ersolv Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det begynte med at jeg fikk feilmelding om mbr, det siste er, check device, the bios does not be installed, press(g) to continue. Har prøvd det meste hittil, lasta ned wd sitt verktøy, men kommer ikke noen vei. Det er snakk om 2 wd raptor 74 gb disker. abit kv8-max3 kort. Det er rett før maskinen kommer for salg. Noen som har peiling? Mvh Erik Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei og velkommen til forumet! Start opp pcen med Windows-cden, velg "recovery console" og skriv: fdisk /fixmbr , eventuellt last ned dette verktøyet her. Hilsen, efkkan. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Bios oppdager harddiskene? Siden du får beskjed om at MBR (master boot record) Så virker det som den aktivepartisjonen ikke virker. Prøv å repartisjoner og formater harddiskene på nytt. Hvis begge harddiskene plutselig har "forsvunnet" i fra å bli oppdaget fra bios kan det være sata/ide controlleren på hovedkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Bios oppdager harddiskene? Siden du får beskjed om at MBR (master boot record) Så virker det som den aktivepartisjonen ikke virker. Prøv å repartisjoner og formater harddiskene på nytt. Hvis begge harddiskene plutselig har "forsvunnet" i fra å bli oppdaget fra bios kan det være sata/ide controlleren på hovedkortet som har tatt kvelden. 5879457[/snapback] Om MBR ikke virker så finner den ingen partisjoner på pcen. MBR er den første sektoren på disken med partisjonstabellen pluss litt kode. Lenke til kommentar
ersolv Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Har prøvd med en ny harddisk også, kommer til punktet, hvis du vil installere w xp nå trykker du enter. Jeg trykker enter, installasjonsprogrammet finner ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. Jeg er litt blank når det gjelfer s-ata controller, ligger det på hovedkortet, må hele kortet skiftes da? Mvh Erik Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har prøvd med en ny harddisk også, kommer til punktet, hvis du vil installere w xp nå trykker du enter. Jeg trykker enter, installasjonsprogrammet finner ingen harddiskstasjoner på datamaskinen.Jeg er litt blank når det gjelfer s-ata controller, ligger det på hovedkortet, må hele kortet skiftes da? Mvh Erik 5879844[/snapback] Du må vel ha SATA-drivere under innstallasjon. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ersolv Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Trykte F6 og la inn drivere for s-ata, men fant ikke selv den nye harddisken, den kommer fram under bootingen, men ikke senere. Men må hele hovedkortet byttes? Jeg blir vel så lei at den kommer for salg snart. Det er en bra gamer pc når den fungerer. Mvh Erik Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det er nok bare en bagatel. Om du ikke har så mye greie på det selv finnes det nok en som kan komme til deg og hjelpe deg. Det finnes også et hav av datahjelp sjapper å snakke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå