Gå til innhold

Tror dere på synske folk?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
O.J :  Jeg så en utlending en gang som kastet søppel på gata.

Da tror jeg alle utlendinger gjør slikt  :roll:

5879047[/snapback]

jaha?

skjønte ikke helt den.

5879054[/snapback]

Jeg brukte den metaforen fordi du skrev:

bare tull det der med synske folk

Har jeg rett om du tenker sånn om alle ?

Og det med det koppegreiene så har jeg aldri sett min mor gjøre noe slikt før, men klarer hun det så blir jeg ikke overasket for å si det sånn.

Edit:

Hvis folk er så forfedelig anti-spirituelle....ville dere trodd på en video som demonstrerer folk som bøyer diverse metaller ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Alle kjenner en som kjenner en som har opplevd noe sært. Det finnes nok "noe" der, men 1-800-Psychics er bevist bullshit. Å benekte at det finnes noe som helst av synske mennesker, ånder eller lignende blir like latterlig som å være ateist.

O.J.: Hvorfor skulle FBI blitt redd for å bli ledd av? Skulle CIA mobbet dem? Blir de ikke invitert i festene til DEA, fordi de ikke er kule nok? Jeg tror ikke det er sånn det fungerer på det nivået.

5879112[/snapback]

tenker mere på hvis en avdeling pratet høyt om at de brukte synske folk i etterforskningen. ville fått medieoppmerksomhet hvis det var en sak som det hadde vært skriveri om i avisen og på fjernsyn.

tror ikke dem vil ha 'sånn' oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

jeg tror at noen kan føle visse ting sterkere enn andre,

for eksempel tror jeg at gutter generelt føle et spark til litt høyt oppe mellom bena mere enn jenter. hadde noen fortalt meg akkurat hvor en person lo død hadde jeg trodd at de snakket om en kirkegård eller tipset poletiet. så jeg tror at datamaskinen min har ødelagt fantasien min eller så er jeg pessemist/realist. så NEI jeg tror ikke på "synske" folk

Lenke til kommentar
Alle kjenner en som kjenner en som har opplevd noe sært. Det finnes nok "noe" der, men 1-800-Psychics er bevist bullshit. Å benekte at det finnes noe som helst av synske mennesker, ånder eller lignende blir like latterlig som å være ateist.

O.J.: Hvorfor skulle FBI blitt redd for å bli ledd av? Skulle CIA mobbet dem? Blir de ikke invitert i festene til DEA, fordi de ikke er kule nok? Jeg tror ikke det er sånn det fungerer på det nivået.

5879112[/snapback]

tenker mere på hvis en avdeling pratet høyt om at de brukte synske folk i etterforskningen. ville fått medieoppmerksomhet hvis det var en sak som det hadde vært skriveri om i avisen og på fjernsyn.

5879246[/snapback]

Selv hvis det funker?

Lenke til kommentar

5879112[/snapback]

5879246[/snapback]

Selv hvis det funker?

5879866[/snapback]

hvem sier at det funker?

har etteryst eksempler på synske som oppklarer etterforskninger, har selv ikke klart å finne noen.

Lenke til kommentar

hvem sier at det funker?

har etteryst eksempler på synske som oppklarer etterforskninger, har selv ikke klart å finne noen.

5879964[/snapback]

Jeg sier ikke at det funker eller ikke, da verken jeg eller du vet om det funker. Det jeg sier er at HVIS det funker, hvorfor skulle ikke FBI fortalt folk? Det er jo bare en positiv utvikling, at man har alternative metoder å fange skurkene i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Ja, jeg tror på det.

Men sånne sterksynte(?) personer, er bare tull...

Sånne som er med i programmer og slikt. Blir bare irritert.

5878686[/snapback]

Second @ det siste der.

Spiritisme og slike ting er noe av det jeg har vanskelig for å ikke tro på. Det skal jo bare ikke være mulig, men likevel skjer det. Mystisk.

Lenke til kommentar

hvem sier at det funker?

5879964[/snapback]

Jeg sier ikke at det funker eller ikke, da verken jeg eller du vet om det funker. Det jeg sier er at HVIS det funker, hvorfor skulle ikke FBI fortalt folk? Det er jo bare en positiv utvikling, at man har alternative metoder å fange skurkene i verden.

5880000[/snapback]

da måtte dem ha klare beviser for at den 'synske' faktisk hadde hjulpet dem i etterforskningen, hvis ikke ville det bare sett dumt ut, og dem ville trolig ha blitt hengt ut i media.

tenk f.eks hvis politiet gikk ut og sa at de brukte en synsk til å finne ut hvor toska hadde gjemt ransutbyttet? og så gått ut med navnet på den synske og latt tv filme han i 'arbeidet'.

dem ville jo bare blitt hengt ut og alle ville ledt av dem.

sier bare at hvis synske blir brukt i etterforskninger tror jeg ikke dem prater høyt om det, av ganske forståelige grunner.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Ja, jeg tror på det.

Men sånne sterksynte(?) personer, er bare tull...

Sånne som er med i programmer og slikt. Blir bare irritert.

5878686[/snapback]

Second @ det siste der.

5880196[/snapback]

Hva er det som er galt i at de viser talentene\evnene sine på tv ?

Blir du irritert når du ser han hypnosefyren også ?

Jeg tror ikke på noe som ikke er vitenskapelig bevist.

5878989[/snapback]

Hvorfor ikke ?

Fordi du selv ikke vet løsningen på svaret ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Framtiden eksisterer ikke enda, så å se inn i den vil være umulig.

5881373[/snapback]

Min mor ble spådd at hun snart skulle flytte, og at det huset hun fant, skulle hun få over natta.

Slik har det også gått.

Jeg ble spådd for en stund siden at min neste utenlandstur skulle jeg bli mislykket med.

Det stemmer, for jeg ble solbrent og kjøpte en meget dyr ting som jeg ikke hadde planlagt.

Har også blitt spådd at jeg ikke kom til å få sommerferie i år( jeg pleier alltid å ikke jobbe i sommerferien...bare late meg) , og det stemmer, for nå har vi kjøpt et nytt hus som må fikses opp, samt en del bygging ellers på eiendommen og huset som vi nå bor i som skal pusses opp.

Så jeg er overbevist om at folk kan(til en viss grad) se inn i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke så veldig på spådamer, men synske personer kan jeg godt tenke meg finnes til de grader. Mamma har våknet mange ganger om nettene når hun har hatt visjoner om at noe skal komme til å skje. Spesielt når det involverer døden. Dagen før Paven døde, hadde hun drømt det, og hun har også drømt at tanten min ville dø av kreft. Dette fortalte hun meg når hun våknet, og dagen etter døde hun. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men mamma sa hvertfall fra til meg hva hun hadde drømt, før det hendte, og det hendte. Litt spennende i grunn.

Hun har bare sånne visjoner når hun sover, så hun har ikke noen kontroll over det.

Endret av Agressive
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på noe som ikke er vitenskapelig bevist.

5878989[/snapback]

Hvorfor ikke ?

Fordi du selv ikke vet løsningen på svaret ?

5880558[/snapback]

Nei du misforstår. Det er mange ting jeg vet eksisterer, men som jeg ikke vet løsningen på. Jeg vet at det eksisterer atomer, men jeg klarer ikke å fortå det. Men jeg tror alikevel på det fordi det er bevist i skikkelige viteskaplige miljøer gang på gang.

Synskhet er en dogme, en sannhet uten skikkelig bevis. Jeg kan si at jeg kjenner en som kjenner en som har møtt en rosa elefant på skyer, det gjør det ikke noe mer sant av den grunn. Det enseste som gjør at det er mer akseptert å tro på sysnke enn å tro på rosa elefanter er at man er mer vant til å høre om sysnke, eller Jesus for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Framtiden eksisterer ikke enda, så å se inn i den vil være umulig.

5881373[/snapback]

Min mor ble spådd at hun snart skulle flytte, og at det huset hun fant, skulle hun få over natta.

Slik har det også gått.

Jeg ble spådd for en stund siden at min neste utenlandstur skulle jeg bli mislykket med.

Det stemmer, for jeg ble solbrent og kjøpte en meget dyr ting som jeg ikke hadde planlagt.

Har også blitt spådd at jeg ikke kom til å få sommerferie i år( jeg pleier alltid å ikke jobbe i sommerferien...bare late meg) , og det stemmer, for nå har vi kjøpt et nytt hus som må fikses opp, samt en del bygging ellers på eiendommen og huset som vi nå bor i som skal pusses opp.

Så jeg er overbevist om at folk kan(til en viss grad) se inn i fremtiden.

5881529[/snapback]

Dette var ikke særlig konkrete spådommer ...

Lenke til kommentar
Synskhet er en dogme, en sannhet uten skikkelig bevis. Jeg kan si at jeg kjenner en som kjenner en som har møtt en rosa elefant på skyer, det gjør det ikke noe mer sant av den grunn. Det enseste som gjør at det er mer akseptert å tro på sysnke enn å tro på rosa elefanter er at man er mer vant til å høre om sysnke, eller Jesus for den saks skyld.

5881622[/snapback]

Jeg er uenig med deg her. Grunnen til at det er mer akseptert er ikke fordi de nevnes mer, men fordi veldig mange opplever tilfeller der enten de selv eller noen andre opplever noe som kan kobles til det å være synsk. Det er selvfølgelig litt vanskelig å overtale folk som ikke tror på noe overnaturlig, da det ikke kan bevises.

Jeg gir et eksempel: La oss si at av en eller annen mystisk grunn så klarer en mann å bøye skjeer med tankene. Det utføres test etter test, uten at noen rasjonell eller logisk, vitenskapelig forklaring kan gis. Ikke si noe om at det ikke har skjedd, bare svar på dette: Tror du på at den mannen finnes, eller benekter du hele opplegget, siden det enda ikke er bevist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...