Gå til innhold

Tror du på spøkelser?


VegardStr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
siden eg vet om noen som har sett en hvis skikkelse som har gått gjennom en vegg.

Litt lettlurt kanskje ? :p

 

Spøkelser er sikkert en fin tanke men som det meste er det bare påfunn. Man må jo finne på noe å holde barna unna et gammelt forlatt hus som innebærer mange farer for dem.

Lenke til kommentar
siden eg vet om noen som har sett en hvis skikkelse som har gått gjennom en vegg.

Litt lettlurt kanskje ? :p

 

Spøkelser er sikkert en fin tanke men som det meste er det bare påfunn. Man må jo finne på noe å holde barna unna et gammelt forlatt hus som innebærer mange farer for dem.

5879364[/snapback]

ehh. eg stoler på min mor, min tante min onkel og tanten til min mor.

Lenke til kommentar
siden eg vet om noen som har sett en hvis skikkelse som har gått gjennom en vegg.

Litt lettlurt kanskje ? :p

 

Spøkelser er sikkert en fin tanke men som det meste er det bare påfunn. Man må jo finne på noe å holde barna unna et gammelt forlatt hus som innebærer mange farer for dem.

5879364[/snapback]

ehh. eg stoler på min mor, min tante min onkel og tanten til min mor.

5879396[/snapback]

Hehe ;)
Lenke til kommentar

JA jeg tror på spøkelser, fordi der vi bodde før våkna jeg av at det var noen som gjekk med tunge skritt utenfår vinduget og det var grus så vi hørte det ekstra godt, når vi såg ut av vinduget var det ingen der, og en gang var det en som dunka på vinduet til broren min med en nøkkel, men han såg ingen. Og når jeg gikk opp trappa så følte det ut som om noen var rett bak ryggen min, så jeg sprang alltid fort opp trappa. Vardøger var det og. Skikkelig uhyggelig plass, skulle nesten tru at huset var bygd oppå en massegrav. :ermm:

 

Skal Aldri bu der mer, vi har til og med opplevd innbruddforsøk der, Alt på en gang nesten.

 

Foresten det finst sikkert 4 sonne tråder som dette.

Lenke til kommentar

Jeg velger å si ja. Det er som kjent mye mellom himmel og jord vi ikke kjenner til, selv om menneskene alltid har hatt en tendens til å innbille seg at de vet alt som er å vite.

 

Spøkelser blir som regel omtalt som "overnaturlige" fenomener, men jeg tror det er fullt mulig å forklare dem, vi vet bare ikke nok enda.

 

Begrepene spøkelser/poltergeist/gjenganger flyter ganske mye over i hverandre, men litt forskjeller er det:

Spøkelser og gjengangere er vel stort sett det samme, altså synlige, ofte menneskelignende fenomener som kan være uklare eller til forveksling lik en "ekte" person.

Poltergeist, eller bankeånder, er fenomener som er mer fysiske av seg. Uforklarlige lyder er vanlig, men det har også vært rapportert tilfeller der ting flytter på seg uten synlig påvirkning, også med mennesker tilstede. Noen poltergeist ser ut til å bare være ute etter å drive gjøn med menneskene, mens det i skjeldne tilfeller har vært snakk om aggresive tilfeller der folk har blitt forsøkt skadet av fenomenene.

Vardøger er aurale "forvarsler". Mange, meg selv inkludert, har opplevd å høre lyden av mennesker, kanskje folk man kjenner, uten at de er tilstede. Senere, når lydenes opphav ankommer, repeteres dem.

Et spesielt tilfelle jeg var utsatt for, var da jeg var hjemme alene en gang. Jeg sto i dusjen i kjelleren, og hørte entredøren i første smelle igjen gjentatte ganger. Hadde hørt lyden tidligere på dagen også, og siden folka var på ferie kan det ikke ha vært dem. Dessuten var døren låst, og den låsen bråker, så jeg hadde hørt det om noen hadde låst den opp. "Vardøger", tenkte jeg, og da jeg var ferdig å dusje gikk jeg opp i entreen og smalt hardt med døra en gang. Etter det sluttet lyden å komme, går ut fra at jeg på en måte "oppfylte" vardøgeret. Det hele var mer morsomt enn skummelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...