Gå til innhold

Installering av chipset og bios drivere

Anbefalte innlegg

Hvordan gjøres dette? Jeg har ikke gjort det før, og jeg har ikke noen diskettsjatsjon på min pc heller, men har hørt det skal fungere med usb så lenge hk støtter oppstart i usb (det gjør mitt A8N - SLI premium kort).

Men er det noen som detaljert kan forklare meg hvordan jeg gjør denne installeringa step by steb, både for chipset driverne og biosen? Lastet ned chipset drivere fra Asus supports sider nettopp, i en fil som het "makedisk_V665". Problemet er bare at når dette programmet skal lage disken, spør den om en tom diskett, noe jeg ikke kan bruke!

Jeg har prøvd å søke litt på forumet da jeg trodde andre har hatt samme spørsmål, uten å finne noe. Bare en masse feil og lagging i Oblivion, og at dette er relatert til chipset drivere (det lagger faktisk i Oblivion hos meg og, kanskje chipset driverne fikser dette?).

Altså, om noen kan lage en enkel og detaljrik "brusanvisning" på installering av nye bios og chipset drivere ved bruk av usb?

På forhånd takk :)

EDIT: Er det viktig at jeg installerer en versjon av gangen, eller kan jeg hoppe rett til den nyeste?

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du installerer ikke en "driver" til BIOS. BIOS trenger ikke noen driver, og det er ikke behov for å installere noe nytt BIOS ved midre du har spesifikke problemer som du mistenker er grunnet en BIOS bug.

Chipsett-drivere installerer du enkelt fra windows, akkurat som andre typer drivere (f.eks. som skjermkort). Dersom du ikek har chipsett driverene installert, så kan det fint føre til veldig dårlig ytelse ja. Du trenger verken diskettstasjon eller USB for å installere chipsett drivere. Bare last ned og kjør filen, isntaller rett fra windows (eller hva nå slags operativsystem du bruker).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Men kan det hende bios versjonen er årsak til mitt bugg? Se her for beskrivelse av mitt problem i spill. Det har samme lagg uansett hva jeg gjør, til og med i skjermsparingsmodus i windows der hvor ting glir over skjermen.

EDIT: Jeg har sjekka asus supportssider, men når jeg skal laste ned chipset drivere, kommer det bare et sånt program som skal lage en driverdisk som jeg skal boote på?? Det burde jo gå ann å installere fra os? Her er driveren jeg lastet ned. (om ikke riktig side vises, velg hovedkort --> socket 939 --> a8n-sli premium

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Hei w3p.

Dette er kanskje et skudd i mørket, men du bruker tilfeldigvis ikke en gammel versjon av PowerStrip? Jeg har samme grafikkort som deg, og jeg hadde akkurat samme 3-sekunders lag som du beskriver i den andre tråden. Problemet ble løst ved å legge inn den nyeste versjonen. Det kan hende at det er andre programmer som skaper problemet. Du kan jo prøve å stoppe ikke-kritiske prosesser en etter en for å se om det er et program som forårsaker problemet ditt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Vet denne tråden er ganske gammel, men jeg har også problemer med å få installert chipset driverne, jeg har lastet dem ned, men det er ingen installasjonsfil. I zip fila med chipset filer er disse filene:

---------------------------------------------------------------

##MAPPE: _regfix

rsdrive.exe (Har kjørt uten at noe har skjedd)

usb_s3.reg

##

sisagp.cat

sisagp.inf

sisagpx.sys

---------------------------------------------------------------

I enhetsbehanling skriver jeg inn adressa til mappa der filene er på harddisken, men da får jeg beskjed om at den ikke fant noen filer som kunne brukes.

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...