AK47 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg har trolig ødelagt harddisken til min bærbare HP Omnibook. Jeg har kikket rundt på komplett og andre steder hvor de selger harddisker, men finner ikke noe spesifikt for bærbare datamaskiner. Kan noen fortelle meg hva jeg skal lete etter, og eventuelt hvor? Er det standart harddisk for bærbare, eller må jeg finne en spesielt beregnet til min H(å)P(løse)? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Altså laptoper i dag bruker 2.5" mens stasjonære PC-er bruker 3.5" tommers harddisker. Komplett har dem vet jeg. Hva du må ha er nesten opp til deg selv. Men det er litt lurt å kjøpe IDE hvis du har IDE på den fra før av. Slik at du ikke kjøper en harddisk med S-ATA. Som du da ikke kan bruke siden PC-en din ikke støtter det. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Jeg bestilte 2,5" disk fra komplett. En Samsung SpinPoint M40 40GB. Endelig tenkte jeg, og dro ut den gamle disken (atter en gang) og snittet opp innpakningen til den nye disken. De er like i størrelse, men det er to forsjellige kjønn, om dere skjønner hva jeg mener. Den som sto i var hunkjønn, den jeg fikk var hankjønn. Det ser dessverre ut til at jeg må benytte angrefristen hos Komplett Har noen en ide til hva jeg da skal se etter? Hva er denne hunkjønndisken? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hva er betegnelsen på harddisken? Har aldri sett en hunkjønn 2.5" harddisk. Jeg har selv byttet i en eldre HP Omnibook - og den benyttet standard 2.5 harddisk. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 AK47: Sjekk om det ikke er en overgangsplugg du kan dra av den gamle disken. Dette er ganske vanlig, for det skal i utgangspunktet ikke være forskjell på 2,5" IDE-disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå