kverna Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei. Tenkte jeg skulle ha ett lite photoshoot med bla. en pistol type softgun utenfor en bank. Lurer derfor på om jeg får ok fra politiet hvis jeg ringer ned og avtaler tid og sted. Sånn at folk ikke blir redde, dere skjønner greia. Stor sjanse for at de nekter meg ? Lenke til kommentar
Gene Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er vel bare en måte å finne ut det på da... Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 smart å ta et faktisk brekk på samme bank samtidig som dere holder på utenfor Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er ikke softgun ulovlig i Norge, da? I så fall tror jeg ikke det ville være spesielt smart. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Nei, jeg mener softgun har blitt lovlig. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Softgun er lovlig. Du må vere 16 eller 18 for å bruke det. Hugsar ikkje. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 18, våpenloven etc. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Det går under det samme som våpen loven.. så du må være 18år for å ha en softgun, men med disp fra purken kan du ha våpen fra du er 16år + du må ha verge når du bruker den Edit: nesten Felix Endret 6. april 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 stfu noob:P våpenloven etc. dekker alt tøyset ditt. Sakens kjerne er at det sikkert er lurt å spørre politiet om lov itl å vifte med pistol på gata. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Burde kanskje si ifra til folkene inne i banken også =) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Burde kanskje si ifra til folkene inne i banken også =) 5879124[/snapback] det kommer jo som en selvfølge. Lurer på hva de hadde sagt hvis det stod en kar utenfor med pistol og ett stativlignende sak *ÆÆÆ BOMBEKASTER!!* Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg ville gått for den sikre "gjør først, spør etterpå". Slår adri feil. Husk: det er lettere å få tigivelse en tillatelse. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 ring 02800 og prat med nærmeste bemannede politistasjon så kan de svare deg på det Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er vel bare en måte å finne ut det på da... 5878390[/snapback] *møte opp på politihuset med softgun* "Eyyy!" *ta ladegrep* "kan jeg bruke denne utfor en bank?" må jeg bare teste! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg ville gått for den sikre "gjør først, spør etterpå". Slår adri feil.Husk: det er lettere å få tigivelse en tillatelse. 5879179[/snapback] Likte det svaret der :!: Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Softgun er lovlig. Du må vere 16 eller 18 for å bruke det. Hugsar ikkje. 5878987[/snapback] Men det betyr jo ikke at man kan gå bevepnet ute i offentligheten. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Her bør du forsikre deg på alle mulige måter. Møt opp hos politiet, forklar hvor, når og hvem, etter du har fått lov av en bank. Kan få alvorlige konsekvenser om du vifter med et våpen på utsiden av en bank. Samtidig er det lurt å faktisk ha med deg litt utstyr, slik at folk ser hva du holder på med. EDIT: Tviler på at det er så lurt egentlig. Endret 6. april 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Noen som gjorde dette i et parkeringshus her i byen. Skremte noen eldre damer som ikke så det lekre A4 arket som beskrev hva som skjedde, som hang på innsiden av heisdøra. Utrykning og avis-sak xD Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg ville gått for den sikre "gjør først, spør etterpå". Slår adri feil.Husk: det er lettere å få tigivelse en tillatelse. 5879179[/snapback] Men det er nok billigere å få tillatelse enn "tilgivelse". Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 våpen er ulovlig på offentlig plass uten tillatelse da. du får nok ikke brukt det der hvis du ikke har noen god begrunnelse ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå