Gå til innhold

Hvordan låse opp apparatkoden, som er sperret.

Anbefalte innlegg

hei, Idag skulle jeg bytte SIM- kort fra telenor til Chess, og det gikk ikke så bra. telefonen min er på ingen måte operatørsperret osv, men jeg hadde selv slått på "bare dette SIM" i telefon menyen. og da ba telefonen meg om "apparatkode" og den hadde jeg glemt, så jeg tastet en 4-5 kombinasjoner, alt fra 00000, til 12345 OSV... da ble telefonen sperret.

Etter en stund fant jeg ut at "bare dette SIM" funksjonen var slått på og skjønte problemet. Men da var det for sent, ettersom man trenger apparatkoden for å slå det av, og den var sperret... eller ER sperret :ermm:

Jeg må bytte SIM- kortet, ellers så har jeg ikke telefon.. :(

Hva må jeg gjøre for å slå av "bare dette SIM" på telefonen, og finne ut apparatkoden... osv..

Det er en Siemens M65, som det snart skal oppgraderes firmware på.

IMEI: 35-3667-00-010669-9

Variant: A 206

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det går kanskje an med en datakabel, det er i alle fall det man må bruke på eldre Nokia-telefoner, hvis man glemmer sikkerhetskoden sin (identisk med Siemens apparatkode). Denne må du kanskje kjøpe ekstra, eller fulgte det med en i pakken?

Du må nok også bruke tredjepartsprogramvare, tviler på at Siemens gir deg disse mulighetene med sin egen programvare. Litt søking på nettet burde gi deg noen brukbare, kanskje du kan bruke dette? (Ikke testet av meg, så jeg kan ikke garantere at de er "snille", med tanke på spyvarer og sånt :p)

Det står at du trenger en datakabel eller USB-kabel, fikk du med noen i pakken?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hm, det går kanskje an med en datakabel, det er i alle fall det man må bruke på eldre Nokia-telefoner, hvis man glemmer sikkerhetskoden sin (identisk med Siemens apparatkode). Denne må du kanskje kjøpe ekstra, eller fulgte det med en i pakken?

Du må nok også bruke tredjepartsprogramvare, tviler på at Siemens gir deg disse mulighetene med sin egen programvare. Litt søking på nettet burde gi deg noen brukbare, kanskje du kan bruke dette? (Ikke testet av meg, så jeg kan ikke garantere at de er "snille", med tanke på spyvarer og sånt :p)

Det står at du trenger en datakabel eller USB-kabel, fikk du med noen i pakken?

5882436[/snapback]

Jeg har datakabel ja :)

skal teste litt selv nå, takk for svar...

-Midia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...