Gå til innhold

A8N32 deluxe + corsair xms 3500llpro = pc slokker?

Larsen0210

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp et dual sett med corsairs anbefalte minnebrikker til A8N32 deluxe, og når jeg satt dem inn og hadde stilt bios til "autodetect" så var brikkene pc 3200. Dette synes jeg var litt rart.

Deretter prøvde jeg å spille BF2 i ca 30-40 minutter og så plutselig skrudde pc-en seg av. Jeg prøvde å skru den på igjen men ingenting skjedde, så jeg lot den stå med power skrudd av i 30 sekunder også ville den skru seg på igjen. Mitt spørsmål er; Hvorfor kan dette skje? Det som jeg tror muligens er grunnen er at jeg har et dårlig power, for få watt til det det blir anbefalt. Er det noen som vet noe annet?

:cry::cry::cry: Dette skulle jo være anbefalt til mitt hk!!

Edit:

Har kjøpt nytt power (500W) og det samme skjer, så power er det ikke noe galt med. Testet med de gamle minnebrikkene som jeg hadde før disse nye som fikk pcen til å kræsje. Da slokker ikke pcen. Har ihvertfall ikke gjort det foreløpig.

Spørsmålet er: Er det HK eller RAM som er ødelagt? Har dessverre ikke mulighet for å teste med noen andre corsair xms 3500llpro-sett på samme pcen så jeg kunne kanskje tenke meg at hket ikke ville passe sammen med minnet.

En ting jeg vil nevne er at pcen har vært igjennom en strømstans, hele nettet hjemme sloknet. Jeg hadde på den tid ikke de nye minnebrikkene så de kan ikke være skadet av at sikringen hjemme gikk. Da jeg skulle prøve å starte pcen etterpå ville den ikke starte. Jeg måtte skru av poweret bak og vente en god stund før den ville starte igjen. Pcen slokket deretter etter 1 time eller noe i den dur. Etterpå fant jeg ut at cd-romen var kilden til det. Da jeg fjernet den virket alt igjen.

Når jeg så anskaffet meg disse minnebrikkene begynte det på en måte å komme igjen. Pcen slokker... Mest sansynlig er det vel at minnet er ødelagt, eller at hovedkortet er "ødelagt til akkurat det minnet"?

Jeg har testet det nye minnet (xms 3500llpro) i en annen maskin og det ser ut til at det virker greit der. Det er en maskin med socket-a så får ikke noe mer enn 200mhz uannsett slik som det var i den samme pcen som sloknet.. Er det noen som kan hjelpe :cry:

Jeg vil gjerne ha noen svar som kan hjelpe eller ihvertfall prøve å hjelpe til hvordan / hvorfor dette skjer og gjerne helst hvordan jeg kan teste det ut slik at jeg finner akkurat ut hva som er feil. :confused:

Endret av Larsen0210
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A8N32 deluxe har problem å autodetect minne settings, det må settes manuelt. Har lest at mange som har hadd problem med det.

5878563[/snapback]

Okey, men den hadde riktige timings :S .

Edit: Når jeg hadde alt på auto bortsett fra at jeg satte frekvensen på minnet opp til 216 (som den med "auto" instillinger stod på 200) fikk jeg dette bildet når jeg kjørte everest:rart.jpg

Når jeg kjører everest med kun autoinstinnger får jeg pc3200 og riktige timings

Endret av Larsen0210
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...