Gå til innhold

Redigering av VOB

Anbefalte innlegg

Jeg har noen VOB-filer fra en DVD-opptaker jeg skulle ha redigert litt. Kan noen gi meg noen tips om åssen jeg får til dette? Jeg har Pinnacle Studio 8 her, men den tar ikke imot annet video (tror jeg) enn rett fra DV-kameraer.

Jeg vil også gjerne etterpå ha ut filmen i f.eks. MPEG2 eller et annet fritt format, som kan vises på Win, MacOS og Linux osv.

Jeg har ALDRI drevet med videoredigering før, men tror jeg har en anelse om åssen ting gjøres i selve regideringsprogrammene.

Edit: Eventuelle programmer som anbefales, må være gratis.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kopiér VOB-filene til harddisken, gi de navnet .MPG i stedet for .VOB, og det skal gå greit å få de inn i Pinn. 8. Det hender at lyden ikke blir med, da må du kopiere den separat ved f. eks. å kjøre lydprogrammet Audacity (gratis) på opptak samtidig som du spiller av videoen, og så legge på lyden etterpå. Du kan lagre ferdigredigert video på harddisk som MPEG.

Lenke til kommentar
Kopiér VOB-filene til harddisken, gi de navnet .MPG i stedet for .VOB, og det skal gå greit å få de inn i Pinn. 8.  Det hender at lyden ikke blir med, da må du kopiere den separat ved f. eks. å kjøre lydprogrammet Audacity (gratis) på opptak samtidig som du spiller av videoen, og så legge på lyden etterpå. Du kan lagre ferdigredigert video på harddisk som MPEG.

5878865[/snapback]

Lurte på dette jeg og. Tusen takk for tipset! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...