jonathan Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Har nesten 4000mp3, men det skal ikke ta sååå lang tid. Etter en stund kommer winamp opp som "not responding" og 5min senere er playlisten klar.. Dette tok ikke så lang tid før! Det går også treigt å bare åpne ett album feks. så jeg tror det ikke er at disken er ufragmentert eller at det er noen filer som bremser opp... Forslag til hva jeg kan prøve? (har reinstallert..) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Kjørt scandisk og defragmentert? Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Merka dette når winamp begynte med ID3v2 tags, da brukte den lang tid på hver sang. Tidligere winamp fikk listen opp veldig raskt. har ikke funnet ut åssen en kan disable denne funksjonen. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 kan ikke dere bare ta 100 sanger om gangen og ``add to playlist`` da vil den fungere utmerket. Klarer vel ikke å håndtere så mange sanger på en gang. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Gå inn på options -> options og sjekk innstillingene der. Jeg har på "read files on load" og "sort files on load". Hos meg tar det ca 1 minutt å lage en playlist med ca 7000 mp3'er. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Slik lager jeg playlister: Søk -> *.mp3 på alle faste disker Merk Alle (Ha en tom playlist i winamp) Enqueue in Winamp Vente---vente---vente.... Winamp->Playlist->Sort by->Path- and filename Save Playlist Bingo :smile: bfisk Lenke til kommentar
servo Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Dette er et supert tips hvis man skal lage fort og greit spillelister. Vi som er eldre husker DOS. Den finns i XP også som emulering. Det vil si at XP skjønner DOS kommandoer. Hvorforer det interessant? La oss gå ut ifra at du har en partisjon på hardisken (d:/) der du har alle mp3 låter i en mappe som heter (Haralds egne demoer). Da gjør du slikt: 1) Klikk på "start" 2) Klikk på "run" 3) Skriv "cmd" og klikk "OK" 4) Nå har du DOS-emuleringa oppe. Her skriver du følgende: DIR *.mp3 /o:n /b > D:/Haralds egne demoer/Spillelist.m3u Forklaring: DIR kommandoen lister alt opp i en mappe og sender det til skjermen. Dersom man bruker > tegnet lagres utskriften istedenfor i en vanlig tekstfil. Bryteren /o:n betyr at innholdet skal listes opp i alfabetisk rekkefølge. (/ordered:name) /b bryteren gjør at kun de binære data listes. Slik unngår du å få med dato, attribut etc. Med /b bryteren får du kun de rene filnavnene. *.mp3 betyr at alle filer som inneholder endelsen "mp3" listes, og de andre blir ignorert. Dersom du f.eks. skal lage en liste fra et prosjekt meg bandet ditt som ble gjort den 13. august og de heter "Haraldskombo1308_a01.mp3 og så videre kand du endre filteret til: DIR *1308*.mp3 /o:n /b > D:/Haralds egne demoer/Spillelist.m3u Dette forutsetter selvsagt en viss fortrolighet med DOS, men det er ikke farlig å prøve seg frem. Lykke til. Lenke til kommentar
servo Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 PS: Glemte jeg å nevne at det går lynkjapt. Har ikke 4 000 filer, men jeg anslår at det vil ta mellom 30 sekunder og 1 minutt å lage filer. Antagligvis mye raskere. :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Divxdude skrev (2002-09-28 12:50):kan ikke dere bare ta 100 sanger om gangen og ``add to playlist`` da vil den fungere utmerket. Klarer vel ikke å håndtere så mange sanger på en gang. Har ca 10000 sanger i playlisten og det går fint. Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 jeg vet hvordan jeg lager playlist! Disken med mp3'er er nå helt defragmentert, men det gåt fortsatt like treigt å lage playlist! etter noen sekunder er winamp "not responding" men hd går konstant og 7min senere er playlisten oppe(3648 sanger). Det er ikke disken (WD 80SE) ettersom det samme skjer fra andre disker, hvis jeg bare skal åpne ett albun feks. Det tar bare noen sekunder, men det skal jo ikke ta et sekund engang. På den gamle disken (IBM 60gxp) min var det også like treigt, men det har ikke alltid vært sånn.. Har p4 2.4ghz, 512mb ram og winxp pro, så det skulle ikke være et problem.. Har ikke noe problem med kopieringslese hastigheter ellers med disken, ligger på 20-30 000kb/s fra disk til disk... har nyeste winamp 2.80.. ikke 3da den suger. Kanksje det er noe med id3v2 tags'ene ja..?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 4 minutter / 4000 sanger = 60ms per sang. Sansynligvis søker harddisken i FAT-tabellen etter plasseringen av neste mp3-fil, og deretter leser den innholdsfortegnelsen på fila (ID2/ID3-tag'en) osv. Dette kan tyde på at søketida til harddisken kan spille inn en god del. (ca 2x13ms per sang på en IBM 75GXP) Dvs. at søketida står for nesten halvparten av tida det tar å lage spillelista. Jeg tror også det har en del å si hvilket filsystem man bruker. Vet ikke om NTFS eller FAT32 er raskest i dette tilfellet. (NTFS plasserer FAT-tabellene flere plasser utover disken så søketida er kanskje raskere med NTFS? ) Du kan selvfølgelig også slå av funksjonen "les ID-tag ved oppstart". Da gå det mye raskere. Lenke til kommentar
thorel Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-28 13:14, skrev GeeZuZz:Gå inn på options -> options og sjekk innstillingene der. Jeg har på "read files on load" og "sort files on load". Hos meg tar det ca 1 minutt å lage en playlist med ca 7000 mp3'er. Prøvde du dette? Mye bedre sånn Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 18:18, skrev thorel: Quote: Den 2002-09-28 13:14, skrev GeeZuZz: Gå inn på options -> options og sjekk innstillingene der. Jeg har på "read files on load" og "sort files on load". Hos meg tar det ca 1 minutt å lage en playlist med ca 7000 mp3'er. Prøvde du dette? Mye bedre sånn har alltid hatt det sånn, ikke sort files on load, da det trenger jeg ikke (sorterer før jeg saver playlisten) Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har du på "Read titles on Load"? Winamp Preferences -> Options -> Read titles on: Load, Display, Play Jeg har alltid load, men det går raskerem med de to siste, display og play. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå