å hovere. Jeg er ikke religiøs, vil ikke kalle meg overtroisk heller, men foretrekker å forholde meg såpass ydmyk ovenfor naturen at jeg innrømmer at det kan finnes ting vi ikke kan forklare.

Bare fordi det finnes ting vi ikke kan forklare betyr det lenge ikke at det er spøkelse.

 

Jeg tror ikke på spøkelser. Er ganske sikker på at alle "spøkelser" som har blitt oppdaget har sin naturlige forklaring.

Nettopp, men mange har ordet spøkelse gravert inn i hodet så når de hører en lyd de ikke vet hva er, dukker ordet "spøkelse" opp med en gang.

Lenke til kommentar
Bare fordi det finnes ting vi ikke kan forklare betyr det lenge ikke at det er spøkelse.

5880979[/snapback]

Sant nok, det trenger ikke å være det, men vi har ikke grunnlag for å motbevise dem heller.

 

Jeg tror ikke på spøkelser. Er ganske sikker på at alle "spøkelser" som har blitt oppdaget har sin naturlige forklaring.

Jeg tror også at spøkelser har sin naturlige forklaring, men de kan være reelle nok likevel...

Lenke til kommentar

Ja, jeg har tro på mer mellom himmel og jord. Jeg tror og vet det er mere i det paralekse som vi ikke ser, enn vi egentlig vil vite om.

 

Men jeg lurer på de som ikke tror på det de ikke kan se.

 

Kan du se vinden? Du føler den når du er ute, men du ser den ikke. Hvordan kan vi da være sikker på at vinden eksisterer?

 

Fordi vi er enig om det, alle vet om vinden. Alle har kjent vinden, så alle tenker ikke noe om det. Men blir samme med overnaturlige fenomener. Vi føler nærveret av noe vi ikke kan forklare, men siden det er et mindretall av de som vedkjenner at de har følt noe slik, så blir det sett på som "abnormalt" og "skremmende" og dermed vil folk ikke vedkjenne det, og heller gjemmer seg bak vitenskapen som ikke kan gi dem noe svar, noe som i deres øyner er mer betryggende enn å få svar.

Lenke til kommentar

Det spøker på 3 steder like ved der jeg bor.

 

1.

Oppe ved ett vann som det er mange som telter og bader om sommeren. der var det en mann som voldtok ei jente for enge siden og hu jenta klarte å drepe han fyren, og nå går han igjen og leter etter andre folk eller noe.

 

2.

Et vann oppi skauen det sjelden går folk fordi når noen kommer dit er det akkurat som om det kommer tåke rundt hele deg og på vannet. Der har ei jente drukna for mange år siden.

 

3.

Rett bak meg oppi skogen på en "plass/lysning i skogen" der går det igjen en soldat (det er en gammel kanonstilling like ved). der er det drit skummelt å være! jeg har vært der flere ganger og det er akkurat som at det er noen som ser på deg. bikkja mi blir drit nervøs og om du går på kvelden er det noen ganger lysa akkurat der du er går og det blir mørkt. brrrr.. skummelt..

Lenke til kommentar
tror du på spøkelser/gjennferd ol.?

 

selv tror eg det, siden eg vet om noen som har sett en hvis skikkelse som har gått gjennom en vegg.

 

Vil helst ha begrunnelse

5879272[/snapback]

Naboen hadde/har visst spøkelser, de har hatt noen slike klarsynte til å se på, og de sa det var et spøkelse der, ei skummel dame :p

Og de har visst selv opplevd denna dama og, men jeg tror ikke på spøkelser eller noe slikt alikevell :p

 

Jeg tror ikke på noe før jeg opplever det selv, ser jeg et spøkelse selv vil jeg tro på det, men ikke ellers! ;)

Lenke til kommentar

jeg liker å tro at det kan eksistere spøkelser i forskjellige former, men samtidig liker jeg å tro at alt kan bevises vitenskapelig. jeg synes paranormale fenomener er interessant. jeg velger å sette meg i en slags nøytral stilling, hvor jeg ikke utelukker det. jeg og noen kompiser dro til noen kirkeruiner ikke så langt fra der jeg bor. stedet er et sånt som "alle" veit om, og "alle" veit at det angivelig spøker der.

 

ting sagt om stedet:

 

* parkerer du med bilen pekende innover mot ruinene, får du ikke start igjen når du skal dra

 

* en vi møtte, hadde gått der med bikkja si. bikkja ville ikke følge en "gravsti" ned mot vannet, og slo seg fullstendig vrang.

 

* går du så så mange runder rundt alteret, skal en prest som går igjen, dukke opp foran alteret

 

* det skal ha blitt plassert videokamera i et tre som har dekning mot alteret. kun han som plasserte kameraet der, skal ha visst om det. kameraet var vekk når han kom for å hente det.

 

* skikkelser er observet vandrende mellom gravstenene på kirkegården

 

* skikkelser er observert komme gående langs veien opp mot kirka og ute på gressletta ved siden av kirkegården

 

* en murstein som stikker ut på kirkeveggen, skal være graven til en kvinne, som angivelig skal være gravlagt inne i selve kirkeveggen

 

* rører man ved mursteinen, skal gjenferdet til dama dukke opp

 

jeg og kompisen min prøvde de forskjellige ritualene, men ingenting skjedde.

vi gikk også en lang spasertur rundt på hele kirkegården, unntatt ned gravstien mot elva, pga jentene som var med oss ikke hadde lyst til det. (det var der bikkja hadde gått bananas)

hun ene jenta som var med, sa at sist hu var der, hadde hun gått og satt seg i bilen for å kjøre, da hadde det sitti to skikkelser i baksetet hennes. hun hadde fått panikk og løpt ut av bilen. seinere gikk hun tilbake til bilen, og da var den tom.

 

fler spøkelseshistorier:

 

min personlige:

jeg gikk på en lang vei mot en undergang. skog rundt, og ei jernbanelinje.

et godt steinkast foran meg, går en mann med bikkja si. de går ned mot undergangen, som er den eneste veien man kan gå der, med mindre man går inn i svarteste skogen. jeg gikk litt fortere for å komme nærmere mannen. jeg så ham forsvinne med hunden sin ned i undergangen. da jeg kom ned i undergangen, var han vekk... selvsagt kan han ha forsvunnet inn i skogen, men jeg må jo lure... :hrm:

 

ei venninne av mamma bodde i et hus i nittedal der det skjedde mye rart.

hver lørdag på et fast tidspunkt, datt kjøkkenlampa ned. skruene var skrudd ut.

radio som slo seg på uten elektrisitet. ringeklokke som ringte, selv om den var koblet ut. ingen spor i snøen etterpå... scary :ermm:

 

min mormor jobba på et sykehus en plass, der det hadde vært et slags fangekompleks før i tiden. en gammel dame bodde i ei celle der, og døde.

fler av pleierne som jobba der, skal ha sett ansiktet til den eldre dama i veggen.

 

puh! mye skriveri her, men jeg synes sånt er interessant :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...