VikinGz Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 For ikke lenge siden ble netthandlene strammet opp og kjøp av tv-kort skulle registreres slik at NRK fikk lisensen sin.... Har dette sjedd... eller står jeg fritt til å kjøpe meg ett tv-kort uten å betale lisens ennda...vurderer evt brukt... Samt... stor forsjell på opptak fra tv-antenne med gode signaler og parabol opptak? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei! Jeg tror ikke det blir registrért til NRK-lisens nei. Tenk om en person kjøper et TV-kort i gave (og ikke har TV selv), og så får vedkommende regninger på 2000kr+ i året?? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg tror ikke det blir registrért til NRK-lisens nei. Tenk om en person kjøper et TV-kort i gave (og ikke har TV selv), og så får vedkommende regninger på 2000kr+ i året?? 5879672[/snapback] Det er ikke noe argument - det samme skjer jo når en kjøper en tv i gave så må butikken rapportere at du har kjøpt en tv - selv om du hevder det er en gave (eller motsatt). Det er lov å si nei takk til gaven. Prinsippet er jo at du skal betale lisens hvis du har en tv-mottaker (uavhengig av om det er en gave eller ikke). Før var det ikke meldeplikt for tv-kort, men det har alltid vært meldeplikt for vanlig tver - jeg vet ikke hva det er nå. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Kjøper du tv kort så betaler du IKKE noe lisens eller at du må registrere deg..Du skal ifølge nrk rapportere/registrere det selv..men hvem gjør så det.hehe Endret 6. april 2006 av Scortech Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ser ut som det blir litt sløsing med penger i kveld Men en annen ting jeg leste en plass... Opptak fra tv er lov å kopiere til andre i private kretsen.... stemmer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå