Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 PSP øker i popularitet, og det var først og fremst i starten at salget gikk treigt. Hvilke kvalitetsspill finnes eksklusivt for Nintendo, utenom Nintendogs, Residen Evil 1 remake, Zelda, og Golden Eye? Kommer selv på mange kvalitetstitler som er eksklusivt for PSP. 5890797[/snapback] Phoenix Wright Mario Kart DS Animal Crossing Wild World Mario & Luigi: Partners in Time Lost in Blue Trauma Center: Under the Knife Advance Wars: Dual Strike Another Code: Two Memories Electroplankton Metroid Prime: Hunters Det der var bare de første jeg kom på, kvalitetsspill alle sammen, og jeg har sikkert glemt en bråte. PSP ser lekker ut, og jada, den har gode spesifikasjoner, men det blir bare mer og mer smertelig klart at det den leverer i hovedsak er mindre og mer knotete versjoner av PS2-spill. Begge konsollene er alltid med når jeg skal ut på lengre reiser. DS til spilling, PSP til å se på film (nei, ikke fra UMD). Når det gjelder å tørre å ta sjanser så bør vel selv den største Sony-fantast innse at det bare er Nintendo av de tre store som tør å tenke annerledes. Som tør å gå mot vinden fordi de har tro på at unike spillkonsepter er viktigere enn å følge det samme sporet med oppgraderinger. Xbox 360 og PS3 er mer av det samme. De tilbyr i hovedsak en oppgradering av opplevelsen Xbox og PS2 gav oss. Mer av det samme. Revolution ser ut til å bli noe helt annerledes enn GC. Det synes i alle fall jeg er spennende. At noen tør være annerledes. Det er det som driver den virkelige utviklingen. Jeg bryr meg ikke det spor om konsollen min har blue-ray eller ikke, det den må gjøre er å levere unike spill. Om Revolution leverer like mange eller flere unike spillopplevelser og koster en fjerdedel av PS3, vel, da er det et enkelt valg for min del. Markedsposisjonen til PS3 er på ingen måte sikret. Xbox 360 har fått et rimelig godt fotfeste før Sony kommer på banen, og når Sony endelig kommer må de sloss mot en konsoll som allerede har klart å opparbeide seg et imponerende spillbibiliotek. For ikke å snakke om at folk har en tendens til å kjøpe den konsollen vennene alt har. 5893811[/snapback] Spill som Mario Kart er kjedelige, og Nintendo burde gitt seg med Mario-konseptet da 16 bits-epoken var over. Det finnes flere kvalitetstitler eksklusivt for PSP, PS2/3, og XBOX. Eksempler på gode spill som er eksklusivt for PSP er LCS, og kommende GT4. PSP-spillene som portes til DS (som f.eks Burnout: Legends) er også brukbart nedgradert. At Nintendo tenker annerledes er jeg klar over, men flere fanboys bruker dette som en unnskyldning for svakere ytelser. Både Sony og MS satser like mye på spilleglede som Nintendo. Nintendo skal allikevel beundres for at de har meldt seg ut av kappløpet med Sony og MS. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Spill som Mario Kart er kjedelige, og Nintendo burde gitt seg med Mario-konseptet da 16 bits-epoken var over. Det finnes flere kvalitetstitler eksklusivt for PSP, PS2/3, og XBOX. Eksempler på gode spill som er eksklusivt for PSP er LCS, og kommende GT4. PSP-spillene som portes til DS (som f.eks Burnout: Legends) er også brukbart nedgradert. At Nintendo tenker annerledes er jeg klar over, men flere fanboys bruker dette som en unnskyldning for svakere ytelser. Både Sony og MS satser like mye på spilleglede som Nintendo. Nintendo skal allikevel beundres for at de har meldt seg ut av kappløpet med Sony og MS. 5893859[/snapback] Ser du, her viser du rett og slett fanboy-faktene dine selv og avviser spill som du VET godt er spill som høster god kritikk fra alle hold, du er for fanboy til å innrømme at det er gode spill. Men uansett hva du mener så vil det ikke forandre at folk elsker disse spillene, det er solid spill med mye gameplay, og andre spillutviklere burde sett på nintendo med beundring for hva de greier å lage, og hvilke følelser de vekker hos sine spillere. Hvis jeg ville så kunne jeg jo med fakta på min side sagt at Gamecube var den store vinneren i forrige generasjon, og Revolution mest sannsynlig kommer til å bli det denne runden også. Fordi de andre to rett og slett går på tap med maskinene sine. Det er et syn å ha på saken, så du får vinkle deg inn sannheten sånn den passer deg og leve med den du. Du er åpenbart ikke ute etter å ta til deg lærdom fra den andre siden av saken. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Spill som Mario Kart er kjedelige, og Nintendo burde gitt seg med Mario-konseptet da 16 bits-epoken var over. Det finnes flere kvalitetstitler eksklusivt for PSP, PS2/3, og XBOX. Eksempler på gode spill som er eksklusivt for PSP er LCS, og kommende GT4. PSP-spillene som portes til DS (som f.eks Burnout: Legends) er også brukbart nedgradert. At Nintendo tenker annerledes er jeg klar over, men flere fanboys bruker dette som en unnskyldning for svakere ytelser. Både Sony og MS satser like mye på spilleglede som Nintendo. Nintendo skal allikevel beundres for at de har meldt seg ut av kappløpet med Sony og MS. 5893859[/snapback] Ser du, her viser du rett og slett fanboy-faktene dine selv og avviser spill som du VET godt er spill som høster god kritikk fra alle hold, du er for fanboy til å innrømme at det er gode spill. Men uansett hva du mener så vil det ikke forandre at folk elsker disse spillene, det er solid spill med mye gameplay, og andre spillutviklere burde sett på nintendo med beundring for hva de greier å lage, og hvilke følelser de vekker hos sine spillere. Hvis jeg ville så kunne jeg jo med fakta på min side sagt at Gamecube var den store vinneren i forrige generasjon, og Revolution mest sannsynlig kommer til å bli det denne runden også. Fordi de andre to rett og slett går på tap med maskinene sine. Det er et syn å ha på saken, så du får vinkle deg inn sannheten sånn den passer deg og leve med den du. Du er åpenbart ikke ute etter å ta til deg lærdom fra den andre siden av saken. 5893883[/snapback] Hva kritikkerene mener har ingenting å si, baserer meg på egne erfaringer, ikke hva en fanboy-kritikker synest. Har prøvd både Mario Kart, Super Mario 64, og Super Mario Sunshine. Synest Super Mario 64 var helt greit da jeg var yngre, men har vokst i fra slike spill, og gikk lei av Sunshine etter én time. Spill som LCS, Burnout: Legends, Ridge Racer, og Lumines er godt likt, ingen av dem finnes i DS-versjon, med unntak av RR, og Burnout, som finnes i en sterkt nedgradert versjon. Eldre Nintendo-spill (som f.eks NES-spillene) vekker nostalgiske følelser, men 3D-versjonene av Super Mario, og et X-antall Pokémon-spill er et perfekt eksempel på mjølking. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hva kritikkerene mener har ingenting å si, baserer meg på egne erfaringer, ikke hva en fanboy-kritikker synest. Har prøvd både Mario Kart, Super Mario 64, og Super Mario Sunshine. Synest Super Mario 64 var helt greit da jeg var yngre, men har vokst i fra slike spill, og gikk lei av Sunshine etter én time. Spill som LCS, Burnout: Legends, Ridge Racer, og Lumines er godt likt, ingen av dem finnes i DS-versjon, med unntak av RR, og Burnout, som finnes i en sterkt nedgradert versjon. Eldre Nintendo-spill (som f.eks NES-spillene) vekker nostalgiske følelser, men 3D-versjonene av Super Mario, og et X-antall Pokémon-spill er et perfekt eksempel på mjølking. 5893925[/snapback] Hvorfor er det når det handler om titler til DS'en så har kritikere sitt syn ingenting å si, da er det bare opp til deg. Mens når det handler om PSP spill så er det hvor godt "alle" liker de. Du er full av selvmotsigelser Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Hva kritikkerene mener har ingenting å si, baserer meg på egne erfaringer, ikke hva en fanboy-kritikker synest. Har prøvd både Mario Kart, Super Mario 64, og Super Mario Sunshine. Synest Super Mario 64 var helt greit da jeg var yngre, men har vokst i fra slike spill, og gikk lei av Sunshine etter én time. Spill som LCS, Burnout: Legends, Ridge Racer, og Lumines er godt likt, ingen av dem finnes i DS-versjon, med unntak av RR, og Burnout, som finnes i en sterkt nedgradert versjon. Eldre Nintendo-spill (som f.eks NES-spillene) vekker nostalgiske følelser, men 3D-versjonene av Super Mario, og et X-antall Pokémon-spill er et perfekt eksempel på mjølking. 5893925[/snapback] Hvorfor er det når det handler om titler til DS'en så har kritikere sitt syn ingenting å si, da er det bare opp til deg. Mens når det handler om PSP spill så er det hvor godt "alle" liker de. Du er full av selvmotsigelser 5893950[/snapback] Utsagnet om hvor godt enkelte PSP-spill er likt er et motargument mot alle som sier at Nintendo setter spillegleden høyere enn Sony, og alle som trekker fram at Nintendo-spillene får best kritikk. Endret 9. april 2006 av superseven Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hva kritikkerene mener har ingenting å si, baserer meg på egne erfaringer, ikke hva en fanboy-kritikker synest. Har prøvd både Mario Kart, Super Mario 64, og Super Mario Sunshine. Synest Super Mario 64 var helt greit da jeg var yngre, men har vokst i fra slike spill, og gikk lei av Sunshine etter én time. Spill som LCS, Burnout: Legends, Ridge Racer, og Lumines er godt likt, ingen av dem finnes i DS-versjon, med unntak av RR, og Burnout, som finnes i en sterkt nedgradert versjon. Eldre Nintendo-spill (som f.eks NES-spillene) vekker nostalgiske følelser, men 3D-versjonene av Super Mario, og et X-antall Pokémon-spill er et perfekt eksempel på mjølking. 5893925[/snapback] Hvorfor er det når det handler om titler til DS'en så har kritikere sitt syn ingenting å si, da er det bare opp til deg. Mens når det handler om PSP spill så er det hvor godt "alle" liker de. Du er full av selvmotsigelser 5893950[/snapback] Utsagnet om hvor godt enkelte PSP-spill er likt er et motargument mot alle som sier at Nintendo setter spillegleden høyere enn Sony. 5893959[/snapback] Vel da kan jeg si at jeg syns GTA LCS var et patetisk forsøk på et GTA spill, RR og Burnout er kortvarige og kjedelige spill, og Lumines er ok. Så JEG ser ikke at utviklere for PSP setter spillglede høyere enn nintendo akkurat. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hva kritikkerene mener har ingenting å si, baserer meg på egne erfaringer, ikke hva en fanboy-kritikker synest. Har prøvd både Mario Kart, Super Mario 64, og Super Mario Sunshine. Synest Super Mario 64 var helt greit da jeg var yngre, men har vokst i fra slike spill, og gikk lei av Sunshine etter én time. Spill som LCS, Burnout: Legends, Ridge Racer, og Lumines er godt likt, ingen av dem finnes i DS-versjon, med unntak av RR, og Burnout, som finnes i en sterkt nedgradert versjon. Eldre Nintendo-spill (som f.eks NES-spillene) vekker nostalgiske følelser, men 3D-versjonene av Super Mario, og et X-antall Pokémon-spill er et perfekt eksempel på mjølking. 5893925[/snapback] Hvorfor er det når det handler om titler til DS'en så har kritikere sitt syn ingenting å si, da er det bare opp til deg. Mens når det handler om PSP spill så er det hvor godt "alle" liker de. Du er full av selvmotsigelser 5893950[/snapback] Utsagnet om hvor godt enkelte PSP-spill er likt er et motargument mot alle som sier at Nintendo setter spillegleden høyere enn Sony. 5893959[/snapback] Vel da kan jeg si at jeg syns GTA LCS var et patetisk forsøk på et GTA spill, RR og Burnout er kortvarige og kjedelige spill, og Lumines er ok. Så JEG ser ikke at utviklere for PSP setter spillglede høyere enn nintendo akkurat. 5893968[/snapback] LCS og SA er de eneste GTA-spillene med brukbar historie, i tillegg er LCS ganske nyskapende i og med at det gjør en hel by tilgjengelig i 3D på en håndholdt konsoll, RR og Burnout har fantastisk spillbarhet og er ganske nyskapende, nesten alle som har prøvd Lumines sier at det er ekstremt vanedannende (selv om grafikken ikke er allverdens), Lumines er et eksempel på at Sony ikke er redde for å gå egne veier, selv om jeg ikke er sikker på at det er min smak. Kjøper man PSP får man i både pose og sekk. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hva kritikkerene mener har ingenting å si, baserer meg på egne erfaringer, ikke hva en fanboy-kritikker synest. 5893925[/snapback] Ja, la oss heller legge dine synspunkter til grunn for diskusjonen. De virker tross alt langt mer representative enn hva disse fanboysa av noen anmeldere står for. Det som får det til å skurre bare en liten smule hos meg, er at disse "fanboy-kritikerne" gjerne har tilgang på alle plattformer og rikelig med spill, og at de dermed ikke har noe større "eierforhold" ovenfor en plattform enn den andre. Samt at de jeg kjenner til egentlig bryr seg langt mer om spill enn om hvilken plattform de er til. Beklager, men kan ikke si jeg får det samme inntrykket av deg. Spill som LCS, Burnout: Legends, Ridge Racer, og Lumines er godt likt, ingen av dem finnes i DS-versjon, med unntak av RR, og Burnout, som finnes i en sterkt nedgradert versjon. 5893925[/snapback] Litt på samme måte som PSP-versjonene er nedgraderte PS2-versjoner mener du? Fight Night Round 3 er også relativt ok på PSP. Bare så synd at det likevel er fullstendig overlegent på de store plattformene. Hvorfor kjøpe det til PSP da? Det må være om du er helt avhengig av PS2-spilla dine også når du er ute og reiser. Nettopp _derfor_ er jeg så skuffa over PSP. Gi meg noen gode grunner til å sitte hjemme i stua og spille PSP istedet for noe tilsvarende på større plattformer. Når det gjelder DS finnes det mange. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Hva kritikkerene mener har ingenting å si, baserer meg på egne erfaringer, ikke hva en fanboy-kritikker synest. 5893925[/snapback] Ja, la oss heller legge dine synspunkter til grunn for diskusjonen. De virker tross alt langt mer representative enn hva disse fanboysa av noen anmeldere står for. Det som får det til å skurre bare en liten smule hos meg, er at disse "fanboy-kritikerne" gjerne har tilgang på alle plattformer og rikelig med spill, og at de dermed ikke har noe større "eierforhold" ovenfor en plattform enn den andre. Samt at de jeg kjenner til egentlig bryr seg langt mer om spill enn om hvilken plattform de er til. Beklager, men kan ikke si jeg får det samme inntrykket av deg. Spill som LCS, Burnout: Legends, Ridge Racer, og Lumines er godt likt, ingen av dem finnes i DS-versjon, med unntak av RR, og Burnout, som finnes i en sterkt nedgradert versjon. 5893925[/snapback] Litt på samme måte som PSP-versjonene er nedgraderte PS2-versjoner mener du? Fight Night Round 3 er også relativt ok på PSP. Bare så synd at det likevel er fullstendig overlegent på de store plattformene. Hvorfor kjøpe det til PSP da? Det må være om du er helt avhengig av PS2-spilla dine også når du er ute og reiser. Nettopp _derfor_ er jeg så skuffa over PSP. Gi meg noen gode grunner til å sitte hjemme i stua og spille PSP istedet for noe tilsvarende på større plattformer. Når det gjelder DS finnes det mange. 5893987[/snapback] Burnout: Legends finnes ikke på PS2, det gjør heller ikke LCS, PSP er veldig brukervennlig når det gjelder homebrews. PSP er også grei å ha på lange, kjedelige flyturer. EDIT: Lumines finnes heller ikke på PS2. Når det gjelder DS er det bare Nintendogs blant de virkelige klassikkerene som ikke finnes på N64, og GC. Endret 9. april 2006 av superseven Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Burnout: Legends finnes ikke på PS2, det gjør heller ikke LCS5894015[/snapback] Nei. Det er imidlertid få argumenter for å ikke spille f.eks. Burnout 3 eller Revenge på en stasjonær istedet. Det samme gjelder LCS, om ikke det eksakt samme spillet finnes, så finner du gjerne tilsvarende (men bedre) opplevelser. PSP er veldig brukervennlig når det gjelder homebrews. PSP er også grei å ha på lange, kjedelige flyturer. 5894015[/snapback] Ja jøss, men å emulere eldre konsoller er det mye som kan. Selv mobiltelefonen min faktisk. Trodde vi diskuterte PSP-spill her også. EDIT: Lumines finnes heller ikke på PS2. Når det gjelder DS er det bare Nintendogs blant de virkelige klassikkerene som ikke finnes på N64, og GC. 5894015[/snapback] Det hadde vært litt mer givende å diskutere med deg hvis du i det minste prøvde å holde deg sånn nogenlunde i nærheten av realiteten. Jeg skjønner at du kanskje ikke har så god oversikt over DS-markedet, men jeg posta ei liste på en 10 titler i denne tråden, det er mange av de som ikke finnes til noe annet enn DS. Om du ikke har hørt om/har noe forhold til de spillene der så er det egentlig litt trist. Det blir nesten litt tragikomisk når du holde på som du gjør her, og samtidig kaller andre "fanboys". Si meg, eier du i det hele tatt en Nintendo DS selv, og i så fall; hvilke spill på lista mi har _du_ prøvd? Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 PSP er veldig brukervennlig når det gjelder homebrews. Det er interessant at eiere av PSP drar frem homebrew for å påpeke hvor bra maskinen er. Maskinen har vært en flopp til nå. De eneste spillene som kommer (med noen unntak) er nedstrippede versjoner av PS2-spill til ikke-nedstrippet pris. UMD-filmer er en regelrett fiasko, og Sony klarer ikke å tilby ny funksjonalitet i sin offisiell firmware som frister folk til å oppgradere. Det siste desperate forsøket nå, er å lokke med en PS1-emulator. Hei Sony! Jeg snakker til dere! Hva med å konsentrere seg om å faktisk lage _gode_ spill til PSP, istedet for å prøve å melke hver en dråpe ut av fiasko-produktet deres? Skal PSP reddes, er det to ting Sony kan gjøre: 1. La homebrew-scenen få mulighet til å gi ut signerte programmer for PSP. 2. Lag unike spill for PSP - gjerne der en PSP-spiller og en PS3-spiller kan samarbeide i lokale coop-spill på PS3. La PSPen bli en interaktiv del av PS3-satsningen. Inntil dette skjer, kommer plattformen til å bli et tapsprosjekt for Sony. Synd, for ideen var god i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Burnout: Legends finnes ikke på PS2, det gjør heller ikke LCS5894015[/snapback] Nei. Det er imidlertid få argumenter for å ikke spille f.eks. Burnout 3 eller Revenge på en stasjonær istedet. Det samme gjelder LCS, om ikke det eksakt samme spillet finnes, så finner du gjerne tilsvarende (men bedre) opplevelser. PSP er veldig brukervennlig når det gjelder homebrews. PSP er også grei å ha på lange, kjedelige flyturer. 5894015[/snapback] Ja jøss, men å emulere eldre konsoller er det mye som kan. Selv mobiltelefonen min faktisk. Trodde vi diskuterte PSP-spill her også. EDIT: Lumines finnes heller ikke på PS2. Når det gjelder DS er det bare Nintendogs blant de virkelige klassikkerene som ikke finnes på N64, og GC. 5894015[/snapback] Det hadde vært litt mer givende å diskutere med deg hvis du i det minste prøvde å holde deg sånn nogenlunde i nærheten av realiteten. Jeg skjønner at du kanskje ikke har så god oversikt over DS-markedet, men jeg posta ei liste på en 10 titler i denne tråden, det er mange av de som ikke finnes til noe annet enn DS. Om du ikke har hørt om/har noe forhold til de spillene der så er det egentlig litt trist. Det blir nesten litt tragikomisk når du holde på som du gjør her, og samtidig kaller andre "fanboys". Si meg, eier du i det hele tatt en Nintendo DS selv, og i så fall; hvilke spill på lista mi har _du_ prøvd? 5894063[/snapback] Eier ikke DS selv, har ikke råd til å ha både DS og PSP. Har ikke prøvd DS enda. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hvis de har solgt alle de 15 millionene så finnes det absolut ingenting igjen i butikkene, og siste jeg sjekka var hyllene fulle. Men hvordan kan du gå fra å si at PSP er langt mer populært enn DS når det ikke har solgt MER en DS, det er det jeg sier. Er fremdeles du som lyger her, bare at du prøver å putte ord i munnen på meg. De 3 spillene jeg trakk frem som var over 90% var fra Gamerankings.com, der er det et gjennomsnitt av alle anmeldelsene som er lagt ut. Der har PSP ingen spill over 90%. Jeg kan gjerne finne langt flere spill en bare de 3 hvis jeg begynner å grave på individuelle sider. DVD var noe helt annet. DVD var ikke sony sitt format, DVD var en erstatning for VHS, en erstatning vi virkelig trengte den gangen, vi TRENGER ikke en erstatning for DVD'en enda. Nintendo har mer ny teknologi å by på enn det Sony har. Sony har "større og bedre"-strategien, noe som absolut ikke fører til noe som leder til noe svært nyskapende. Revolution på den andre siden har kontrollen sin som forandre hele måten vi spiller på. Teknologien du snakker om til PS2 er en alle helt forferdelig utført, og alt er tilleggsutstyr, noe som vil si at så og si ingen utviklere vil utvikle for det, siden folk flest som kjøper konsollen ikke har lyst til å kjøpe en haug med ekstra dill dall, det leder til få spill som bruker denne "geniale teknologien" ps2 har skapt, som er bare jalla igrunn. Nei sorry, alle argrumentene dine er for dårlige. Forferdelig utført teknologi? Tror ikke det, du kan jo se hva slags spille automater som er populære i arcade haller, ja, time crisis, resident evil, alle med lightgun. Her bruker jeg det samme latterlige argumentet som du gjør, "sist jeg sjekka". Du er glad i å refferere til tall og konkrete kilder, men når du mangler de kildene så går du rett på veggen med personlig analyse av psp's verdenssalg ifølge hva du så på butikkhyllen. Og å kalle teknologien jalla og dårlig er forferdelig subjektivt. Hva med de som vil spille nintendo spill på den vanlige måten a? Det er nok folk som ikke vil ha en kontroll du må sitte å bevege på hele tiden, der tjener ikke revolution bra nok til den målgruppen. Kanskje du kan bruke kontrollen normalt og, men da er den ikke mye med i datidens ergonomi eller teknologi, akkurat som resten av konsollen er. Du sier den vil forandre måten vi spiller på, men det er rett og slett ikke faktum. Du vil kunne bruke den som pistol til skytespill, oisann, det finnes allerede. Du vil kunne bruke den som sverd i sverdspill, jøss, finnes allerede det også gitt, og skal du nå si Nintendo er de som har innovert dette konseptet? Hva blir det neste Nintendo skal ta fra andre og kalle sitt eget? Eyetoy kanskje? Jeg er klar over at det er tilleggsutstyr, men de som vil ha det, de kjøper det, så enkelt er det. Og beklager nok engang, for du sier vi ikke trenger noe nytt alternativ til dvd. Her måtte jeg nesten le litt. Hvor mye film tror du det hadde vært plass på en dvd i hd oppløsning? Eller et spill? Null, og da kan du sette igang med å skylle på resten av... hjemmeunderholdnings industrien. For hadde det ikke vært for lansering av HDtv, som vi her i Europa egentlig får veldig sent, så hadde forbrukerne aldri trengt å utvikle et HD format. Jeg er klar over at du ikke klarer å utføre logisk tenking over dette emnet, men det jeg sier her er rett og slett fakta, lik det eller ikke. Hva anngår gamerankings syntes jeg ikke det kvalifiseres som en ordentlig kilde. Halvparten av online spill sider har null faglig kompetanse i det hele tatt. Online spill journalistikk har ikke kvalitet. Skal du ha kvalitets annmeldelser, noe å stole på, så les de som faktisk er utdannede journalister. VG for eksempel, og flere norske aviser, har gitt Lumines, GTA LC, og Eternia kjempegod ros. Men kanskje du er en av dem som tror Norge ikke har peiling på noe som helst. Du kan forsåvidt da ta å lese annmeldelsene fra Edge, og Famitsu. Poenget er at gjennomsnittet på gamerankings består av en blanding av folk som ikke har peiling overhodet, og folk som har det. Du kan aldri basere noe konkret på gjennomsnitt, det er velkjent journalistikk. Det er kun for å gi en minimal pekepinn. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Jeg personlig mener at vi bør ønske Blu-ray, og HD-DVD velkommen, i stedet for å rakke ned på det. Hva skal man med en HD-TV hvis man ikke kan se film i HD-øppløsning? Edit: Velskrevet innlegg, Cetramarius. Endret 9. april 2006 av superseven Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Eier ikke DS selv, har ikke råd til å ha både DS og PSP. Har ikke prøvd DS enda. 5894080[/snapback] Hva i svarte er det du snakker om når du nå sier du ikke engang har prøvd en DS? Jeg har da i det minste prøvd begge 2 Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Eier ikke DS selv, har ikke råd til å ha både DS og PSP. Har ikke prøvd DS enda. 5894080[/snapback] Hva i svarte er det du snakker om når du nå sier du ikke engang har prøvd en DS? Jeg har da i det minste prøvd begge 2 5894216[/snapback] Har prøvd alle de andre konsollene til Nintendo. Her er det bare en myte at spillene er så mye bedre enn på andre konsoller. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Forferdelig utført teknologi? Tror ikke det, du kan jo se hva slags spille automater som er populære i arcade haller, ja, time crisis, resident evil, alle med lightgun. Her bruker jeg det samme latterlige argumentet som du gjør, "sist jeg sjekka". Du er glad i å refferere til tall og konkrete kilder, men når du mangler de kildene så går du rett på veggen med personlig analyse av psp's verdenssalg ifølge hva du så på butikkhyllen.Og å kalle teknologien jalla og dårlig er forferdelig subjektivt. Hva med de som vil spille nintendo spill på den vanlige måten a? Det er nok folk som ikke vil ha en kontroll du må sitte å bevege på hele tiden, der tjener ikke revolution bra nok til den målgruppen. Kanskje du kan bruke kontrollen normalt og, men da er den ikke mye med i datidens ergonomi eller teknologi, akkurat som resten av konsollen er. Du sier den vil forandre måten vi spiller på, men det er rett og slett ikke faktum. Du vil kunne bruke den som pistol til skytespill, oisann, det finnes allerede. Du vil kunne bruke den som sverd i sverdspill, jøss, finnes allerede det også gitt, og skal du nå si Nintendo er de som har innovert dette konseptet? Hva blir det neste Nintendo skal ta fra andre og kalle sitt eget? Eyetoy kanskje? Jeg er klar over at det er tilleggsutstyr, men de som vil ha det, de kjøper det, så enkelt er det. Og beklager nok engang, for du sier vi ikke trenger noe nytt alternativ til dvd. Her måtte jeg nesten le litt. Hvor mye film tror du det hadde vært plass på en dvd i hd oppløsning? Eller et spill? Null, og da kan du sette igang med å skylle på resten av... hjemmeunderholdnings industrien. For hadde det ikke vært for lansering av HDtv, som vi her i Europa egentlig får veldig sent, så hadde forbrukerne aldri trengt å utvikle et HD format. Jeg er klar over at du ikke klarer å utføre logisk tenking over dette emnet, men det jeg sier her er rett og slett fakta, lik det eller ikke. Hva anngår gamerankings syntes jeg ikke det kvalifiseres som en ordentlig kilde. Halvparten av online spill sider har null faglig kompetanse i det hele tatt. Online spill journalistikk har ikke kvalitet. Skal du ha kvalitets annmeldelser, noe å stole på, så les de som faktisk er utdannede journalister. VG for eksempel, og flere norske aviser, har gitt Lumines, GTA LC, og Eternia kjempegod ros. Men kanskje du er en av dem som tror Norge ikke har peiling på noe som helst. Du kan forsåvidt da ta å lese annmeldelsene fra Edge, og Famitsu. Poenget er at gjennomsnittet på gamerankings består av en blanding av folk som ikke har peiling overhodet, og folk som har det. Du kan aldri basere noe konkret på gjennomsnitt, det er velkjent journalistikk. Det er kun for å gi en minimal pekepinn. 5894161[/snapback] Forferdelig utført teknologi ja, light gun baserer seg på at du sitter helt i ro og skyter på skjermen. Ikke noe PS2 fant opp du, jeg husker da virkelig gode gamle duck hunt på NES, dette er gammelt. Det er snakk om å bevege seg rundt i miljøene, ikke sitte der statisk og plaffe det som dukker opp, det er en langt mer naturlig og realistisk måte å spille spillene på og vil kanskje til og med slå mus+tastatur i FPS spill. Sverd til PS2, kom ALDRI til norge, og det var vel 1 spill som støttet det? Hvorfor kjøpe et sverd for å kunne spille 1 spill? Revolution kontrollen legger opp til at utviklerene skal finne egne måter å bruke den på, dette vil si at en vil kunne se innovasjon i hvert eneste spill, en ny måte og spille på. Det vil ikke si at vi får de generiske shoot em up spillene. Man kan se hva de har gjort med DS og ta det et steg videre. Hvis du faktisk hadde en halv hjerne hadde du skjønt hva jeg mente med "sist jeg sjekka". DS har solgt 15 millioner konsoller (gud vet hvor mange de har shippet ut). PSP har sendt ut 15 millioner konsoller, dvs de har bare 15 millioner ute på markedet som folk kan kjøpe. Hvis du nå bruker en brøkdel av hodet ditt, så skjønner du at dersom da hyllene er tomme og det er ingen PSP'er igjen, så har de solgt 15 millioner PSP'er, dersom hyllene er fulle, så har de ikke, for de har bare 15 millioner PSP'er de kan selge. Synker det inn? Fint. Også blahblah blah og så sier du utdannede journalister og nevner VG som et bra sted for anmeldelser, og så ler jeg så jeg skvetter på meg og skjønner at du overhode ikke vet hva en bra anmeldelse er når du ser den. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Og beklager nok engang, for du sier vi ikke trenger noe nytt alternativ til dvd. Her måtte jeg nesten le litt. Hvor mye film tror du det hadde vært plass på en dvd i hd oppløsning? Eller et spill? Null, og da kan du sette igang med å skylle på resten av... hjemmeunderholdnings industrien. 360 spel går da bra på DVD. Når f.eks Oblivion går inn på ein DVD, burde dei fleste andre spel og gjere det. Hva anngår gamerankings syntes jeg ikke det kvalifiseres som en ordentlig kilde. Halvparten av online spill sider har null faglig kompetanse i det hele tatt. Online spill journalistikk har ikke kvalitet. Skal du ha kvalitets annmeldelser, noe å stole på, så les de som faktisk er utdannede journalister. Sjølv om du har ei eller anna flott utdanning, betyr ikkje dette at du kan noko meir om spel enn folk flest. Kvaliteten på dei store spelsidene er det nok ikkje mykje å utsette på. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Neida dere, ikke hør på folk som kan journalistikk, hør heller på avdanka 25 årige gamere som til nød har fått bli med på gamespot og slikt. Det er ikke mye variabelt fagmiljø der du. Alle rangerer med prosent, alle deler inn i samme kategorier i anmeldelsen, alle sier det samme egentlig. Selv når de har så avansert prosentregulering så er det skremmende likt på de fleste sider der de ender opp med å bruke samme desimaler til og med. Sverd til PS2 kom til Norge, får den på spiderman og spaceworld. Støttet Onimusha og fler andre spill jeg ikke kommer på akkurat nå. Et som du kan spille på liseberg blant annet. Er fult klar over at lightgun fantes til nintendo, fantes faktisk før Nintendo også, det var vel Sega som fant den opp. Det triste var at de aldri så potensialet selv om de hadde det foran øynene sine. Hvor mange ganger satt ikke smågutter på rommet sitt og ønsket at de kunne plaffe ned noen slemme folk isteden for ender som dukket opp fra noen busker. Etter å ha lest den siste kommentaren din begynner det å falle meg inn at du muligens ikke har hørt om verken edge eller famitsu, da jeg nevnte dem som vitale gode spillblader. Og anngående salgstall på psp. Har sony shippet ut 15 millioner eksemplarer, så er det på grunn av at butikkene etterspør det, og vet du hvorfor butikker etterspør fler? Fordi det selger, og trengs mer. Alle bestiller basert på sin salgsratio. Hva så om du kanskje så et par psp'er ligge på hylla på den lokale elektriker butikken på hjørnet i hvor enn bondeland du befinner deg i. Det er like dumt å si som at jeg har sett DS ligge like ofte på hylla som psp og hevde at den da ikke selger. Endret 9. april 2006 av Cetramarius Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Etter å ha lest den siste kommentaren din begynner det å falle meg inn at du muligens ikke har hørt om verken edge eller famitsu, da jeg nevnte dem som vitale gode spillblader. 5894346[/snapback] Folkene på Gamespot/IGN/1Up osv har nok langt bedre peiling på spill enn det du har, og leverer like fullverdige anmeldelser som Edge gjør, og angående Famitsu så virker det for meg som du bare slengte navnet ut fordi du har hørt om bladet ikke fordi du vet hva som står inni det, for jeg skjønner ikke et kvekk av japansk, og jeg har mine tvil om at du gjør det heller. Så hvordan skal man dømme om man syns Famitsu skriver bra anmeldelser? Utifra totalkarakteren de gir spillet? Da ville jo alle spillsider som ga samme karakteren være bra da. Hold deg til blader på språk vi kan skjønne i det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå