magicus Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Syns å huske å ha sett en lignende tråd, men husker ikke hvor og fant ingenting når eg søkte etter "toll alkohol" på søkefunksjonen. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...guage=NO#fritak Der står det om hvor mye alkohol som kan bringes inn. Forstår eg det rett hvis eg kan bringe inn 1 liter sprit (60%) OG 1 liter vin(22%) OG 2 liter øl(4.75%) Og hvis eg tar en flaske ekstra vin kor mye må eg ut med hvis eg blir tatt? Takker for svar. Forresten... Er det en lur ide og ta det som er kvoten og plassere det i bagasjen som går i bagasje rommet på flyet og å ta "den ekstra" flasken vin i håndbagasjen? Eller er det regler for å ta alkohol med seg i håndbagasjen på flyet? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Så vidt jeg har forstått så er det en liter sprit, en liter vin og 3 liter øl. Om du blir stoppa med ei flaske vin for mye så blir du fratatt denne og ilagt ei ikke så alt for høy bot(tror jeg). Det er samme pokker om du har kvota i bagasjen og "det ekstra" i håndbagasjen, du får tross alt bagasjen før du går gjennom tollen... Og jeg tror ikke det er noen regler mot alkohol i håndbagasjen, taxfree-butikkene er tross alt etter at du har sjekket inn og gått gjennom sikkerhetskontrollen... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Så vidt jeg har forstått så er det en liter sprit, en liter vin og 3 liter øl. Om du blir stoppa med ei flaske vin for mye så blir du fratatt denne og ilagt ei ikke så alt for høy bot(tror jeg). 5884188[/snapback] Du kan IKKE ha med 3 liter øl, KUN 2 liter hvis du har med vin / sprit. Hvis du dropper spriten, kan du ta med 2 liter vin. Dropper du BÅDE vin og sprit, kan du ha med inntil 4 liter øl. EDIT: Forresten, så tror jeg du ved smugling blir fratatt ALLE flaskene. Ikke bare de som er for mange. Endret 8. april 2006 av Autofil Lenke til kommentar
magicus Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Hva? Tar de alle flaskene?? Det kan vel ikke være tilfelle.. Ok så eg kan ta med 4 liter øl hvis ikke tar med noe annet. Men kan eg kan ta med 4 liter rusbrus med 4.7% hvis eg ikke tar noe annet øl, sprit, vin etc. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Forresten... Er det en lur ide og ta det som er kvoten og plassere det i bagasjen som går i bagasje rommet på flyet og å ta "den ekstra" flasken vin i håndbagasjen? Eller er det regler for å ta alkohol med seg i håndbagasjen på flyet? 5877793[/snapback] Det er ingenting i veien for å gjøre dette, men husk at du må hente bagasjen og gå gjennom tollen - i den rekkefølgen. Så du må uansett gå gjennom med alt på deg. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hva? Tar de alle flaskene?? Det kan vel ikke være tilfelle.. Ok så eg kan ta med 4 liter øl hvis ikke tar med noe annet. Men kan eg kan ta med 4 liter rusbrus med 4.7% hvis eg ikke tar noe annet øl, sprit, vin etc. 5891659[/snapback] Om du går på grønt og blir stoppet med for mye, så tar de vel alt. Men om du går rødt, så kan di fortolle varene. Er litt usikker på om da må betale for alt, eller kun det som er over kvota. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Går du på rødt og fortoller betaler du bare toll på det som er over kvoten. EDIT: Du skal ikke legge sprit/vin i innsjekket bagasje. Endret 9. april 2006 av PerB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå