Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Synskhet er en dogme, en sannhet uten skikkelig bevis. Jeg kan si at jeg kjenner en som kjenner en som har møtt en rosa elefant på skyer, det gjør det ikke noe mer sant av den grunn. Det enseste som gjør at det er mer akseptert å tro på sysnke enn å tro på rosa elefanter er at man er mer vant til å høre om sysnke, eller Jesus for den saks skyld. 5881622[/snapback] Jeg er uenig med deg her. Grunnen til at det er mer akseptert er ikke fordi de nevnes mer, men fordi veldig mange opplever tilfeller der enten de selv eller noen andre opplever noe som kan kobles til det å være synsk. Det er selvfølgelig litt vanskelig å overtale folk som ikke tror på noe overnaturlig, da det ikke kan bevises. Jeg gir et eksempel: La oss si at av en eller annen mystisk grunn så klarer en mann å bøye skjeer med tankene. Det utføres test etter test, uten at noen rasjonell eller logisk, vitenskapelig forklaring kan gis. Ikke si noe om at det ikke har skjedd, bare svar på dette: Tror du på at den mannen finnes, eller benekter du hele opplegget, siden det enda ikke er bevist? 5882203[/snapback] Selvsagt om det bevises under anstendige forhold med godkjente og annerkjente forskere ser til at eksprimenetene går riktig for seg. Og selvsagt at hendelsene blir dokumentert på skikkelig vis så hadde jeg ganske sikkert trodd på det ja. Tror på det som kan dokumenteres skikkelig og vitenskaplig bevises. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå