ManheiM Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Har tenkt litt nå og tror jeg legger i litt mer jeg, så jeg får en mer fremtidig cpu. Kriterier for hovedkort, har ikke så mange der, har funnet jeg har lyst på da på komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313876 Dt hk'et oppfyller mine krav ihvertfall. Jeg har kanskje tenkt til å kjøpe meg det her tror jeg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319064 er det bra komponenter jeg har satt opp der, eller er det noen som har bedre forslag når det gjelder pris og ytelse? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Det jeg også lurer på hvor jeg skal bestille, er det noen som har bra forslag til det, hadde tenkt til å bestille fra komplett, men hvis det er steder som har rimeligere priser så bestiller jeg gjerne derfra? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er greit å bruke prisguiden Det hovedkortet har innbygget grafikk, det trenger du ikke regner jeg med? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Nei, jeg trenger vel ikke det, skal jo kjøpe nytt grafikk kort, kan du gi meg noen forslag på hk'er som er rimelige og bra da? :!: Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Del: Har kjørt på det en stund nå ja, spiller og hele pakka...Den var 10 timer stabil i dual prime på det. Har hatt min sin en god stund nå. Jeg kjører fast på denne klokken.god og kald med min kjøling Det som står i signaturer min er 24\7 klokken. Endret 8. april 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hva pris tenker du på da, angående hovedkort du skal kjøpe? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Hva pris tenker du på da, angående hovedkort du skal kjøpe? 5888360[/snapback] Jeg tenker på ikke mer enn 600-700 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 ASRock korta funker jo da, kan kjøpe enten Dual-kortet eller det nye kortet som også har SLI. Dual kortet koster 500, SLI kortet koster 700 såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Synes dette blir litt som for 2 - 3 år siden.. "skal jeg kjøpe 32 bits cpu eller nye AMD 64bit??" Svar: Gå 64 for det er så fremtidretta... Joda... kjøper den... men hallo. Se hvor langt det toget har kommet. Samma med DC mener nå jeg. Ja det er flott og fremtidsrettet og gir masse beng dersom du har bruk for det. Er du på et stramt budsjett og bruker maskina til "normale" ting og spiller endel... ville jeg heller kjøpt en billig cpu og et dyrere skjermkort... så kan man heller bytte ut SC CPUen med en DC når pengene og behovet er der. Kjøper selvfølgelig et hovedkort som støtter begge deler da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 tja, det var ingen da som visste hvor forsinket longhorn skulle bli. Og det sitter sikkert mange der ute med sine Athlon64 2800+ o.l. som ikke har tenkt å oppgradere på en god stund ennå... Også er det linux da. Der har det jo vært god 64bit støtte i leeengre tid. Men ja, det har tatt sabla lang tid før 64 programvaren har kommet, Grunnen til det er Microsoft sin somling med Longhorn... Men i så måt er Dual core CPU'er mye bedre enn 64bit CPU'er når det gjelder praktisk nytte i dag. Det er tross alt ikke bare spilling folk kjøper CPU'er til.. (selv om det er det primært trådstarter skal bruke den til nå, så kan jeg garantere at den maskinen vil bli brukt til annet enn spilling ) Bare det faktum at min dual core maskin aldri, ALDRI har føltes hengete eller treig, samme hva F. jeg gjør med den, er i grunn nok argument for å kjøpe dual core, iallefall i mine øyne. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Synes dette blir litt som for 2 - 3 år siden.. "skal jeg kjøpe 32 bits cpu eller nye AMD 64bit??"Svar: Gå 64 for det er så fremtidretta... Joda... kjøper den... men hallo. Se hvor langt det toget har kommet. Samma med DC mener nå jeg. Ja det er flott og fremtidsrettet og gir masse beng dersom du har bruk for det. Er du på et stramt budsjett og bruker maskina til "normale" ting og spiller endel... ville jeg heller kjøpt en billig cpu og et dyrere skjermkort... så kan man heller bytte ut SC CPUen med en DC når pengene og behovet er der. Kjøper selvfølgelig et hovedkort som støtter begge deler da. 5889783[/snapback] Forskjellen er vel at i dag har vi faktisk programvare som utnytter DC med en gang. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 hal9k, jeg er direkte uenig i din "Selv oppgraderer jeg såpass ofte (siden jeg liker å ligge litt i forkant) at jeg ikke trenger å fokusere så veldig mye på at det skal være fremtidsrettet". Det er faktisk tvert imot da du har gevinst av å være fremtidsrettet, Her har du nok misforstått meg kraftig. Når jeg sier at jeg liker å ligge i forkant så snakker jeg om state-of-the-art (jeg er med andre ord ikke særlig lysten på å vente), ikke nødvendigvis at systemet skal være så veldig fremtidsrettet. Når du snakker om 'gevinst', så har jeg som sagt nevnt at den økonomiske siden er av mindre betydning for meg. Jeg betaler heller ekstra for å få noe av det beste til enhver tid. Og man kan naturligvis også få i både pose og sekk (en solid, fremtidsrettet plattform som også er state-of-the-art), det trenger ikke nødvendigvis være noe motsetningsforhold her. Når det gjelder å kjøpe for fremtidig prosesseringsbehov nå så kan jeg gi deg mange eksempler på at det har vært dumt. Man kan aldri vite med sikkerhet hvordan ting vil utvikle seg over de neste årene, men man foretar et informert valg. Dessuten er denne mangelen på 'garanti' egentlig ingen grunn til at man ikke kan være fremtidsrettet ved kjøp at utstyr som ikke skal oppgraderes så ofte. Den siste setningen er en av nøkkelfaktorene her. Når det er på tide med en ny oppgradering (eller en ny maskin, som ofte er tilfellet i situasjoner som dette), så kan man foreta en ny helhetsvurdering. Har du hørt om Ageia og Physx? I såfall, tør jeg minne om at dagens spill i liten grad er CPU begrenset, og det kan veldig godt hende at de fortsetter å være det i uoverskuelig fremtid, hvis disse teknologiene tar av. Naturligvis har jeg hørt om Physx, har jo planer om å kjøpe meg en slik en selv. Men det er ikke sikkert at trådstarter har råd eller planer om å oppgradere til en slik en senere. Og jeg tror ikke behovet for DC blir mindre selv om disse fysikk-prosessorene tar av, ettersom de er spesialiserte. De fleste spill vil dra nytte av en raskere prosessor uansett, og dette behovet for stadig raskere maskinvare vil alltid være der. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Bare det faktum at min dual core maskin aldri, ALDRI har føltes hengete eller treig, samme hva F. jeg gjør med den, er i grunn nok argument for å kjøpe dual core, iallefall i mine øyne. 5889819[/snapback] Akkurat den påstanden håper jeg stemmer Sier ikke at du ikke drar nytte av DC i det hele tatt... men er det verdt penga? Fikk min 3700+ for 1300,- ink frakt... og da ser jeg ikke at det skulle være værdt å slenge frem over det dobbelte for en 3800+... for eksempel. Ser at Intel har veldig billig DC... men nå er det AMD jeg har da. Blir definitivt å gå for DC jeg også.. men først må prisforskjellene ned. Hadde dobbel pris gitt dobbel ytelse hadde saken vært noe helt annet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Bare det faktum at min dual core maskin aldri, ALDRI har føltes hengete eller treig, samme hva F. jeg gjør med den, er i grunn nok argument for å kjøpe dual core, iallefall i mine øyne. 5889819[/snapback] Akkurat den påstanden håper jeg stemmer Sier ikke at du ikke drar nytte av DC i det hele tatt... men er det verdt penga? Fikk min 3700+ for 1300,- ink frakt... og da ser jeg ikke at det skulle være værdt å slenge frem over det dobbelte for en 3800+... for eksempel. Ser at Intel har veldig billig DC... men nå er det AMD jeg har da. Blir definitivt å gå for DC jeg også.. men først må prisforskjellene ned. Hadde dobbel pris gitt dobbel ytelse hadde saken vært noe helt annet 5892355[/snapback] Nå kjøpte du da sikkert din 3700+ brukt da Du får jo sikkert brukte X2 og.. Lenke til kommentar
ashwa Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 hmm fx-57 er jo cpuen som knuser alle de andre singel og dual core kortene som er ute idag, ifølge tomshardware så hvis du vil ha fps så skaff deg det. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 ikke alle spill nei, da er testen mongo...fx-60 slår 57 i spill der dc blir utnytta sikklig. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg har nå en Amd64 4000+, vil jeg merke stor forskell/bedre FPS, på spill som f.ex battlefield2 hvis jeg kjöper en 4400+ 2mb cache? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Det er i spill der dual core er optimalt støttet at du merker forskjell, men hvis man har en rask dual core så merker man ikke så mye hvis det ikke blir støttet...min sin kjører på 2,7 så min sin er gankse rask uanstt. Men i spill der dc blir støttet så merker man forskjell ja. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) hvis du vil se forskjellen på DC og ikke i ett spill som støtter DC (quake4), stikk innom her: http://www.firingsquad.com/hardware/quake_...mance/page4.asp der testes bl.a. en X2 3800+ mot en vanlig 3800+ det er en annen test ute på nettet ett eller annet sted som viser at i DC enabla spill, så gruser en X2 3800+ en FX57 saftig, men den finner jeg ikke for øyeblikket.. Endret 10. april 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 hmm fx-57 er jo cpuen som knuser alle de andre singel og dual core kortene som er ute idag, ifølge tomshardware så hvis du vil ha fps så skaff deg det. 'Knuser' er en overdrivelse. Kjør en sammenligning vha. THG's nye interaktive CPU kart, og du vil se at forskjellen er relativt liten i spill som ikke støtter flere prosessorer/kjerner (det finnes mange andre FX-60 tester som viser sammenligninger med FX-57, og tallene gir de samme indikasjonene). I flerprosessorspill yter FX-60 naturligvis best. Den lille forskjellen i ytelse for SC spill og fordelene du får i DC spill gjør at jeg personlig vil anbefale FX-60. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå