MiDiA Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) hei, Idag skulle jeg bytte SIM- kort fra telenor til Chess, og det gikk ikke så bra. telefonen min er på ingen måte operatørsperret osv, men jeg hadde selv slått på "bare dette SIM" i telefon menyen. og da ba telefonen meg om "apparatkode" og den hadde jeg glemt, så jeg tastet en 4-5 kombinasjoner, alt fra 00000, til 12345 OSV... da ble telefonen sperret. Etter en stund fant jeg ut at "bare dette SIM" funksjonen var slått på og skjønte problemet. Men da var det for sent, ettersom man trenger apparatkoden for å slå det av, og den var sperret... eller ER sperret Jeg må bytte SIM- kortet, ellers så har jeg ikke telefon.. Hva må jeg gjøre for å slå av "bare dette SIM" på telefonen, og finne ut apparatkoden... osv.. Det er en Siemens M65, som det snart skal oppgraderes firmware på. IMEI: 35-3667-00-010669-9 Variant: A 206 Håper noen kan hjelpe! Endret 6. april 2006 av MiDiA Lenke til kommentar
Lyder85 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Tjenesteleverandørlåskode Åpningsprosedyre for å låse opp Siemens M65 med IMEI nr 353667000106699 Du har kun 5 forsøk på å taste riktig kode. Ta kontakt med Telenor på tlf 09000 hvis du ikke får til å taste riktig kode på 2-3 forsøk. Slå på telefonen uten simkortet i Tast *#0004*71551748# Telefonen er nå klar til bruk med simkort fra alle operatører Lenke til kommentar
MiDiA Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Tjenesteleverandørlåskode Åpningsprosedyre for å låse opp Siemens M65 med IMEI nr 353667000106699 Du har kun 5 forsøk på å taste riktig kode. Ta kontakt med Telenor på tlf 09000 hvis du ikke får til å taste riktig kode på 2-3 forsøk. Slå på telefonen uten simkortet i Tast *#0004*71551748# Telefonen er nå klar til bruk med simkort fra alle operatører 5878629[/snapback] Ja, nå var det ikke det jeg mente.. Telefonen er ikke operatør låst, men jeg SELV har tatt på at telefonen KUN skal godta mitt gamle SIM, for å slå av dette slik at jeg kan bruke SIM- kortet fra Chess, må jeg ha apparatkoden/sikkerhetskoden/telefonkoden, eller hva dere velger å kalle det... MEN jeg får ikke tastet apparatkoden engang, det er sperret for det, ettersom jeg prøvde for mange ganger. Hvordan skal jeg finne ut hva apparatkoden er, og hvordan skal jeg "Resete" telefonen slik at jeg kan taste inn apparatkoden? -Midia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå