dopus Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har skiftet hovedkort for andre gang. etter pc plutslig fikk problemer og ikke noe bilde på skjermen. Bestillte jeg nytt hovedkort. Siden jeg mistenkte det for å være årsaken til problemet. Men etter skifte av kort fikk jeg fremdeles ikke start på pcen. Viftene startet men ikke noe bilde uansett hva jeg prøvde av hardware. Jaja. cpuen som har gått til helvete tenkte jeg, fikk testet den i en annen pc og det bootet maskinen og gjenkjente cpuen. Så jeg regnet med at hovedkortet jeg hadde fått var døt. typisk min uflaks tenkte jeg. Bestillte meg et nytt kort mens jeg ventet på å få sende inn kortet jeg har. I dag monterte jeg kortet og får fremdeles sammen problemet med null bilde og vifter som starter som normalt. Kan det alikevel være cpuen, eller kanskje strømmforsyningen som har tatt kvelden. Komm gjenre med forslag til problemløsning Desperat datanerd Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Har skiftet hovedkort for andre gang.etter pc plutslig fikk problemer og ikke noe bilde på skjermen. Bestillte jeg nytt hovedkort. Siden jeg mistenkte det for å være årsaken til problemet. Men etter skifte av kort fikk jeg fremdeles ikke start på pcen. Viftene startet men ikke noe bilde uansett hva jeg prøvde av hardware. Jaja. cpuen som har gått til helvete tenkte jeg, fikk testet den i en annen pc og det bootet maskinen og gjenkjente cpuen. Så jeg regnet med at hovedkortet jeg hadde fått var døt. typisk min uflaks tenkte jeg. Bestillte meg et nytt kort mens jeg ventet på å få sende inn kortet jeg har. I dag monterte jeg kortet og får fremdeles sammen problemet med null bilde og vifter som starter som normalt. Kan det alikevel være cpuen, eller kanskje strømmforsyningen som har tatt kvelden. Komm gjenre med forslag til problemløsning Desperat datanerd 5878018[/snapback] Hvor mye watt tar psuen din eller strømaggreatet ditt? Det kan hende komponentene dine tar for mye strøm av strømboksen din, at kapasiteten din er sprengt. Slik at noen av komponetene dine ikke får nok strøm. Jeg er ikke helt sikker, det er sikkert noen som er uenig! Men du kan jo prøve å koble av de viftene som ikke er festet til cpu, grafikkort og hovedkort. Men de som er i kabinettet. Sjekk hvor mye watt "strømboksen" din tar, det kan jo hende du får for lite strøm til alle komponentene dine! Endret 6. april 2006 av Sindre1001 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har du koblet på alle ledninger som SKAL kobles på? Min bror skulle sette sammen en ny pc..kjøpte nytt hk også videre,men når han koblet på alle tingene så ringte han fortvilet til meg og lurte på hva han hadde gjort galt eller glemt, da viste det seg at han faktisk hadde glemt å koble på ledningen som gir strøm til CPUen.. Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Har du koblet på alle ledninger som SKAL kobles på?Min bror skulle sette sammen en ny pc..kjøpte nytt hk også videre,men når han koblet på alle tingene så ringte han fortvilet til meg og lurte på hva han hadde gjort galt eller glemt, da viste det seg at han faktisk hadde glemt å koble på ledningen som gir strøm til CPUen.. 5878208[/snapback] JA! sjekk det, alt må prøves! Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Det er lett å glemme seg..alle kan gjøre det.. Ta tingene en av gangen..sjekk alle ledningene..som strømledning til CPU,strømledning til grafikkortet,og alle de små ledningene som heter hdd led også videre.. Endret 6. april 2006 av Scortech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå