Gå til innhold

OCZ ram, får feil i MemTEst86.

asad

Anbefalte innlegg

Har denne rammen her:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=23951 ( OCZ pc4000 )

Og et Asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort.

Kjørte netopp en ram test, og fikk ca 500 feil etter 20 minutter. Er det noe kompatibilitetsproblemer her eller? Husker jeg kjøpte et asus kort , samt ocz brikker til min forrige pc også. Da var det også noe galt med brikkene,utifra testen. SÅ sendte jeg brikkene tilbake til netshop, bare for å få igjen AKKURATT de samme brikkene og en melding om at de ikke fant noe feil der.Kjøpte da et nytt hovedkort og alt funka greit.

Det er vel ikke saken i dette tilfellet? Vil ikke miste mange uker pga slik tull.Tror dere netshop sender meg andre brikker jeg kan bruke i mellomtiden eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk volten, OCZ brikker elsker høy spenning. gjerne 2.7-2.8v ...

Sjekk deretter en og en brikke i memtest...mulig det bare er en av dem det er feil på.. slik var det med mine og jeg fikk beholde begge brikkene til netshop sente ny til meg med returlapp :)

Lenke til kommentar
Hvor mye volt gir du dem? Jeg for eksempel prøvde å kjøre mine på AUTO og prøvde å sette volten manuelt på 2,7 eller noe, de ble mer stabilt da enn på auto (jeg har OCZ XTC)

5877295[/snapback]

Hm, da må jeg inn i biosen og sjekke. Straks tilbake.

Lenke til kommentar

Er MemTest86 100% til å stole på?

Jeg har prøvd begge brikkene separat og det popper opp feil på 40%. Betyr dette at begge brikkene er defekte?

EDIT: Har nå prøvd et par andre rambrikker, og IGJEN får jeg feil! Hva skjer her egentlig? :hmm:

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...