Gå til innhold

AMD Athlon 3700+ eller AMD Athlon X2 4200+?

andrz

Anbefalte innlegg

Bør jeg kjøpe AMD Athlon 3700+ Eller AMD Athlon X2 4200+?? Vet at dualcore CPU'en er bedre, men hva er det beste kjøpet for meg?

Bruker pcen til spilling, mest WoW, men har mange programmer oppe samtidig.. Vil ikke at CPU'en skal bli en "flaskehals" i oppsettet til den nye pcen min, men dualcore er vel ikke optimalisert i spill enda, så det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe det senere (prisen synker vel ganske mye), og heller kjøpe 3700+ først.

Resten av oppsettet er:

XFX 7900GT

ASUS A8N32 SLI-Deluxe

2 GB Kingston DDR Value RAM

++

Blir 3700+ litt dårlig i forhold til pc og dualcore?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville gått for 4200+ der.

Er mer enn godt nok til wow, og har du flere ting kjørende vil du nyte godt av den ekstra kjernen ;)

ps:

kan du å overklokke vil jeg i hvertfall velge DC.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Grunnet at dual-core ikke er langt fra dobbel pris, dreier dette ser mer om hva du vil bruker penger på. Dual-core er riktignok bedre, men ikke så mye bedre at du får like mye for pengene som en single-core. Prisen er jo selvfølgelig høy fordi produktet er nytt, og derfor tildels overpriset sammenliknet med tidligere modeller.

Du vil klare deg like fint med singel-core som dual-core, men du vil eventuelt dra nytte av dual-core i tunge applikasjoner og feks Windows Vista, når det slippes.

Lenke til kommentar
Bruker pcen til spilling, mest WoW, men har mange programmer oppe samtidig

Siden han har mange programmer oppe samtidig som han spiller bør vel gjøre at han går for DC.

EDIT:

omformulerte meg litt

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...