Gå til innhold

påføring av kjølepasta....Trenger hjelp!!!

stoolman

Anbefalte innlegg

Hei på dere!!

Skal montere cpu i et nytt hovedkort, og har i den forbindelse kjøpt arctic silver kjølepasta.

Skal denne påføres i et tynt lag på cpu, eller vil jeg tjene mer på å påføre denne på heatsink. Med dette tenker jeg på å påføre denne på et større område enn bare der cpu sitter med tanke på bedre varmespredning.

Lurer også på om AS skal tørke før jeg monterer cpu i sokkel...

Kan noen hjelpe meg!!!??

Takknemlig for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt off topic til lasse: (leste akkurat tråden hans om dette)

Herregud mann, er det fordi du ikke vet svaret at du linker til søkingen? Hvis du absolutt må linke til søk-så si hva han skal søke på, eller gi han et svar i tillegg!!!!

Ellers er det helt riktig det Kjetil sier, men anbefaler likevel å lese dette

- Ikke undervurder min manglende kompetanse, :grin: og få noreg ut av Norge!

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-10-01 13:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-28 12:08, skrev Xvani:

litt off topic til lasse: (leste akkurat tråden hans om dette)

Herregud mann, er det fordi du ikke vet svaret at du linker til søkingen? Hvis du absolutt må linke til søk-så si hva han skal søke på, eller gi han et svar i tillegg!!!!

Ellers er det helt riktig det Kjetil sier, men anbefaler likevel å lese

[ironi] Nei, jeg vet ikke hvordan man påfører kjølepasta[/ironi]

Hvis man er så dum at man ikke skjønner hva jeg mener med å linke til søke-funksjonen, ja da....

Dette er jo en topic som har vært oppe mill. ganger før, det står t.o.m en guide på OK.no om det!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-28 12:21, skrev LasseAndreK:

Hvis man er så dum at man ikke skjønner hva jeg mener med å linke til søke-funksjonen, ja da....

Fortsatt off-topic. Håper vi kan fortsette å diskutere goop etter dette. Bare en melding til alle som linker til søking :

Gi ett svar i tillegg... hvis alle linker til søking hver gang ett spørsmål kommer opp så har man ett problem. Nemlig det at om man i fremtiden søker etter svar på ett spørsmål så får man opp en haug med emner der det kun linkes til søking. Så gir man til slutt opp og slutter å bruke forumet fordi alle tidligere emner kun inneholder kjeft fordi man ikke bruker søkefunksjonen.

Takk.

Lenke til kommentar

Påfør bare et tynt lag med kjølepasta på CPU, ikke smør over en større flate på kjøleribben, da artic silver pastaen er strømledende, og kan hvis den begynner å "renne" / bli presset utover føre til kontakt mellom noen av de små "pinnen" rundt CPU'en og føre i beste fall til at CPU'en blir ustabil og i værste fall til at du tar livet av CPU'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...