stoolman Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei på dere!! Skal montere cpu i et nytt hovedkort, og har i den forbindelse kjøpt arctic silver kjølepasta. Skal denne påføres i et tynt lag på cpu, eller vil jeg tjene mer på å påføre denne på heatsink. Med dette tenker jeg på å påføre denne på et større område enn bare der cpu sitter med tanke på bedre varmespredning. Lurer også på om AS skal tørke før jeg monterer cpu i sokkel... Kan noen hjelpe meg!!!?? Takknemlig for alle svar!!! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 http://forum.hardware/search.php Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Du smører på ett tynt lag på cpu'en, As trenger ikke å tørke før du montere alt. As trenger noen timers normal drift før den har full varmeleder effekt. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 litt off topic til lasse: (leste akkurat tråden hans om dette) Herregud mann, er det fordi du ikke vet svaret at du linker til søkingen? Hvis du absolutt må linke til søk-så si hva han skal søke på, eller gi han et svar i tillegg!!!! Ellers er det helt riktig det Kjetil sier, men anbefaler likevel å lese dette _________________ - Ikke undervurder min manglende kompetanse, og få noreg ut av Norge! [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-10-01 13:03 ] Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 hvorfor skal alt være så vanskelig? se her: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html <--svaret på alle dine lidelser!! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Den 2002-09-28 12:08, skrev Xvani:litt off topic til lasse: (leste akkurat tråden hans om dette)Herregud mann, er det fordi du ikke vet svaret at du linker til søkingen? Hvis du absolutt må linke til søk-så si hva han skal søke på, eller gi han et svar i tillegg!!!!Ellers er det helt riktig det Kjetil sier, men anbefaler likevel å lese dette [ironi] Nei, jeg vet ikke hvordan man påfører kjølepasta[/ironi] Hvis man er så dum at man ikke skjønner hva jeg mener med å linke til søke-funksjonen, ja da.... Dette er jo en topic som har vært oppe mill. ganger før, det står t.o.m en guide på OK.no om det! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 vis det er p4 du har tenkt til å bruke det på så er ikke as anbefalt til p4. bruk heller nanotherm 2. blue. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Yngvejos skrev (2002-09-28 12:32):vis det er p4 du har tenkt til å bruke det på så er ikke as anbefalt til p4. bruk heller nanotherm 2. blue. Kan du fortelle meg hvor du har lest det, Eller en link til noen seriøse sider som har testet det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-28 12:21, skrev LasseAndreK:Hvis man er så dum at man ikke skjønner hva jeg mener med å linke til søke-funksjonen, ja da.... Fortsatt off-topic. Håper vi kan fortsette å diskutere goop etter dette. Bare en melding til alle som linker til søking : Gi ett svar i tillegg... hvis alle linker til søking hver gang ett spørsmål kommer opp så har man ett problem. Nemlig det at om man i fremtiden søker etter svar på ett spørsmål så får man opp en haug med emner der det kun linkes til søking. Så gir man til slutt opp og slutter å bruke forumet fordi alle tidligere emner kun inneholder kjeft fordi man ikke bruker søkefunksjonen. Takk. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Påfør bare et tynt lag med kjølepasta på CPU, ikke smør over en større flate på kjøleribben, da artic silver pastaen er strømledende, og kan hvis den begynner å "renne" / bli presset utover føre til kontakt mellom noen av de små "pinnen" rundt CPU'en og føre i beste fall til at CPU'en blir ustabil og i værste fall til at du tar livet av CPU'en. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Trenger man kjølepasta hvis man ikke skal overklokke? Lenke til kommentar
normal Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 ja men da kan du bare gå for noe billig hvit goop eller noe hvis du derimot vil ha noe billig OG bra og som ikke griser voldsomt kjøper du Nanotherm II på microplex.no Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Kan være bra med pasta selv om man ikke skal overklokke. Med pasta blir prosessoren kjøligere. Alltid positivt å få varmen ned uansett om du skal overklokke eller ikke. Øker levetiden og stabiliteten på komponentene. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg skjønner bare ikke at noen i det hele tatt kan tvile på om det er behov for kjølepasta eller ikke! Slike burde kanskje ikke bygge PC selv... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Betroz skrev (2002-09-29 21:52):Jeg skjønner bare ikke at noen i det hele tatt kan tvile på om det er behov for kjølepasta eller ikke! Slike burde kanskje ikke bygge PC selv... Kjøper du boxed så trenger du ikke tenke på det. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Veit ikke helt hva som skjedde med den linken, men den var ment til guiden på oc.no, uansett... nå er linken fixa Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Huska feil. det var xeon cpuer det gjalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå