Keiseren av Grønland Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Du liker tydeligvis å snakke for mange du, og gjøre dine subjektive meninger høres omfattende ut. Famitsu er Japans største spillblad, og det er fra Japan spill kommer fra. Det er spillmekka. Famitsu har skikkelige fagfolk fra spillindustriens hjerte. Jeg har lest fler anmeldelser fra dem oversatt og der ser du helt andre tendenser enn gamespot og ign, som alle er amerikanske, og jeg vet ikke om du er klar over hvor mye søppelblader / magasiner / tabloider som produseres i amerika. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Du liker tydeligvis å snakke for mange du, og gjøre dine subjektive meninger høres omfattende ut. Famitsu er Japans største spillblad, og det er fra Japan spill kommer fra. Det er spillmekka. Famitsu har skikkelige fagfolk fra spillindustriens hjerte. Jeg har lest fler anmeldelser fra dem oversatt og der ser du helt andre tendenser enn gamespot og ign, som alle er amerikanske, og jeg vet ikke om du er klar over hvor mye søppelblader / magasiner / tabloider som produseres i amerika. 5894421[/snapback] *gjesp* Du snakker om å gjøre subjektive meninger omfattende, og så går du videre til å si noe som "og det er fra Japan spill kommer fra. Det er spillmekka." Så tok du nok og bæsja på leggen litt med timinga. Jeg har også hørt mye om Famitsu, de bruker 4 anmeldere og hver gir en score fra 1-10 og så legger dem det sammen til en total av 40 mulige. blablabla. Men jeg skjønner som sagt ikke japansk, så jeg kan liksom ikke si at jeg mener de er et bra blad eller ikke. Oversatte anmeldelser holder ikke for at jeg skal si at de er bra eller ikke, da det å oversette japansk ikke er det letteste i verden. Som sagt, hold deg til språk vi skjønner. Og nå trenger vi ikke gå inn i en diskusjon om at vestlige spill er absolut på høyde med japanske spill. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hvorfor skal jeg holde meg til et vestlig språk for å tilfredsstille deg? Du nekter altså for at japan er spillmekka i tillegg? Men ser ingen grunn til at jeg skal begrense kunnskapen min for deg. I japan er det et høyt faglig nivå for spill. Det er der bransjen er større enn noe annet sted i verden. Da hører det til at pressen er tilpasset et slikt faktum, og da er på et høyt faglig nivå selv. Famitsu er prima av spillblader der, og da lærer man en del som vesterisk av å høre på deres journalistikk. Hva anngår kvalitetsforskjell på vesteriske og japanske spill, vil jeg nok si seieren går ganske lett til japanske. Du kommer vel til å sutre over at jeg sa akkurat det nå, jeg kommer til å gi blaffen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Og anngående salgstall på psp. Har sony shippet ut 15 millioner eksemplarer, så er det på grunn av at butikkene etterspør det, og vet du hvorfor butikker etterspør fler? Fordi det selger, og trengs mer. Alle bestiller basert på sin salgsratio. Hva så om du kanskje så et par psp'er ligge på hylla på den lokale elektriker butikken på hjørnet i hvor enn bondeland du befinner deg i. Det er like dumt å si som at jeg har sett DS ligge like ofte på hylla som psp og hevde at den da ikke selger. 5894346[/snapback] Absolutt ingen vits å diskutere en gang. Sony opererer med hvor mange enheter de har sendt ut til butikkene, noe som absolutt ikke er representativt med hvor mange de har solgt. Nintendo viser alltid faktiske salgstall som butikken har solgt. Så inntil Sony for en gang skyld kommer med reelle tall, er det liten vits å diksuterere. Men fakta er at DS har solgt flere enn PSP, da enheter sendt ut, ikke er like mange som de har solgt. punktum. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Og anngående salgstall på psp. Har sony shippet ut 15 millioner eksemplarer, så er det på grunn av at butikkene etterspør det, og vet du hvorfor butikker etterspør fler? Fordi det selger, og trengs mer. Alle bestiller basert på sin salgsratio. Hva så om du kanskje så et par psp'er ligge på hylla på den lokale elektriker butikken på hjørnet i hvor enn bondeland du befinner deg i. Det er like dumt å si som at jeg har sett DS ligge like ofte på hylla som psp og hevde at den da ikke selger. 5894346[/snapback] Absolutt ingen vits å diskutere en gang. Sony opererer med hvor mange enheter de har sendt ut til butikkene, noe som absolutt ikke er representativt med hvor mange de har solgt. Nintendo viser alltid faktiske salgstall som butikken har solgt. Så inntil Sony for en gang skyld kommer med reelle tall, er det liten vits å diksuterere. Men fakta er at DS har solgt flere enn PSP, da enheter sendt ut, ikke er like mange som de har solgt. punktum. 5894515[/snapback] At Sony har sendt ut 15 millioner utgaver av PSP stammer fra Desember 2005. Det var først i slutten av 2005 at salget av PSP virkelig tok av. Faktisk ble 5 millioner utgaver sendt ut mellom oktober og desember i fjor, og da begynte PSP å hale innpå DS. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Nei men det er jo greit at du selv skjønner språket du sier begrenser meg. Jeg nekter på at spillmekka er i japan ja, det finnes gode utviklere over hele kloden og de er langt fra japanske alle sammen, jeg nevner Ubisoft, Bioware, Silicon Knights, Bethesda, Rare, Rockstar, Retro Studios, IO, Funcom osv. Fra japan har vi Konami (til tider bra, til tider det største søppelet man kommer over), Nintendo, Square (men ikke etter de ble kjærester med Enix), og Tecmo. Utgjør de spillmekkaet? Ikke for min del. Men så vil jeg også vise folk hva han mener med en oversatt Famitsu anmeldelse her fant jeg den oversatte Zelda: Wind Waker Bakataaru: 10It surpasses the impact of "Ocarina," surprising in that it's not inferior. Being that this Zelda seems to be in a new epoch, there is enormous security. Also, with animation different from realism, a new dimension of game expression is found here. The mighty deep story develops in the stages, and not while traveling. It's safe to say that it's Zelda. Seriously, play it! Harinama: 10 With the expression method of toon rendering as the catalyst, the game's characteristic worldview is accomplished in a miraculous chemical reaction. I'm convinced that this video game is of most superior entertainment. Everything is fun. I expect that it'll be impossible not to fall in love with this world. Fukami Midan: 10 Remember, especially when playing Zelda, that animation of insecure expression is caused by the world's tinge; it conveys characters' emotions through eye movement. When understood, the heart shakes and the experience may bring you to tears. Puzzles and battles are also at the proper degree of difficulty, sufficient to solve! Kamikaze: 10 Through joy, anger, grief, and happiness, your expression after solving a troublesome puzzle is that of surprise. And each time you advance in the game, it expands your excitement. Quite like the child who plays for the first time, this game touches your heart. It's also great that those who have not yet experienced the series can easily enter into this revamped design without feeling strange. Ja dette var jo sannelig Shakespeare må jeg si. Nei, det blir nok litt for Lost In Translation for å kunne si at dette her er bra skrevet. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) At Sony har sendt ut 15 millioner utgaver av PSP stammer fra Desember 2005. Det var først i slutten av 2005 at salget av PSP virkelig tok av. Faktisk ble 5 millioner utgaver sendt ut mellom oktober og desember i fjor, og da begynte PSP å hale innpå DS. 5894544[/snapback] Kilde takk ellers så avskriver vi hele det der. Husker du at det kom noe som het DS Lite også? Og noen sider tilbake hvor jeg skrev salgstallene til DS sammenlignet med alle andre konsoller? hvor PSP ikke solgte rundt 33,000 og DS solgte en samlet antall av over 150,000 på en uke? Og de 5 millionene som ble sendt ut mellom oktober og desember gjorde at sony kunne si at de hadde sendt ut 15 millioner PSP'er til butikkene i desember. Endret 9. april 2006 av Crockett Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Og anngående salgstall på psp. Har sony shippet ut 15 millioner eksemplarer, så er det på grunn av at butikkene etterspør det, og vet du hvorfor butikker etterspør fler? Fordi det selger, og trengs mer. Alle bestiller basert på sin salgsratio. Hva så om du kanskje så et par psp'er ligge på hylla på den lokale elektriker butikken på hjørnet i hvor enn bondeland du befinner deg i. Det er like dumt å si som at jeg har sett DS ligge like ofte på hylla som psp og hevde at den da ikke selger. 5894346[/snapback] Absolutt ingen vits å diskutere en gang. Sony opererer med hvor mange enheter de har sendt ut til butikkene, noe som absolutt ikke er representativt med hvor mange de har solgt. Nintendo viser alltid faktiske salgstall som butikken har solgt. Så inntil Sony for en gang skyld kommer med reelle tall, er det liten vits å diksuterere. Men fakta er at DS har solgt flere enn PSP, da enheter sendt ut, ikke er like mange som de har solgt. punktum. 5894515[/snapback] At Sony har sendt ut 15 millioner utgaver av PSP stammer fra Desember 2005. Det var først i slutten av 2005 at salget av PSP virkelig tok av. Faktisk ble 5 millioner utgaver sendt ut mellom oktober og desember i fjor, og da begynte PSP å hale innpå DS. 5894544[/snapback] Hørt om noe som heter DS Lite? Og hvor har du den kilden? Vet du hvor mange millioner DS (vanlig) solgte på 2 uker i julen i Japan? Over 2 millioner... helt til lageret gikk tomt. Og det er pga. lageret gikk tomt at PSP da for første gang på veldig lenge solgte mer enn DS i Japan. Men DS Lite satte en solid stopper for dette. Ellers rundt omkring i verden selges det omtrent likt med PSP og DS. Endret 9. april 2006 av TCi Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 At Sony har sendt ut 15 millioner utgaver av PSP stammer fra Desember 2005. Det var først i slutten av 2005 at salget av PSP virkelig tok av. Faktisk ble 5 millioner utgaver sendt ut mellom oktober og desember i fjor, og da begynte PSP å hale innpå DS. 5894544[/snapback] Kilde takk ellers så avskriver vi hele det der. Husker du at det kom noe som het DS Lite også? Og noen sider tilbake hvor jeg skrev salgstallene til DS sammenlignet med alle andre konsoller? hvor PSP ikke solgte rundt 33,000 og DS solgte en samlet antall av over 150,000 på en uke? 5894583[/snapback] Som vi alle vet gikk PSP-salget treigt i starten pga. veldig få spilltitler. Gå inn på wikipedia og søk på PSP. PSP haler innpå DS, og har kanskje tatt den igjen allerede. DS Lite kommer neppe til å øke salget betraktelig. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 At Sony har sendt ut 15 millioner utgaver av PSP stammer fra Desember 2005. Det var først i slutten av 2005 at salget av PSP virkelig tok av. Faktisk ble 5 millioner utgaver sendt ut mellom oktober og desember i fjor, og da begynte PSP å hale innpå DS. 5894544[/snapback] Kilde takk ellers så avskriver vi hele det der. Husker du at det kom noe som het DS Lite også? Og noen sider tilbake hvor jeg skrev salgstallene til DS sammenlignet med alle andre konsoller? hvor PSP ikke solgte rundt 33,000 og DS solgte en samlet antall av over 150,000 på en uke? 5894583[/snapback] Som vi alle vet gikk PSP-salget treigt i starten pga. veldig få spilltitler. Gå inn på wikipedia og søk på PSP. PSP haler innpå DS, og har kanskje tatt den igjen allerede. DS Lite kommer neppe til å øke salget betraktelig. 5894597[/snapback] Nå må jeg bare si det, har vert tålmodig lenge nok her, faen for en idiot du er. Gå inn og les der sjøl og kom tilbake og si noe annet enn det som allerede er sitert her i tråden, at DS Lite salget faktisk tar helt av. Du finner ingen plass at PSP tar innpå eller selger mer enn DS. Du kan finne eksempler på det motsatte. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) At Sony har sendt ut 15 millioner utgaver av PSP stammer fra Desember 2005. Det var først i slutten av 2005 at salget av PSP virkelig tok av. Faktisk ble 5 millioner utgaver sendt ut mellom oktober og desember i fjor, og da begynte PSP å hale innpå DS. 5894544[/snapback] Kilde takk ellers så avskriver vi hele det der. Husker du at det kom noe som het DS Lite også? Og noen sider tilbake hvor jeg skrev salgstallene til DS sammenlignet med alle andre konsoller? hvor PSP ikke solgte rundt 33,000 og DS solgte en samlet antall av over 150,000 på en uke? 5894583[/snapback] Som vi alle vet gikk PSP-salget treigt i starten pga. veldig få spilltitler. Gå inn på wikipedia og søk på PSP. PSP haler innpå DS, og har kanskje tatt den igjen allerede. DS Lite kommer neppe til å øke salget betraktelig. 5894597[/snapback] Nå må jeg bare si det, har vert tålmodig lenge nok her, faen for en idiot du er. Gå inn og les der sjøl og kom tilbake og si noe annet enn det som allerede er sitert her i tråden, at DS Lite salget faktisk tar helt av. Du finner ingen plass at PSP tar innpå eller selger mer enn DS. Du kan finne eksempler på det motsatte. 5894608[/snapback] Jeg har vært mer enn tålmodig med fanboy-pratet ditt om Nintendo også, 1/3 av alle PSP-ene ble sendt ut fra frabrikken på 2 mnd. Et eller annet sier meg at du ikke fulgte med i mattetimene, og derfor burde tenke over hvem som er idiot... LCS lå også øverst på salgslistene i Norge blandt håndholdte spill da det kom. As of Friday October 21, 2005, the PSP had shipped 10 million units worldwide. Sony was expecting a large boost in sales by the end of the year with the creation of the PSP Giga Pack, which debuted at the start of the holiday season. By hitting 10 million units shipped in 10 months it marked the "fastest penetration speed" of any PlayStation platform.[21]. By December 31, 2005 15 million units had been shipped.[1] Nå som spillutvalget begynner å bli bra selger PSP bra. At flere folk er klar over at PSP er langt mer effektiv til homebrews enn DS gjør heller ikke salget dårligere. Edit: At PSP var svært forsinket i Europa var også til fordel for Nintendo. Endret 9. april 2006 av superseven Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg har vært mer enn tålmodig med fanboy-pratet ditt om Nintendo også, 1/3 av alle PSP-ene ble sendt ut fra frabrikken på 2 mnd. Et eller annet sier meg at du ikke fulgte med i mattetimene, og derfor burde tenke over hvem som er idiot... LCS lå også øverst på salgslistene i Norge blandt håndholdte spill da det kom. 5894654[/snapback] Hva snakker du om? På 2 måneder så var det 2/3 som ikke ble sendt ut av fabrikken? As of Friday October 21, 2005, the PSP had shipped 10 million units worldwide. Sony was expecting a large boost in sales by the end of the year with the creation of the PSP Giga Pack, which debuted at the start of the holiday season. By hitting 10 million units shipped in 10 months it marked the "fastest penetration speed" of any PlayStation platform.[21]. By December 31, 2005 15 million units had been shipped.[1] Nå som spillutvalget begynner å bli bra selger PSP bra. At flere folk er klar over at PSP er langt mer effektiv til homebrews enn DS gjør heller ikke salget dårligere. Edit: At PSP var svært forsinket i Europa var også til fordel for Nintendo. 5894654[/snapback] Hvordan kan du høre på det pisspreiket til Sony, de sier de har sendt ut! De har ikke solgt, men sendt ut, de sier aldri hvor mange de har solgt. Men Sony-fanboys som deg oppfatter vel "15 millioner sendt ut" som "15 millioner er solgt". Når de sier slikt kan de ta med defekte enheter og alt da, de trenger ikke ta med reklamasjon osv osv i tallene sine, de bare sier vi har sendt ut så og så mange, om vi har solgt noen, nei det får ingen vite noe om. Og er virkelig Homebrew noe å skilte med? Da er det like greit å bare kjøpe seg en sånn GP2x hvis det er det man skal drive med, langt bedre enn PSP, jeg ville tro at de aller fleste som kjøper en PSP ville kjøpe den for spillene. Men hvis det står så skralt til med spillene at folk må unnskylde seg med at den er bra på homebrew, så er det jo litt sånn tragisk, vil du ikke si det? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg har vært mer enn tålmodig med fanboy-pratet ditt om Nintendo også, 1/3 av alle PSP-ene ble sendt ut fra frabrikken på 2 mnd. Et eller annet sier meg at du ikke fulgte med i mattetimene, og derfor burde tenke over hvem som er idiot... LCS lå også øverst på salgslistene i Norge blandt håndholdte spill da det kom. 5894654[/snapback] Hva snakker du om? På 2 måneder så var det 2/3 som ikke ble sendt ut av fabrikken? As of Friday October 21, 2005, the PSP had shipped 10 million units worldwide. Sony was expecting a large boost in sales by the end of the year with the creation of the PSP Giga Pack, which debuted at the start of the holiday season. By hitting 10 million units shipped in 10 months it marked the "fastest penetration speed" of any PlayStation platform.[21]. By December 31, 2005 15 million units had been shipped.[1] Nå som spillutvalget begynner å bli bra selger PSP bra. At flere folk er klar over at PSP er langt mer effektiv til homebrews enn DS gjør heller ikke salget dårligere. Edit: At PSP var svært forsinket i Europa var også til fordel for Nintendo. 5894654[/snapback] Hvordan kan du høre på det pisspreiket til Sony, de sier de har sendt ut! De har ikke solgt, men sendt ut, de sier aldri hvor mange de har solgt. Men Sony-fanboys som deg oppfatter vel "15 millioner sendt ut" som "15 millioner er solgt". Når de sier slikt kan de ta med defekte enheter og alt da, de trenger ikke ta med reklamasjon osv osv i tallene sine, de bare sier vi har sendt ut så og så mange, om vi har solgt noen, nei det får ingen vite noe om. Og er virkelig Homebrew noe å skilte med? Da er det like greit å bare kjøpe seg en sånn GP2x hvis det er det man skal drive med, langt bedre enn PSP, jeg ville tro at de aller fleste som kjøper en PSP ville kjøpe den for spillene. Men hvis det står så skralt til med spillene at folk må unnskylde seg med at den er bra på homebrew, så er det jo litt sånn tragisk, vil du ikke si det? 5894702[/snapback] Står valget mellom å tro på Sony, og å tro på en Nintendo-fanatikker som poster repetive, repetive og atter repetive innlegg som spinner på det samme om at PSP selger dårlig, har dårlige spill etc. velger jeg å tro på Sony. All sunn fornuft tilsier også at Sony ikke hadde sendt ut mange utgaver av PSP hvis etterspørselen var lav. Homebrews er konge, og PSP åpnet en helt ny verden da den kom, mtp. dette med hombebrews. Det er utrolig festlig å spille f.eks gamle Amiga-klassikkere på PSP. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Skjønner ikke helt poenget med å gjøre denne diskusjonen til en "min pappa er sterkere enn din" krangel. Jeg har hverken DS eller PSP, men etter det jeg har lest så satser de på radikalt forskjellige mål og publikum. PSP er teknisk overlegen og har diverse multimedia-funksjonalitet. DS på sin side har muligens flere spill som faktisk er spesielt egnet for det portable formatet, PSP ser ut til å større andel rene ports av fra de stasjonære konsollene. DS virker på dette området mer hensiktsmessig for portabel spilling - hvem gidder å sette seg ned og spille Splinter Cell i 5 minutt på t-banen? Ser dog klart at andre kan ha interesse av å ha "PS2-light" , mp3-spiller og filmfremviser i lomma med denne boksen. Merk at dette bare er min høyst personlige synsing, jeg er kanskje litt diskvalifisert siden jeg ikke eier noen av produktene selv. Når det gjelder salg av de to dingsene, så er det sagt mye i tråden allerede. Men har noen sagt noe om salget av *spill* til de to? Bare for å helle litt mer bensin på bålet... Boosted by four of the top five selling titles in Japan, DS games outsold PlayStation 2 games during 2005. Over the previous two years, more than half of the games sold in Japan were for Sony's system. PS2 games accounted for 55.4 percent of game sales in 2003 and 57.1 percent in 2004. But the picture changed in 2005 as DS games accounted for 41.4 percent of game sales in the country, and the PS2's share fell to 36.2 percent. http://www.gamespot.com/ds/driving/marioka...tml?sid=6144079 Hørte forresten på 1UP eller kanskje det var Gamespot sin forrige podcast at DS-spill nå utgjør over halvparten av alle solgte videospill i Japan. (Dette fant jeg dog ingen skriftlig kilde på med 30 sec googling, ta det med valgfri klypestørrelse salt. ) Endret 9. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Står valget mellom å tro på Sony, og å tro på en Nintendo-fanatikker som poster repetive, repetive og atter repetive innlegg som spinner på det samme om at PSP selger dårlig, har dårlige spill etc. velger jeg å tro på Sony. All sunn fornuft tilsier også at Sony ikke hadde sendt ut mange utgaver av PSP hvis etterspørselen var lav. Homebrews er konge, og PSP åpnet en helt ny verden da den kom, mtp. dette med hombebrews. Det er utrolig festlig å spille f.eks gamle Amiga-klassikkere på PSP. 5894747[/snapback] Ja, det er visst fanatisk å atter og atter igjen forklare for ignorante fans, at ting er ikke som de påstår. Ingen som sier PSP selger dårlig, bare at DS selger bedre. Dette er pga. at DS er billigere og har et mye bedre og mer unikt spillbibliotek. At PSP har lavere score på gamerankings.com sier jo bare et DS har i gjennomsnitt, bedre spill. DS kan også brukes til homebrews om du gidder å styre med det. Men det er bra du støtter maskinen din med å kjøpe spill og filmer, godt jobbet. Lover godt for støtten fra spillutviklere fremover (ja det var ironi). Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 De tre største spillutviklerne som står bak tidenes konsoller er alle japanske. Sega, Nintendo og SCEE. Dette er de tre hovedlisensinnehaverne som alle spilltitler må godkjennes av for å komme noe som helst sted. Det er bare nylig at xbox og amerikanerne kom på det store spillmarkedet med konsoll osv. Jeg så at bekjenskapen din til japanske utviklere var ekstremt begrenset. Det er nesten latterlig hvor lite du krediterer japan. Så å si 70% av alle verdens spill kommer fra japan. For å putte noen fler selskap i hodet på deg, så har du Namco, Capcom Sega. Det er egentlig en latterlig diskusjon å prøve å ramse opp så mange spillselskaper fra det ene landet til det andre. Tothegame har 966 registrerte selskap. Men du kan jo tenke deg at fra de tidligste klassikere som pong, som var et av de første spillene noensinne, kommer de fleste fra japan. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Polyphony Digital er også japansk. Det finnes svært mange gode utviklere som ikke kommer fra USA, saken er bare den at flere utgivere er amerikanske. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Og er virkelig Homebrew noe å skilte med? Da er det like greit å bare kjøpe seg en sånn GP2x hvis det er det man skal drive med, langt bedre enn PSP, jeg ville tro at de aller fleste som kjøper en PSP ville kjøpe den for spillene. Men hvis det står så skralt til med spillene at folk må unnskylde seg med at den er bra på homebrew, så er det jo litt sånn tragisk, vil du ikke si det? 5894702[/snapback] Men på psp kan du spille litt GTA:LCS, også spille litt tetris hvis du føler for det. Det kan du ikke på GP2X. GP2X koster cirka 1200, men så har du moms og toll i tilleg, da koster det cirka like mye som en psp(1,395 på elkjøp og leftdal). Endret 9. april 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 glem tetris, lumines er det nye fete nå Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) De tre største spillutviklerne som står bak tidenes konsoller er alle japanske. Sega, Nintendo og SCEE. Dette er de tre hovedlisensinnehaverne som alle spilltitler må godkjennes av for å komme noe som helst sted. Det er bare nylig at xbox og amerikanerne kom på det store spillmarkedet med konsoll osv. Jeg så at bekjenskapen din til japanske utviklere var ekstremt begrenset. Det er nesten latterlig hvor lite du krediterer japan. Så å si 70% av alle verdens spill kommer fra japan. For å putte noen fler selskap i hodet på deg, så har du Namco, Capcom Sega. Det er egentlig en latterlig diskusjon å prøve å ramse opp så mange spillselskaper fra det ene landet til det andre. Tothegame har 966 registrerte selskap. Men du kan jo tenke deg at fra de tidligste klassikere som pong, som var et av de første spillene noensinne, kommer de fleste fra japan. 5894855[/snapback] Ja jeg glemte Capcom, de er også en av de bedre, Namco og Sega kan du beholde for min del. Hvor kommer disse faktaene fra at 70% av alle verdens spill kommer fra Japan. Du har så langt i denne tråden aldri opplyst noen kilder, hvorfor skal folk ta deg seriøst? Dessuten, hvorfor får du det til å høres ut som at det var de som starta dette konsollmarkedet. Kan du ABSOLUT ingenting om spillhistorie? Nei tydligvis ikke, hørt om amerikanske Atari? Og Pong er laget av Nolan Bushnell, med andre ord, også ikke japansk. Så siden det er så mye feil i det du sier, hvorfor skal vi tro på noe som helst av det? EDIT: og bare for å spøke litt med at du gjør narr av min kjennskap til japanske utviklere når du kaller Sony for SCEE. Det står for Sony Computer Entertainment Europe. Var det Europerene som lagde Playstation da? ops Endret 9. april 2006 av Crockett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå