SteelDragon89 Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Legger ut noen bilder som jeg er ganske fornøyd med. Hva synes dere? Er vinkelen fin? Hva kunne jeg gjort bedre? Noen tips? Fortell meg hva du synes! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Bilde 1: Ser ikke hva det er, er det en sopp ( ) så er det jo ikke noe vinterbilde synes jeg. Dårlig lys også.. Bilde 2: Likte det ikke fordi det er møkkete (les: uren) snø og noe som jeg synes ødelegger bildet... Bilde 3: For mørkt og mørke skyer, veit ikke om jeg liker det eller ikke. Bilde 4: Standar landskapsbilde.. litt for lyst synes jeg Bilde 5: Her har du virkelig fått det til, knall stilig bilde med unike fargekontraster. Godt gjort! Lenke til kommentar
SteelDragon89 Skrevet 6. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Takker for kritikk! Du gir gode tips og jeg er delvis enig med deg Men det mørke soppbildet og det med de mørke skyene synes jeg er tøffe nettop fordi de er mørke. Synes det er noe trollsk/mystisk med soppbildet. Det med skyene er tatt i en rar vinkel og ment at det skal være mørkt. Men det er helt etter hva en synes selv om det er tøft eller ikke Er enig med at det solnedgang bilde er det fineste/tøffeste og at det landskapsbildet er litt vanlig, og kansje litt lyst ja Takker for rask respons! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. april 2006 Rapporter Del Skrevet 6. april 2006 Takker for kritikk! Du gir gode tips og jeg er delvis enig med deg Men det mørke soppbildet og det med de mørke skyene synes jeg er tøffe nettop fordi de er mørke. Synes det er noe trollsk/mystisk med soppbildet. Det med skyene er tatt i en rar vinkel og ment at det skal være mørkt. Men det er helt etter hva en synes selv om det er tøft eller ikke Er enig med at det solnedgang bilde er det fineste/tøffeste og at det landskapsbildet er litt vanlig, og kansje litt lyst ja Takker for rask respons! 5877789[/snapback] Ja, når du sier det med trollsk og mystisk om soppbildet så er jeg helt enig... Veldig stilig på den måten. Men siden overskriften var vinterbilder stilte jeg meg kritisk til det Det med skyene var også stilig på sin måte, men ikke som vinterbilde Keep up the good work! Lenke til kommentar
ttd Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 1. Dårlig. Stygt blitzlys, deler som var veldig uskarpt. 2. Dårlig. Greit nok motiv, men utrolig kjedelig lys (bortsett fra en liten solstråle litt til høyre for midten). Kraftig blåstikk. 3. Beste bildet. Bildet har stemning, ikke for mye som er svart, en interresant himmel. Elendig utsnitt dog. Se øverste hjørne til høyre. 4. Dårlig. Et håpløst middelmådig landskapsbilde uten spesielt motiv, fine farger eller en spennede vinkel. 5. Kjedelig bilde av fint lys. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Alt for store bildefiler. Et bilde trenger ikke være mer enn 200k, i hvertfall ikke hvis du skal presentere flere i samme tråd. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 1. Dårlig. Stygt blitzlys, deler som var veldig uskarpt.2. Dårlig. Greit nok motiv, men utrolig kjedelig lys (bortsett fra en liten solstråle litt til høyre for midten). Kraftig blåstikk. 3. Beste bildet. Bildet har stemning, ikke for mye som er svart, en interresant himmel. Elendig utsnitt dog. Se øverste hjørne til høyre. 4. Dårlig. Et håpløst middelmådig landskapsbilde uten spesielt motiv, fine farger eller en spennede vinkel. 5. Kjedelig bilde av fint lys. 5881915[/snapback] Oi, slakting... Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Legger ut noen bilder som jeg er ganske fornøyd med. Hva synes dere?Er vinkelen fin? Hva kunne jeg gjort bedre? Noen tips? Fortell meg hva du synes! 5877600[/snapback] Meld deg inn på http://norsk.kameraklubb.net/ Der får du konstruktiv kritikk. Mvh Ståle S Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Først vil jeg si til snakenor, istedenfor å henvise til en side der du selv er moderator så kan du gi han bildekritikk på dette forumet. Det er trossalt her han har lagt ut bildene sine! Så til bildene: Jeg prøver meg på terningkast Bilde1: Blitz ute i skogen på kveldstid blir vel nesten aldri bra, noe som dette bildet viser. Blitz lager også veldig ofte harde skygger. Synes fokuspunktet ligger på feil plass. Ta bildet på nytt på dagtid, men da som macro. Terningkast 1. Bilde2: Iforhold til soppen så er dette mye bedre. Her er det motiver i fleng, bare du sikter rett. Men du må gå mye nærmere for å få med detaljene i isen. Må nok en runde i photoshop e.l for å øke poengsummen på dette. Terningkast 2. Bilde3: Busken i øverst til høyre, bort med den. Ellers så er det lite som fenger. Beklager. Terningkast 1. Bilde4: Av disse bildene så er dette det beste. Men dette er nok ett helt standard landskapsbilde. Fargestikk i bildet. En runde med levels i PS. Prøv deg frem med alternative beskjæringer. Terningkast 3. Bilde5: Solnedgangbilde, utrolig vanskelig å få ett bilde som skiller seg ut i mengden. Dette er 100% standardbilde som ikke blir ett minneverdig bilde for andre en deg selv og de du måtte ha med deg på turen. Terningkast 2. Dette ble stort sett kun dårlig kritikk. Men jeg regner med å se bedre bilder fra deg etterhvert. Lenke til kommentar
SteelDragon89 Skrevet 12. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2006 har nettop begynt å ta bilder. Tar bare bilder for gøy, og bryr meg ikke om at de skal være HELT perfekte. Takker for kritikk! Uansett om alle kritikkene jeg fikk var dårlige Lenke til kommentar
kak Skrevet 12. april 2006 Rapporter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Bilde nr 3 og 5 synes jeg var fine. Bilde 3 var på ingen måte for mørkt, men dramatisk og spennende slik som det er. Bilde nr 5 er jeg usikker på om kanskje kunne vært litt lysere, og kanskje beskjært slik at det ble litt mindre "svart". Bilde nr 2 tror jeg kunne blitt enda mer spennende om man gikk enda nærmere innpå isen. Bilde nr 1 burde vært tatt under bedre lysforhold, slik at du slapp å bruke blitz. Jeg synes på ingen måte at dette er en dårlig start! Stå på! Endret 12. april 2006 av kak Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. april 2006 Rapporter Del Skrevet 12. april 2006 Litt kritikk av bildene er vel også på sin plass. Av disse bildene likte jeg bare bilde nummer 3. Det er faktisk ganske bra. Nummer 5 er pent, men har alt for mye sort i nedre kant av bildet. Snipp snipp, bort med det. Ikke særlig spennende, men det kan bli et greit bilde i sin genre. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 12. april 2006 Rapporter Del Skrevet 12. april 2006 Må si jeg likte bilde 1 spesielt godt, faktisk! Ikke teknisk perfekt men en ubehagelig realisme og stemning som hoppa rett ut av det. Og det er faktisk på grunn av blitzlyset: fikk følelsen av å gå i en ekkel, fremmedartet skog med lommelykt. Lenke til kommentar
SteelDragon89 Skrevet 17. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2006 Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå