Gå til innhold

Nikon D70 + 18-70mm. Bra pris?


Anbefalte innlegg

Jeg gikk for en Twinmos 2 GB CF 140x brikke i første omgang. Vet at dere ikke liker Twinmos, men jeg har ikke noen problemer med Twinmos SD brikkene jeg kjøpte så satser på CF brikken også.

Var og hentet den i går kveld i postautomaten til komplett.

5881349[/snapback]

Jeg bruker ikke annet enn TwinMOS minnebrikker, og har heller aldri hatt noen problemer med dem. Kjøpte nylig en 2GB TwinMOS 140x Ultra-X CF minnebrikke selv! :) Har 2 stk av samme type men 1GB fra før. I tillegg har jeg 2 stk 512mb av den "vanlige" typen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg bruke: Nikon batteri EN-EL3e? eller må jeg bare ha EN-EL3?

Og noen som vet hvor det er billigst?

5882392[/snapback]

Du kan bruke EN-EL3e, EN-EL3a og EN-EL3. Den sistnevnte har 1400mAh kapastitet, i motsetning til e og a-modellenes 1500mAh. e er i tillegg kompatibel med D200.

 

Billigst får du vel fra utlandet, fra ebay eller bhphotovideo.com. Hvis du kjøper originale Nikon-batterier er du sikker på den faktiske kapasiteten.

Lenke til kommentar

Ok, ser at EN-EL3 koster 295 på komplett. Og 84 kroner på MyTrendyPhone.dk

 

Kanskje bestille to derfra og se om det er noe tess. Er jo uansett meget billig for 1600mAh.

 

Men det er uorginale batterier selvsagt....men 84 kroner har jeg råd til å kaste bort så lenge jeg ikke ødelegger kameraet.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Da er de første bildene tatt: Nikon D70 7.april - Mølen

 

Ser fort at jeg burde bruke RAW formatet når jeg tar bilder, da jeg synes det er litt mye "støy" i bildene. Ikke at det vil være noe problem på utskrifter som ikke er veldig store, men likevel.

Bakdelen med RAW er jobben i ettertid.

 

Så objektiver...kjenner jeg meg selv, blir det nok innkjøp av et ekstra objektiv om ikke alt for lenge.

 

Siden jeg ikke har planer om å bruke 5-7k på et objektiv, har jeg sett på følgende:

 

Nikon AF-S DX 55-200mm objektiv f/4-5,6G ED (Nikkor linse)

 

Nikon AF 70-300 f/4-5.6G sort (Nikkor linse)

 

Tamron AF 70-300 F4-5.6 LD MACRO 1:2 NIKON

 

Sigma AF 28-300mm f/3,5-6,3 DG (kanskje i dyreste laget)

 

Hvilket av disse over vil være det beste valget for meg med tanke på zoom? Og er det andre som vil være bedre i samme pris klasse?

Lenke til kommentar

Ja det kan være riktig, hadde litt problemer med autofokusen, og valgte Manuelt program. Glemte å stille ned ISO verdien kanskje.....

Tror ikke jeg hadde valgt Auto ISO før etter jeg kom hjem og leste litt mer i manualen...

 

PS! Har du et program som kan lese av ISO verdien så kjapt? Er det en funksjon i Photoshop jeg burde vite om?

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Så objektiver...kjenner jeg meg selv, blir det nok innkjøp av et ekstra objektiv

Nikon AF 70-300 f/4-5.6G sort (Nikkor linse)

5890265[/snapback]

 

Dette eller den forbedrede versjonen med ED glass som mange mener er verdt prisforskjellen på ca. 2000,- Er nok enig i det.

 

Jeg har selv hatt Sigma 55-200mm DC og 70-300mm DG APO Macro II som jeg ikke var fornøyd med og solgte disse.

 

jeg satser på å kjøpe meg et 70/80- 200mm f2,8 nikkor brukt i prisleiet 3-5000,-

 

I vårt prisleie er jeg mest fornøyd med nikkoroptikk.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Så da blir det kanskje en Nikkor linse da 70-300mm....

Men vet ikke om jeg bruker de 2000 ekstra på ED glass nå...kan jo kjøpe mer senere...

Uansett greit start objektiv

 

Eneste jeg lurer på: På 70-300mm linsa står det bare AF, mens på 55-200 står det AF-S

 

Hva er forskjellen, og er det ene bedre enn det andre?

Lenke til kommentar

AF-S betyr at objektivet har SWM (Silent Wave Motor), det vil si innebygget fokusmotor i objektivet. AF-S/SWM er raskere og mer stillegående enn AF hvor motoren i kameraet blir benyttet.

 

18-70-objektivet du har fra før er AF-S.

Endret av kak
Lenke til kommentar

Ok, så AF-S er raskere. Men etter å ha lest litt her i forumet og på andre steder, er jeg ikke blitt veldig mye klokere på om hvilket av 55-200 AF-S eller 70-300 AF objektivene som vil være det beste kjøpet.

 

Jeg tenker da på Tele Zoom. I prinsippet vil vel 70-300mm objektivet være det beste til dette formålet, siden jeg allerede har ett godt objektiv (18-70mm) til nær fotografering og landskapsfotografering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...