NeoID Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Jeg har plutselig i det siste fått store problemer med å holde min laptop, en tundra 1557 tilkoblet til LAN-nettverk (kabel). Problemet er, selv om jeg jobber med reperasjon av maskiner selv, at det ikke handler om noe feilkonfigurering ettersom feilen oppsto "plutselig" og selv etter en helt ny formatering av Windows. Feilsymtomet er at Windows plutselig kommer med meldingen at et nettverkskabel er koblet fra, noe som kan ta alt fra fem min til fire timer etter at jeg startet maskinen. Normalt pleier nettet å gå etter bare noen få minutter, så kan man ta ut pluggen, vente litt og sette den inn igjen for å surfe videre, selv om dette bare virker en gang. Dersom nettet går igjen etter det, må maskinen stå av temmelig lenge før nettet kommer tilbake. Det jeg vet er: Det kan ikke være en feilkonfigurering ettersom systemet har en helt ny windows xp installasjon med bare de nødvendigste driverne. Dårlig kontakt virker også litt rart ettersom jeg får kontakt med nettverket i flere minutter til timer før det streiker. Det jeg kom til å tenke på er varmeutvikling. Etter en sjekk ligger maskinen på 23grader når den opererer ved 600MHz (batteri) og hele 50-60 grader når den opererer på 1600MHz (strøm). Kan det være overoppheting? Noen som har en Tundra og vet hvor mye den skal/bør ligge på? Noen som har vært borti noe lignende før? Har har forsøkt på å ta kontakt med PSdata, men uten nor form for tilbakemelding... Takk (Sitter på trådløs som en nødløsning) Endret 6. april 2006 av NeoID Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det kan jo være at det skjedde noe galt under formateringa, så jeg ville prøvd å formatere på nytt...... men har du prøvd en anna kabel? det kan være den er brista ett sted...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå