frakk2000 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg har en Nissan Maxima med følgende dimmensjoner and such: NISSAN Maxima 88-95 J30 Boltsirkel 5-114,3 Innpress 35 Senter Hub 66,1 Boltstørrelse M12x1,50 Så har jeg funnet noen felger som passer, men de har innpress på 45, passer de da på min ? Åssen fungerer dette med Innpress? Og bør jeg være obs på senter HUB? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Tror da at felgen kommer 10 millimeter lenger ut? Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 De passer jo på navet, hvis alt annet er likt. Men du har ikke lov til å forandre sporvidde mer enn 15mm tilsammen, altså 7,5mm pr felg. 10mm forskjell på 45 og 35. HUB er hvor stort hullet midt i felgen er. For lite og du kan bare glemme å bruke felgene. For stort og du må ha senterringer til å legge på navet til bilen slik at felgen blir riktig sentrert. Innpress er ganske enkelt forklart avstanden mellom senter av felg og felgens annleggsflate mot navet. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Aha, jeg skjønner. Det forklarte en del saker og ting Tror nok uansett det beste er å få tak i felger spesifikt til min bil. *grr* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Låner denne tråden litt eg. Kjøpte meg nylig nye felgar og dekk til bilen, type aluminium. Kva innpress dei er veit eg ikkje, men eg fekk med nokre ringar som skal monterast inni felgen, tolka dette som innpress eg. Uansett, eg slit med å få dei på plass. 2 av dei gjekk fint, men dei to siste vil ikkje heilt på plass. Utanfor ringen skal det være ein fjær nedi eit spor for å halde den på plass, men fjæra går ikkje heilt på plass, så den overlapper seg sjølv eit lite stykke der den er kutta. Er det viktig å få denne heilt på plass, den sprett av om eg ruskar litt med den. Har prøvd å vridd og snudd på ringen, men vil ikkje bruke verktøy på det, aluminium tåler som kjent ikkje all verdens. Slenger med eit bilete for å forklare. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det er kun sentreringsringer og har ingenting med innpress å gjøre Disse skal passe i senter av felgen, så om de ikke er riktige må du dra dit du kjøpte felgene å bytte de i noen som er riktige De kan være treige å få på plass, men da kan du ta en plankebit (som dekker hele ringen) å slå på den med en hammer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Størrelsen skal være riktig, 2 av dei passa jo tross alt. Skal gjere eit nytt forsøk i morgon, ser veldig fram til å få sommardekk og nye felgar på Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Så dette vil altså si... at jo høyere et enn orginalt, dvs. jo større avvik i positiv forstand, jo lengre inn vil dekket sitte? Og omvendt, større negativt avvik jo lengre ut vil dekket stikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå