Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

viftene starter men ikke resten

Anbefalte innlegg

Jeg trykker på startknappen, alt av vifter starter opp, men jeg hører ikke det pipet som skal komme etter noen få sekunder...

Har prøvd å flytte på jumperen til biosen for å resette den, men nå har jeg flyttet på den så mye at jeg er ikke 100% sikker på at den står rett. Dårlig bruksanvisning syns jeg.

Har MSI K8n Neo Platinum (s-754).

Noen som har peil??

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette har skjedd et plutselig, ville jeg ha testet hovedkortet på en annen pc.

Hvis dette oppsto etter at du satte sammen pc'en kan du sjekke følgende:

1. Stand off skruene sitter riktig i forhold til festehullene på hovedkortet

2. Minne sitter riktig og sitter ordentlig i

3. Samme med CPU, sjekk om pinnene er rette og at er skjeve.

4. Sjekk om CPU vifte kontakten sitter på riktig plass, for pc'en starter ikke hvis CPU har kjøling.

Lenke til kommentar

jeg dro ut pluggen til lcd-TVen som jeg satt å så film på fordi jeg hadde problemer med forbindelsen og satte den inn igjen. Da slo den seg av. Jeg prøvde å slå den på men den "slo på" viftene og slo seg av igjen etter få sekunder. Nå slår den seg ikke av selv.Har både prøvd på lcd-TVen og den vanlige crt-skjermen min.

og Dr s, det skjedde helt plutselig og PCen er litt over et år gammel

Håper det forklarte bra nok hva som skjedde, ellers er det bare å spørre.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Du hadde dårlig forbindelse og røsket DVI-kontakten mens du hadde signal ut, ja? Det går som regel greit, men det er ikke for ingenting at man sier at denslags omkoplinger skal skje med maskina avslått. Gjetter på at du har svidd skjermkortet ditt; prøv med et annet. Hvis det virker har du årsaken og aksjonen klar.

Bernt K

Lenke til kommentar
Du hadde dårlig forbindelse og røsket DVI-kontakten mens du hadde signal ut, ja? Det går som regel greit, men det er ikke for ingenting at man sier at denslags omkoplinger skal skje med maskina avslått. Gjetter på at du har svidd skjermkortet ditt; prøv med et annet. Hvis det virker har du årsaken og aksjonen klar.

Bernt K

5882420[/snapback]

Så da sitter jeg uten skjermkort da...Men viften til kortet går det, kan det være gått likevell eller?

Lenke til kommentar

Håh, etter hot-unplug av DVI? Dream on... Jeg kan ta fryktelig feil og at det er en annen feil, men prøvelån et annet. Selv gjør jeg det der regelmessig, og har hilltil hatt flaks, men bare venter på at kortet slipper den magiske tøyken.

Bernt K

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet med et annet skjermkort, og PCen starter ikke da heller.

Jeg har også prøvdmitt skjermkort på en annen PC og da fungerte det, så da har jeg utelukket det.

Men hva annet kan det være?

Jeg har hatt litt problemer før med at PCen ikke har bootet windows, den har stoppet der du kan trykke for å få frem bios..

Lenke til kommentar

det kan hende at en RAM-brikke er gått. kanskje også at det har skjedd en eller annen form for kortsluttning i HD, eller det kommer av overbelasting av strømforsyningen. hvor stor strømforsyning har du?,, kjører du mye på den?? evt hvor mange HDer ovs??

Lenke til kommentar
det kan hende at en RAM-brikke er gått. kanskje også at det har skjedd en eller annen form for kortsluttning i HD, eller det kommer av overbelasting av strømforsyningen. hvor stor strømforsyning har du?,, kjører du mye på den?? evt hvor mange HDer ovs??

5899561[/snapback]

Jeg har en 350w Fortron-Source strømforsyning. 3 hd, amd3200+ og x800pro. har koblet fra HDene og prøvd og starte, ,men det går ikke da heller. Det skal vel komme opp mulighet for bios uansett om diskene er ødelagt.

skal teste om RAMen er ødelagt...

Lenke til kommentar

Har vært borti det samme problemet som du opplever her nå ganske nylig.

Satte i nytt HK DFI LanParty nf4 939 med tilhørende prosessor osv.....

I mangel på skjermkort (PCI-express) så hadde jeg bare et gammelt Hercules XT4000 Pci-kort som jeg har brukt på det HK.Ca 1mnd etter at jeg bygde ferdig maskina så opplevde jeg at skjermen var svart....(PC står på 24/7 omtrent)

Fikk ingen signal fra hovedkortet i det hele tatt.Den startet ikke Bootsekvensen heller....alt vart dødt unntatt at HD/dvd-rom/floppy/vifter fikk strøm og ingenting annet.CPU responderte ikke.Jeg så at det var blåst en kondensator ved CPU socketen.Så det var tydelig at det hadde skjedd noe gærnt der.Jeg fikk loddet om og satt på ny kondensator,men samme resultat.Den jeg bytta var åpenbart sprengt synlig.Men det kan likevel hende at flere er gåen uten at man ser det på dem.

Jeg kjørte 7HDD med en 450W PSU og heller litt mot at spenning/forsyning kanskje drepte strøm til CPU e.l.

Men skjermkortet kan også ha vært synderen,men veldig vrient å få sjekket det da kortet har stått i en Pentium III maskin i lang tid og fungert utmerket.

Har ikke funnet feilen,men som sagt så har jeg mine mistanker.

Lenke til kommentar

Marshall939 nevnte en kondis som var gåen. Er det ikke på MSI K8N at det står en kondensatorbank helt inntil CPU-socketen som gjør det j*vlig vanskelig og trangt å montere HSF? Du har ikke brukt vold og makt i det området?

Bernt K

Lenke til kommentar
Marshall939 nevnte en kondis som var gåen. Er det ikke på MSI K8N at det står en kondensatorbank helt inntil CPU-socketen som gjør det j*vlig vanskelig og trangt å montere HSF? Du har ikke brukt vold og makt i det området?

Bernt K

5902363[/snapback]

Har ikke det nei...Så dere heller mot at det er hovedkortet som er synderen?Er det noe jeg kan få tilbake på garantien eller?

Edit:Leste gjennom posten din, Marshall939, en gang til og tror du mente at det kanskje var strømforsyninga som var problemet ditt.....var det det?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...