siDDis Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Eg skal kjøre eit PHP script <?php // Spesifiserer navn på REST-tjenesten hos amazon $base = 'http://xml.amazon.com/onca/xml3'; // Definerer variabel for "request-query" $query_string = ''; // Definerer en array for alle parametre i "request-query" $params = array( 'ManufacturerSearch' => "O'Reilly", 'mode' => 'books', 'sort' => '+salesrank', 'page' => 1, 'type' => 'lite', 'f' => 'xml', 't' => 'trachtenberg-20' , 'dev-t' => '0BWWFMNWMZE8QPPS6GR2' , ); // Lager "request-query" og lagrer det i variablen url foreach ($params as $key => $value) { $query_string .= "$key=" . urlencode($value) . "&"; } $url = "$base?$query_string"; // Utfører "request" mot REST grensesnitt hos amazon $xml = file_get_contents($url); // Laster inn xslt (eXtensible Stylesheet Language Transformation) $xsl = file_get_contents('amazon.xsl'); $xslt = xslt_create(); // mapper strenger til argumenter $args = array('/_xml' => $xml, '/_xsl' => $xsl); // Prosesserer xml filen fra amazon med stylesheet filen amazon.xsl $results = xslt_process($xslt, 'arg:/_xml', 'arg:/_xsl', NULL, $args); // Frigjør minne xslt_free($xslt); echo $results; ?> men på linje 31: $xslt = xslt_create(); så får eg ein felmelding som seier Fatal error: Call to undefined function xslt_create() in /var/www/is203/amazon.php on line 31 Kvifor skjer dette? Er det noko eg ikkje har innstallert rett? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Virker som om du magler XSLT utvidelsen... Requirements This extension uses Sablotron and expat, which can both be found at http://www.gingerall.com/. Binaries are provided as well as source. Les på den siden om hvordan du kan legge til støtte for XSLT Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Det er nok lagt til. apt-get install php4-xslt Om det er korrekt? Endret 7. april 2006 av siDDIs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå